Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Włosko- francuskie relacje artystyczne w epoce nowożytnej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3105-LLWFRA-KK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Włosko- francuskie relacje artystyczne w epoce nowożytnej
Jednostka: Instytut Historii Sztuki
Grupy: Konwersatoria z historii kultury
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

nieobowiązkowe

Skrócony opis:

Zajęcia poświęcone wzajemnym relacjom artystycznym między Francją a państwami włoskimi w epoce nowożytnej.

Pełny opis:

Od początku epoki renesansu kluczową rolę we wszystkich dziedzinach sztuki francuskiej odgrywały wpływy włoskie. We Francji aktywni byli zarówno najwybitniejsi włoscy malarze, rzeźbiarz i architekci (m.in. Leonardo da Vinci, Sebastiano Serlio czy Gianlorenzo Bernini), jak i niezliczeni artyści mniej znani lub anonimowi. Wielu francuskich artystów udawało się w podróż edukacyjną do ośrodków włoskich, a niektórzy z nich, jak Nicolas Poussin, osiedli we Włoszech na wiele lat lub na stałe. Mimo wielkiego znaczenia inspiracji włoskich, we Francji wykształciła się odrębna artystyczna tożsamość i tradycja, szczególnie wyraźnie widoczna w architekturze.

Literatura:

• A. Blunt, Art and architecture in France 1500-1700, New Haven – London 1999.

• Francesco Primaticcio architetto, red. S. Frommel, Milano 2005.

• S. Frommel, Sebastiano Serlio, architecte de la Renaissance, Paris 2002.

• J.-M. Pérouse de Montclos, Histoire de l’architecture française. De la Renaissance à la Révolution, Paris 2003.

• K. Secomska, Mistrzowie i książęta. Malarstwo francuskie XV i XVI wieku, Warszawa 1989.

• K. Secomska, Malarstwo francuskie XVII w., Warszawa 1985.

• F. Souchal, French sculptors of the 17th and 18th centuries. The reign of Louis XIV. Illustrated Catalogue, t. I–IV, Paris 1977–1993.

• K.K. Pawłowski, Urbanistyka „a la française”. Tysiąc lat doświadczeń i europejskich innowacji, t. II, Kraków 2017.

Efekty uczenia się:

Wiedza w zakresie przedstawionym w opisie przedmiotu

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie pisemne online

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)