Towards Modernity. Jews during the First World War and in the Interwar Period (1914-1939) - practical class
General data
Course ID: | 3104-LJS-ZWMW-C |
Erasmus code / ISCED: |
08.3
|
Course title: | Towards Modernity. Jews during the First World War and in the Interwar Period (1914-1939) - practical class |
Name in Polish: | Ku nowoczesności. Żydzi w czasie pierwszej wojny światowej i w dwudziestoleciu międzywojennym (1914-1939) |
Organizational unit: | Faculty of History |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia w ramach studiów judaistycznych - Historia i kultura Żydów. |
Full description: |
(in Polish) Celem ćwiczeń warsztatowych jest kształcenie i pogłębianie umiejętności krytycznego wykorzystania źródeł do badań nad dziejami i kulturą Żydów, z uwzględnieniem specyfiki epok i różnorodnych typów źródeł. Szczegółowy wykaz omawianych tematów oraz lista lektur znajdują się w sylabusach. Szczegółowy opis znajduje się w sylabusie osoby prowadzącej zajęcia w danym cyklu |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura będzie podawana przez prowadzącego zajęcia w aktualnym cyklu dydaktycznym. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza - ma pogłębioną wiedzę o wybranych zagadnieniach dotyczących Żydów polskich w latach 1914-1939; - ma wiedzę na temat podstawowych źródeł do badania dziejów i kultury Żydów polskich w okresie międzywojennym; - ma wiedzę na temat złożoności życia społecznego, politycznego i kulturalnego Żydów polskich w okresie międzywojennym; Umiejętności - potrafi krytycznie analizować przekazy źródłowe dotyczące Żydów w okresie międzywojennym; - potrafi scharakteryzować przemiany, jakie przechodziła ludność żydowska w tym okresie; - potrafi budować spójne wypowiedzi na podstawie analizowanych materiałów i właściwie dobierać argumenty na poparcie swoich tez; Kompetencje społeczne – prowadzi konstruktywną wymianę poglądów, formułuje merytoryczne argumenty, wypowiada swoje racje z zachowaniem szacunku dla innych; – dostrzega związek między zróżnicowaniem życia żydowskiego w okresie międzywojennym a nurtami współczesnego judaizmu; – dostrzega znaczenie międzywojennych formacji intelektualno-kulturowych dla późniejszego życia żydowskiego; – dostrzega potrzebę samodzielnego przygotowywania się do rozwiązania postawionego problemu; – rozumie wartość pracy w grupie wspólnie rozwiązującej postawiony problem. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Indywidualne w zależności od osoby prowadzącej zajęcia w aktualnym cyklu dydaktycznym. |
Copyright by University of Warsaw.