Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3200-L1-0PSYCH-ĆW
Kod Erasmus / ISCED: 05.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Pedagogika Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Psychologia
Jednostka: Wydział Lingwistyki Stosowanej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.50 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

uprawnienia pedagogiczne

Założenia (opisowo):

Podstawowy kurs przeznaczony dla przyszłych nauczycieli. Nie ma specyficznych wymagań wejściowych.

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Podstawowy kurs psychologii dla nauczycieli. Prezentuje zagadnienia mające zastosowanie w procesie nauczania i zarządzania procesami grupowymi, które są niezbędne dla kształcenia przyszłych nauczycieli. Wzbogaca wiedzę zdobytą podczas 30-godzinnego wykładu w I semestrze.

Pełny opis:

Program kursu obejmuje tematy istotne dla efektywnego prowadzenia procesu nauczania języka obcego. Poruszane są zagadnienia związane z psychologią społeczną, poznawczą, rozwojową oraz teorie emocji i motywacji. Kurs wspomagany jest różnorodnymi materiałami audiowizualnymi. Studenci zachęcani są do samodzielnego zgłębiania wiedzy psychologicznej niezbędnej do efektywnego wykonywania zawodu nauczyciela.

Kurs omawia następujące zagadnienia:

Procesy grupowe

Agresja

Inteligencja i procesy pamięciowe

Teorie percepcji i motywacji

Emocje

Stres i radzenie sobie ze stresem

Procesy myślowe i mowa

Zagadnienia psychologii rozwojowej

Podstawowe zagadnienia psychologii międzykulturowej

Podstawowe zagadnienia psychologii klinicznej

Nakład pracy studenta:

30 godzin obecność na ćwiczeniach – 1.5 ECTS

Literatura:

Aronson E., Wilson T. D., Akert R. 2012. Psychologia społeczna. Poznań: Zysk i Sp.

Mietzel, G. 2015. Wprowadzenie do psychologii. GWP.

Nęcka E., Orzechowski J., Szymura B. 2016. Psychologia poznawcza. PWN.

Zimbardo, P., Gerrig, R. 2012. Psychologia i życie. PWN.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

ma wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej psychologii, którą jest w stanie rozwijać i twórczo stosować w działalności profesjonalnej zna terminologię z zakresu psychologii ogólnej

ma wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych obejmującą wybrane obszary z zakresu psychologii

Umiejętności:

umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać swoje umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową

posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań

Kompetencje społeczne:

potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (w tym role nauczyciela i/lub tłumacza)

potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa to ocena z testu zaliczeniowego przeprowadzonego w trakcie semestru (100 %).

55%-69% = 3

70%-74% = 3+

75%-84% = 4

85%-89% = 4+

90%-100% = 5

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Bałaga-Rubaj, Regina Pilipavičiūtė-Gugała
Prowadzący grup: Monika Bałaga-Rubaj, Regina Pilipavičiūtė-Gugała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Bałaga-Rubaj, Regina Pilipavičiūtė-Gugała
Prowadzący grup: Monika Bałaga-Rubaj, Regina Pilipavičiūtė-Gugała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)