Archiwistyka. Dyplomatyka XX-XXI wieku
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3104-L3SA-DYP |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.3
|
Nazwa przedmiotu: | Archiwistyka. Dyplomatyka XX-XXI wieku |
Jednostka: | Wydział Historii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Zainteresowanie archiwistyką i zarządzaniem dokumentami. |
Skrócony opis: |
Treści kształcenia: historia systemów kancelaryjnych XX i XX wieku, podstawowe cechy kancelarii bezdziennikowej, tworzenie dokumentów w kancelarii bezdziennikowej, problemy ogólne klasyfikacji dokumentacji, administracyjna (administracja wewnętrzna centralna i terenowa), sądowa (administracja wymiaru sprawiedliwości, sądy) , notariat, hipoteka, kancelaria prawnicza, instytucji gospodarczych (m.in. finansowych, banków), wojskowych, kulturalnych, naukowych i oświatowych, formularz, klasyfikacja dokumentacji, wartość prawna i historyczna, wartość społeczna. Przedmiot obowiązkowy dla specjalizacji archiwistyka i zarządzanie dokumentacją. Studia I stopnia. |
Pełny opis: |
Treści kształcenia: historia systemów kancelaryjnych XX i XX wieku, podstawowe cechy kancelarii bezdziennikowej, tworzenie dokumentów w kancelarii bezdziennikowej, problemy ogólne klasyfikacji dokumentacji, administracyjna (administracja wewnętrzna centralna i terenowa), sądowa (administracja wymiaru sprawiedliwości, sądy) , notariat, hipoteka, kancelaria prawnicza, instytucji gospodarczych (m.in. finansowych, banków), wojskowych, kulturalnych, naukowych i oświatowych, formularz, klasyfikacja dokumentacji, wartość prawna i historyczna, wartość społeczna. Ostateczną listę tematów określa prowadzący. Spis tematów zawarty jest w sylabusie. |
Literatura: |
Literatura jest zawarta w sylabusie zajęć. |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się: I. WIEDZA Absolwent zna i rozumie: 1. zna zasady klasyfikacji dokumentacji instytucji współczesnych, 2. zna systemy kancelaryjne XX-XX wieku, 3. zna wybrane typy dokumentacji instytucji współczesnych, 4. zna zasady określania wartości prawnej i historycznej poszczególnych typów dokumentacji. 5. zna systemy kancelaryjne XX i XX wieku, 6. zna standardy opisu dokumentu. II. UMIEJĘTNOŚCI Absolwent potrafi: 1. potrafi wskazać cechy charakterystyczne różnych typów dokumentacji, 2. potrafi wskazać różne elementy formularza dla poszczególnych typów dokumentacji, 3. potrafi wskazać zasadnicze cechy systemów kancelaryjnych XX i XX wieku. 4. potrafi dokonać analizy wartości prawnej, historycznej i społecznej różnych rodzajów dokumentacji i poszczególnych dokumentów, 5. potrafi analizować standardy opisu dokumentu. III. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Absolwent jest gotów do: 1. wykazuje poszanowanie dla naukowych metod klasyfikacji dokumentacji w kancelarii współczesnej. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Udział w dyskusji. 2. Znajomość literatury przedmiotu. 3. Umiejętność tworzenia własnych udokumentowanych tez. 4. Odpowiednia frekwencja. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.