Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka historii w szkole podstawowej (cz.1) (Specjalizacja Nauczycielska, I stopień, program od 2017)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3104-L2SN17-DH1
Kod Erasmus / ISCED: 08.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0222) Historia i archeologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka historii w szkole podstawowej (cz.1) (Specjalizacja Nauczycielska, I stopień, program od 2017)
Jednostka: Instytut Historyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Literatura:

Szczegółowy opis znajduje się w sylabusie osoby prowadzącej zajęcia w danym cyklu dydaktycznym.

Efekty uczenia się:

Wiedza

• zna cele kształcenia i treści nauczania przedmiotu historia i społeczeństwo zapisane w Podstawie programowej kształcenia ogólnego;

• opisuje rodzaje metod kształcenia stosowane na II etapie edukacyjnym;

• zna zasady formułowania celów i efektów kształcenia.

Umiejętności

• systematyzuje cele kształcenia, formułuje cele ogólne i szczegółowe w ujęciu operacyjnym;

• prawidłowo odczytuje cele kształcenia i treści nauczania zapisane w Podstawie programowej kształcenia ogólnego dla przedmiotu historia na II etapie edukacyjnym;

• dobiera metody nauczania pozwalające osiągnąć sformułowane dla danej lekcji cele edukacyjne;

• rozróżnia cele i efekty kształcenia.

Kompetencje społeczne

• rozumie potrzebę współpracy z uczniami przy realizacji założonych celów;

• dostrzega konieczność dostosowywania metod nauczania do potrzeb edukacyjnych uczniów;

• ma świadomość konieczności stałego doskonalenia swoich kompetencji zawodowych;

• współpracuje w grupie w celu rozwiązania postawionego zadania.

Metody i kryteria oceniania:

Szczegółowy opis znajduje się w sylabusie osoby prowadzącej zajęcia w danym cyklu dydaktycznym.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)