Podstawy metodyki zarządzania dokumentacją
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3104-SPA-PMZD |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.3
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy metodyki zarządzania dokumentacją |
Jednostka: | Wydział Historii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Treści kształcenia: podstawowe pojęcia istotne dla zrozumienia idei jednolitych rzeczowych wykazów akt i kwalifikatorów dokumentacji, wykazy akt oraz kwalifikatory dokumentacji w kontekście prawnym i w ujęciu historycznym, klasyfikacja i kwalifikacja dokumentacji w systemach kancelaryjnych w elektronicznym oraz tradycyjnym zarządzaniu dokumentacją, zasady budowy jednolitych rzeczowych wykazów akt i kwalifikatorów dokumentacji, przygotowanie projektu jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz kwalifikatora dokumentacji, stosowanie jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz kwalifikatora dokumentacji. |
Pełny opis: |
Szczegółowy opis znajduje się w sylabusie osoby prowadzącej zajęcia w danym cyklu (patrz: Typ zajęć -> więcej informacji -> szczegóły). |
Literatura: |
Literatura znajduje się w szczegółowym sylabusie osoby prowadzącej zajęcia w danym cyklu (patrz: Typ zajęć -> więcej informacji -> szczegóły). |
Efekty uczenia się: |
I. WIEDZA: Po ukończeniu studiów absolwent: 1. zna podstawowe pojęcia z zakresu klasyfikacji, kwalifikacji i wartościowania dokumentacji, 2. zna zasady konstrukcji i stosowania jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz kwalifikatora dokumentacji, w tym w ujęciu historycznym, 3. zna podstawowe akty prawne dotyczące budowy i uzgadniania jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz ich stosowania, 4. zna procedury wartościowania dokumentacji w oparciu o jednolite rzeczowe wykazy akt oraz kwalifikatory dokumentacji. II. UMIEJĘTNOŚCI: Po ukończeniu studiów absolwent: 1. potrafi przygotować jednolity rzeczowy wykaz akt oraz kwalifikator dokumentacji dla instytucji oraz przeprowadzić proces jego uzgodnienia, 2. identyfikuje pojęcia i kryteria towarzyszące procesowi wartościowania dokumentacji w kontekście budowy wykazów akt, 3. stosuje naukowe zasady wartościowania dokumentacji, 4. stosuje naukowe procedury tworzenia jednolitych rzeczowych wykazów akt i kwalifikatorów dokumentacji. 5. potrafi określić okres przydatności dokumentacji i czas jej przechowywania,. III. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Po ukończeniu studiów absolwent: 1. posiada umiejętność współpracy z różnymi środowiskami zawodowymi w zakresie zarządzania dokumentacją, 2. wykazuje postawę otwartą wobec potrzeb różnych grup zawodowych oraz problemów klasyfikacji i kwalifikacji dokumentacji w różnych instytucjach, 3. wykazuje postawę poszanowania wobec naukowych metod klasyfikacji i kwalifikacji dokumentacji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania znajdują się w szczegółowym sylabusie osoby prowadzącej zajęcia w danym cyklu (patrz: Typ zajęć -> więcej informacji -> szczegóły). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.