Hebrew 3
General data
Course ID: | 3104-LJS-JHEB3 |
Erasmus code / ISCED: |
08.3
|
Course title: | Hebrew 3 |
Name in Polish: | Język Hebrajski 3 |
Organizational unit: | Faculty of History |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | elective courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Dla studentów studiów judaistycznych I stopnia na kierunku Historia i kultura Żydów. Ukończony kurs języka hebrajskiego na poziomie A1, zainteresowanie historią i kulturą Żydów oraz Izraela, znajomość innych języków obcych, np. angielskiego. |
Mode: | Remote learning |
Short description: |
(in Polish) Dla studentów studiów judaistycznych I stopnia na kierunku Historia i kultura Żydów. |
Full description: |
(in Polish) Zob. "Zakres tematów" w szczegołowym sylabusie grupy zajęciowej w danym cyklu dydaktycznym. |
Bibliography: |
(in Polish) Podręcznik „Iwrit min ha-hatchala”, cz. I (wyd. Uniwersytet Hebrajski w Jerozolimie) oraz dodatkowe materiały (teksty, ćwiczenia, pieśni, piosenki, wiersze, wycinki prasowe). Zalecany słownik hebrajsko-polski i polsko-hebrajski, np. A. Klugman, wyd. Wiedza Powszechna, lub inny słownik kieszonkowy, np. Oxford Hebrew-English, English-Hebrew Dictionary. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Cel ogólny – osiągnięcie poziomu A2 Rozwijanie sprawności: rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstu pisanego, mówienia i pisania Po zaliczeniu dwóch semestrów na poziomie A2 student rozumie proste przekazy na temat najbliższych mu dziedzin życia, np. praca, studia, dom, rodzina, zainteresowania, zakupy, podstawowe potrzeby. Potrafi porozumieć się w prostych sytuacjach codziennych (zakupy, przejazd, rozmowa towarzyska na łatwe, znane tematy), uzyskać i przekazać informacje na w/w tematy. Wypowiada się za pomocą podstawowych wyrażeń i prostych zdań, umie budować krótkie, spójne wypowiedzi na temat siebie, swojej sytuacji (studiów, pracy, zainteresowań), innych ludzi i najbliższego otoczenia. Potrafi samodzielnie przeczytać krótkie, proste teksty w łatwym hebrajskim i uchwycić ich główny sens. Jest w stanie znaleźć konkretną, przewidywalną informację w takich materiałach jak reklama, ogłoszenie, menu, list. Umie korzystać ze słownika przy odczytywaniu tekstu i konstruowaniu własnych wypowiedzi. Sporządza proste notatki, potrafi napisać krótki tekst na zadany temat i tekst osobisty (e-mail, list, wiadomość). Zna pojęcia z zakresu kultury i tradycji żydowskiej oraz wiele elementów rzeczywistości i obyczajowości izraelskiej. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Obowiązkowa jest obecność na zajęciach (maksymalnie dwie nieusprawiedliwione nieobecności w ciągu jednego semestru). Nauczyciel ocenia aktywność studentów na ćwiczeniach, śledzi ich postępy podczas pracy, systematycznie sprawdza i ocenia zadania domowe, przeprowadza testy cząstkowe (kartkówki i klasówki) w trakcie trwania zajęć (ok. 5-6). Warunkiem zaliczenia zajęć jest kolokwium zaliczeniowe (po każdym semestrze). Ocena końcowa jest wypadkową ocen uzyskanych z kolokwium, testów cząstkowych i prac domowych. |
Copyright by University of Warsaw.