Społeczności żydowskie w okresie średniowiecza i nowożytności
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3104-LJS-SZSRN-C |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.3
|
Nazwa przedmiotu: | Społeczności żydowskie w okresie średniowiecza i nowożytności |
Jednostka: | Wydział Historii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem ćwiczeń warsztatowych jest kształcenie i pogłębianie umiejętności krytycznego wykorzystania źródeł do badań nad dziejami i kulturą Żydów, z uwzględnieniem specyfiki epok i różnorodnych typów źródeł. Szczegółowy wykaz omawianych tematów oraz lista lektur znajdują się w sylabusach. |
Pełny opis: |
Zob. "zakres tematów" w danym cyklu dydaktycznym. |
Literatura: |
Literatura będzie podawana przez prowadzącego zajęcia w aktualnym cyklu dydaktycznym. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - ma wiedzę na temat bazy źródłowej do badania Żydów w okresie średniowiecza i nowożytności; - ma wiedzę dotyczącą funkcjonowania ludności żydowskiej w strukturach państwa stanowego; - ma wiedzę na temat funkcjonowania instytucji żydowskich i zakresu ich działalności; - ma wiedzę dotyczącą relacji między ludnością żydowską a nieżydowskim otoczeniem. Umiejętności - umie powiązać historię Żydów z dziejami państw, w których Żydzi zamieszkiwali, dostrzega miejsce, jakie zajmują Żydzi w społeczeństwie średniowiecznym i nowożytnym; - prawidłowo analizuje teksty źródłowe; - posługuje się odpowiednimi pojęciami dotyczącymi dziejów Żydów w okresie średniowiecza i nowożytności; - samodzielnie korzysta z literatury dotyczącej dziejów Żydów w okresie średniowiecza i nowożytności. Kompetencje społeczne – prowadzi konstruktywną wymianę poglądów, formułuje merytoryczne argumenty, wypowiada swoje racje z zachowaniem szacunku dla innych; – rozumie średniowieczną i nowożytną genezę niektórych stereotypów i uprzedzeń dotyczących Żydów; – rozumie średniowieczną i nowożytną genezę niektórych instytucji żydowskich, dostrzega ciągłość niektórych procesów w historii Żydów, ale też ma świadomość pojawiania się procesów, zjawisk i instytucji nowych; – dostrzega potrzebę samodzielnego przygotowywania się do rozwiązania postawionego problemu; – rozumie wartość pracy w grupie wspólnie rozwiązującej postawiony problem. |
Metody i kryteria oceniania: |
Indywidualne w zależności od osoby prowadzącej zajęcia w aktualnym cyklu dydaktycznym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.