Żydzi pod zaborami
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3104-LJS-ZPZ-C |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.3
|
Nazwa przedmiotu: | Żydzi pod zaborami |
Jednostka: | Wydział Historii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem ćwiczeń warsztatowych jest kształcenie i pogłębianie umiejętności krytycznego wykorzystania źródeł do badań nad dziejami i kulturą Żydów, z uwzględnieniem specyfiki epok i różnorodnych typów źródeł. Szczegółowy wykaz omawianych tematów oraz lista lektur znajdują się w sylabusach. |
Literatura: |
Literatura będzie podawana przez prowadzącego zajęcia w aktualnym cyklu dydaktycznym. |
Efekty uczenia się: |
Po zaliczeniu przedmiotu student: Wiedza - ma pogłębioną wiedzę na temat źródeł historycznych, literackich i etnograficznych dotyczących przeszłości Żydów pod zaborami; - ma wiedzę dotyczącą zróżnicowania położenia i funkcjonowania ludności żydowskiej w poszczególnych zaborach; - dostrzega interdyscyplinarność i wielowątkowość badań dziejów i kultury Żydów w tym okresie; - posiada szczegółową wiedzę na temat wybranych aspektów historii i kultury Żydów. Umiejętności - potrafi dokonać wieloaspektowej krytyki źródeł o charakterze urzędowym, literackim, etnograficznym, itd.; - potrafi ocenić wartość rozmaitych źródeł do poznania dziejów i kultury Żydów; - umie analizować i interpretować zróżnicowane materiały źródłowe; - jest w stanie budować spójne wypowiedzi na podstawie analizowanych materiałów i właściwie dobierać argumenty na poparcie swoich tez. Kompetencje społeczne – potrafi dyskutować i prowadzić spór naukowy na podstawie źródeł historycznych; – prezentuje wysoki poziom krytycyzmu wobec treści źródeł i literatury naukowej; – dostrzega uwarunkowania polityczne i ideologiczne historiografii dotyczącej dziejów Żydów w XIX wieku; – prowadzi konstruktywną wymianę poglądów, formułuje merytoryczne argumenty, wypowiada swoje racje z zachowaniem szacunku dla innych; – dostrzega potrzebę samodzielnego przygotowywania się do rozwiązania postawionego problemu; – rozumie wartość pracy w grupie wspólnie rozwiązującej postawiony problem. |
Metody i kryteria oceniania: |
Indywidualne w zależności od osoby prowadzącej zajęcia w aktualnym cyklu dydaktycznym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.