Seminarium licencjackie dr A. Wiszniewska
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3105-LSEMLICAW |
Kod Erasmus / ISCED: |
03.6
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie dr A. Wiszniewska |
Jednostka: | Instytut Historii Sztuki |
Grupy: |
Seminaria |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria licencjackie |
Skrócony opis: |
Tematyka seminarium obejmuje sztukę nowoczesną polską i obcą końca XIX i XX wieku. Szczególnie zaś zagadnienia związane z narodzinami i rozwojem nowoczesnego wzornictwa przemysłowego w Europie i w Polsce. W czasie seminarium podejmowane będą zagadnienia z zakresu historii i krytyki dizajnu, warsztatu projektanta oraz różnych zagadnień projektowych takich jak np. projektowanie uniwersalne, projektowanie dla dzieci, barwa, czy ergonomia w projektowaniu. |
Pełny opis: |
W czasie seminarium studenci podejmą próbę stworzenia jak najbardziej trafnej definicji dizajnu, wspólnie stworzą „mapę dizajnu”, czyli przestrzeni, w której obecne jest wzornictwo (projektowanie produktu, usług, informacji itp). W ramach seminarium odbędzie się również spotkanie z projektantami form przemysłowych i grafikami (m.in. Jakubem Kozikiem, Kamilem Laszukiem ), którzy przedstawią ogóle zasady tworzenia infografiki, prezentacji multimedialnych i na konkretnych przykładach omówią najczęstsze błędy popełniane przy ich tworzeniu. Omawiane będzie również zagadnienie kształcenia w zakresie wzornictwa przemysłowego – pierwsze szkoły projektowania w Europie i w Polsce oraz różne modele kształcenia projektantów: na Akademii albo na Politechnice. |
Literatura: |
Literatura będzie podawana na bieżąco, w trakcie trwania zajęć. Dodatkowo, studenci będą zapoznawali się z wybranymi artykułami z takich czasopism jak: Projekt, Format, Biuletyn IWP, Domus. |
Efekty uczenia się: |
W czasie zajęć studenci poszerzą swoją wiedzę na temat wzornictwa przemysłowego, rzemiosła artystycznego i zagadnień pokrewnych – zarówno w obszarze historii, jak i krytyki. Zapoznają się z zagadnieniami z zakresu projektowania, jak np. „universal design”, „usability” i będą potrafili we właściwy sposób tą wiedzę wykorzystać w analizie i opisie zjawisk i realizacji z zakresu szeroko pojętego dizajnu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Referat prezentowany w trakcie zajęć, złożony w formie pisemnej lub prezentacji multimedialnej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.