Ku nowoczesności. Żydzi w czasie pierwszej wojny światowej i w dwudziestoleciu międzywojennym (1914-1939)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3104-LJS-ZWMW-C |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.3
|
Nazwa przedmiotu: | Ku nowoczesności. Żydzi w czasie pierwszej wojny światowej i w dwudziestoleciu międzywojennym (1914-1939) |
Jednostka: | Wydział Historii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Zajęcia w ramach studiów judaistycznych - Historia i kultura Żydów. |
Pełny opis: |
Celem ćwiczeń warsztatowych jest kształcenie i pogłębianie umiejętności krytycznego wykorzystania źródeł do badań nad dziejami i kulturą Żydów, z uwzględnieniem specyfiki epok i różnorodnych typów źródeł. Szczegółowy wykaz omawianych tematów oraz lista lektur znajdują się w sylabusach. Szczegółowy opis znajduje się w sylabusie osoby prowadzącej zajęcia w danym cyklu |
Literatura: |
Literatura będzie podawana przez prowadzącego zajęcia w aktualnym cyklu dydaktycznym. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - ma pogłębioną wiedzę o wybranych zagadnieniach dotyczących Żydów polskich w latach 1914-1939; - ma wiedzę na temat podstawowych źródeł do badania dziejów i kultury Żydów polskich w okresie międzywojennym; - ma wiedzę na temat złożoności życia społecznego, politycznego i kulturalnego Żydów polskich w okresie międzywojennym; Umiejętności - potrafi krytycznie analizować przekazy źródłowe dotyczące Żydów w okresie międzywojennym; - potrafi scharakteryzować przemiany, jakie przechodziła ludność żydowska w tym okresie; - potrafi budować spójne wypowiedzi na podstawie analizowanych materiałów i właściwie dobierać argumenty na poparcie swoich tez; Kompetencje społeczne – prowadzi konstruktywną wymianę poglądów, formułuje merytoryczne argumenty, wypowiada swoje racje z zachowaniem szacunku dla innych; – dostrzega związek między zróżnicowaniem życia żydowskiego w okresie międzywojennym a nurtami współczesnego judaizmu; – dostrzega znaczenie międzywojennych formacji intelektualno-kulturowych dla późniejszego życia żydowskiego; – dostrzega potrzebę samodzielnego przygotowywania się do rozwiązania postawionego problemu; – rozumie wartość pracy w grupie wspólnie rozwiązującej postawiony problem. |
Metody i kryteria oceniania: |
Indywidualne w zależności od osoby prowadzącej zajęcia w aktualnym cyklu dydaktycznym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.