Seminarium licencjackie podstawowe dr M. Wróblewska
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3105-SEMLICP |
Kod Erasmus / ISCED: |
03.6
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie podstawowe dr M. Wróblewska |
Jednostka: | Instytut Historii Sztuki |
Grupy: |
Seminaria |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria licencjackie |
Skrócony opis: |
Seminarium licencjackie przeznaczone jest dla studentów zainteresowanych historią sztuki nowoczesnej i współczesnej, historią i teorią fotografii oraz muzeologią |
Pełny opis: |
Seminarium licencjackie przeznaczone jest dla stu-dentów zainteresowanych historią sztuki nowoczesnej i współczesnej, a także historią i teorią fotografii lub muzeologią. Zakres tematyczny uwzględnia dzieje sztuki w XIX, XX i początkach XXI wieku; fotografię na świecie (od początków procesu jej wynajdywania, na przełomie XVIII i XIX stulecia, do dziś). W przypadku muzeologii, podejmowane będą zagadnienia związane zarówno z historią, jak i współczesną problematyką muzeów (nie tylko sztuki). Przedmiotem zainteresowań podczas spotkań będą ró-wnież nowe ujęcia teoretyczne i metodologiczne, nowe kategorie badawcze, służące analizie wymienionych zjawisk. Studenci podczas zajęć pracować będą na zbiorach archiwalnych (w przypadku fotografii lub muzeów pol-skich), albo korzystać z publikowanych źródeł i opra-cowań. Głównym celem seminarium jest przygotowanie pracy licencjackiej. Służyć temu będzie rozwijanie umiejętności analizy dzieł sztuki, fotografii lub wybranych problemów z zakresu muzeologii (w zależności od tematów wybranych przez uczestników), a także rozwijanie kom-petencji teoretycznych. |
Literatura: |
Dostosowana do zainteresowań i potrzeb seminarzystów. |
Efekty uczenia się: |
K_W01; K_W03; K_W04; K_W05; K_U01; K_U02; K_U03; K_U04; K_U06; K_U07; K_U10; K_U13; K_K01; K_K05 Student zna i rozumie: ma pogłębioną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej historii sztuki, którą jest w stanie rozwijać i twórczo stosować w działalności profesjonalnej; ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę, obejmującą terminologię, teorie i metodologię z zakresu historii sztuki i innych nauk historycznych; ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla historii sztuki; ma szczegółową wiedzę o współczesnych dokonaniach, szkołach badawczych, obejmującą wybrane obszary dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla historii sztuki. Student potrafi: wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z zakresu historii sztuki z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy; wykorzystywać pogłębione umiejętności badawcze, obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla historii sztuki; integrować wiedzę z różnych dyscyplin w zakresie historii sztuki oraz zastosować ją w nietypowych sytuacjach profesjonalnych; przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację różnych rodzajów dzieł sztuki, stosując oryginalne podejścia, uwzględniające nowe osiągnięcia historii sztuki, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego oraz miejsca w procesie historyczno-kulturowym; stosować umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, samodzielnego formułowania wniosków i krytycznych wypowiedzi oraz tworzenia syntetycznych podsumowań; stosować umiejętność formułowania opinii krytycznych o wytworach kultury na podstawie wiedzy naukowej i doświadczenia oraz umiejętność prezentacji opracowań krytycznych w różnych formach i w różnych mediach; potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik informacyjno-komunikacyjnych ze specjalistami z zakresu historii sztuki oraz dziedzin nauki i dyscyplin pokrewnych oraz niespecjalistami, w języku polskim i języku obcym, a także popularyzować wiedzę o humanistyce oraz wytworach kultury i jej instytucjach; potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, planować własne przedsięwzięcia badawcze, jak też czuwać nad realizacją zadań zbiorowych. Student jest gotów do: odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania; uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i form (poznaje zbiory muzealne, wystawy, instytucje kultury, uczestniczy w spotkaniach z artystami, kuratorami, kustoszami i konserwatorami). |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest: - aktywne uczestnictwo w zajęciach (do-puszczalne dwie nieobecności w seme-strze), - prezentacja referatu na seminarium - złożenie pracy licencjackiej w APD i akcep-tacja promotora. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.