Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Przedmiot fakultatywny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3223-3LPFak Kod Erasmus / ISCED: 09.0 / (0231) Języki obce
Nazwa przedmiotu: Przedmiot fakultatywny
Jednostka: Instytut Komunikacji Specjalistycznej i Interkulturowej
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla 3 roku studiów dziennych licencjackich
Punkty ECTS i inne: 3.00
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Założenia (opisowo):

Celem kursu jest przedstawienie wybranych aspektów historii społecznej oraz kulturowej Stanów Zjednoczonych w XX wieku przy pomocy wizualnych reprezentacji zarówno stworzonych w przeszłości, jak i współcześnie. Czym różni się autoprezentacja danego momentu historycznego od jej późniejszej reinterpretacji? Wybrane problemy obejmują fotografię społeczną, historię ustną II wojny, ruchy emancypacyjne, społeczeństwo konsumpcyjne etc.

Tryb prowadzenia:

lektura monograficzna
w sali

Skrócony opis:

Przedmiot poszerzający wiedzę ogólną studenta.

Pełny opis:

Przedmiot poszerzający wiedzę ogólną studenta w zakresie literaturoznawstwa, kulturoznawstwa, językoznawstwa lub glottodydaktyki. Są na nim przedstawione zagadnienia:

- dostarczające studentowi wiedzy ogólnej z danej dziedziny na poziomie akademickim,

- pobudzające zainteresowania badawcze w obrębie danej dziedziny.

Literatura:

Ustalana jest przez prowadzącego wykład.

Efekty uczenia się:

Studenci uzyskują:

- wiedzę ogólną dotyczącą badanej dziedziny.

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania formułowane są przez prowadzącego wykład/przedmiot

Praktyki zawodowe:

-

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-16 - 2019-06-08
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin, 150 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Joanna Osiejewicz, Elżbieta Plewa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

lektura monograficzna
w sali

Skrócony opis:

Celem kursu jest przedstawienie wybranych aspektów historii społecznej oraz kulturowej Stanów Zjednoczonych w XX wieku przy pomocy wizualnych reprezentacji zarówno stworzonych w przeszłości, jak i współcześnie. Czym różni się autoprezentacja danego momentu historycznego od jej późniejszej reinterpretacji? Wybrane problemy obejmują fotografię społeczną, historię ustną II wojny, ruchy emancypacyjne, społeczeństwo konsumpcyjne etc.

Pełny opis:

Obrazy Ameryki

1. Wprowadzenie

2. Naród imigrantów

3. Filmowy western i mit Zachodu

4. Wielki kryzys w fotografii Farm Security Administration

5. Historia społeczna 2 wojny światowej – Ken Burns The War

6. Narodziny społeczeństwa konsumpcyjnego – wzornictwo i reklama

7. Zimna wojna – obawy przed nuklearną zagładą: Dr. Strangelove Stanleya Kubricka

8. Nowe spojrzenie na lata 60. – Mad Men i Poważny człowiek

9. Równouprawnienie Afro-Amerykanów a inne ruchy emancypacyjne

10. Amerykańska polityka na dużym ekranie – od Good Night and Good Luck do Frost/Nixon

11. Od Stonewall do epidemii AIDS

12. Strzelaniny – Bowling for Columbine i Słoń

13. Charyzmatyczne chrześcijaństwo – Obóz Jezusa

14. Zamach na WTC i filmowe analizy wojny z terroryzmem – Fahrenheit 9/11, Hurt Locker (W pułapce wojny), Zero Dark Thirty (Wróg numer jeden)

15. Podsumowanie

Literatura:

1. Wprowadzenie

2. Naród imigrantów

Ran Abramitzky, “A Nation of Immigrants: Assimilation and Economic Outcomes in the Age of Mass Migration,” Journal of Political Economy, vol. 122, no. 3, 2014, p. 467-506.

3. Filmowy western i mit Zachodu

JoEllen Shively, “Cowboys and Indians: Perceptions of Western Films Among American Indians and Anglos,” American Sociological Review, Vol. 57, 1992, p. 725-734.

Gary j. Hausladen, “Where the Cowboy Rides Away: Mythic Places for Western Film,” in Western Places, American Myths: How We Think About the West, University of Nevada 2003, p. 296-317.

4. Wielki kryzys w fotografii Farm Security Administration

Ann Fabian, “Toast in Depression and War: The Photography of Everyday Life,” Raritan, Vol. 34, No. 2, 2014, p. 62-83.

Alissa C. Wetzel, “New Deal Photographs of the Hoosier State Farm Tenancy, the Great Depression, and the Young Girl who Lived Through it All, Indiana Magazine Of History, 109, 2013, p. 257-274.

5. Historia społeczna 2 wojny światowej – Ken Burns The War

Martha L. Hall, Belinda T. Orzada and Dilia Lopez-Gydosh, “American Women’s Wartime

Dress: Sociocultural Ambiguity Regarding Women’s Roles During World War II,” The Journal of American Culture, Vol. 38, Number 3, 2015, p. 232-242.

Neil A. Wynn, “War and Racial Progress: The African American Experience during World War II,” Peace & Change, vol. 20, 1995, p. 348-363.

6. Narodziny społeczeństwa konsumpcyjnego – wzornictwo i reklama

Nathan Michael Corzine, “Right At Home: Freedom and Domesticity in the Language and Imagery of Beer Advertising 1933-1960,” Journal of Social History, Vol. 43 Issue 4, 2010, p. 843-866.

Jan Logemann, “Different Paths to Mass Consumption: Consumer Credit in the United States and West Germany during the 1950s and '60s,” Journal of Social History, Vol. 41, Number 3, 2008, p. 525-559.

7. Zimna wojna – obawy przed nuklearną zagładą: Dr. Strangelove Stanleya Kubricka

Robert A. Jacobs, “Curing the Atomic Bomb Within: The Relationship of American Social Scientists to Nuclear Weapons in the Early Cold War,” Peace & Change, Vol. 35, No. 3, 2010, p. 434-463.

Robert A. Jacobs, ‘‘'There Are No Civilians; We Are All at War': Nuclear War Shelter and Survival Narratives during the Early Cold War,” The Journal of American Culture,Vol. 30, Number 4  2007, p. 401-416.

8. Nowe spojrzenie na lata 60. – Mad Men i Poważny człowiek

Christie L. Maloyed, “Mad Men and the Virtue of Selfishness,” Journal of Popular Film and Television, Vol. 42, Issue 1, 2014, p. 16-24.

Tor Egil Forland, “Cutting the Sixties Down to Size: Conceptualizing, Historicizing, Explaining,” Journal for the Study of Radicalism, Vol. 9, No. 2, 2015, p. 125–148.

9. Równouprawnienie Afro-Amerykanów a inne ruchy emancypacyjne

Leon F. Litwack, “'Fight the Power!' The Legacy of the Civil Rights Movement,” The Journal of Southern History, Vol. 75, No. 1, 2009, p. 3-28

Kristopher Burrell, “Where from Here? Ideological Perspectives on the Future of the Civil Rights Movement, 1964-1966,” Western Journal of Black Studies, Vol. 36, Issue 2, 2012, p. 137-148.

10. Amerykańska polityka na dużym ekranie – od Good Night and Good Luck do Frost/Nixon

Douglas M. Charles, “Communist and Homosexual: The FBI, Harry Hay, and the Secret Side of the Lavender Scare, 1943–1961,” American Communist History, Vol. 11, No. 1, 2012, p. 101-124.

Mark Feldstein, “Wallowing inWatergate: Historiography, Methodology, and Mythology in Journalism’s Celebrated Moment,” American Journalism, Vol. 31, No. 4, 2014, p. 550–570.

11. Od Stonewall do epidemii AIDS

Elizabeth A. Armstrong, Suzanna M. Crage, “Movements and Memory: The Making of the Stonewall Myth,” American Sociological Review, Vol. 71, 2006, p.724–751.

Lucas Richert, “Reagan, Regulation, and the FDA: The US Food and Drug Administration's Response to HIV/AIDS, 1980-90,” Canadian Journal of History, Vol. 44, Issue 3, 2009, p. 467-487.

12. Strzelaniny – Bowling for Columbine i Słoń

Michael L. Pittaro, “School Violence and Social Control Theory: An Evaluation of the Columbine Massacre,” International Journal of Criminal Justice Sciences, Vol. 2, Issue 1, 2007, p. 1-12.

Miguel A. Faria Jr., “Shooting rampages, mental health, and the sensationalization of violence,” Surgical Neurology International, 2013, 4:16.

13. Charyzmatyczne chrześcijaństwo – Obóz Jezusa

Charity R. Carney, “Lakewood Church and the Roots of the Megachurch Movement in the South,” Southern Quarterly, Vol. 50, no. 1, Fall 2012, p. 60-78.

Graham G. Dodds, “Crusade or Charade? The Religious Right and the Culture Wars,” Canadian Review of American Studies 42, no. 3, 2012, p. 274-300.

14. Zamach na WTC i filmowe analizy wojny z terroryzmem – Fahrenheit 9/11, Hurt Locker (W pułapce wojny), Zero Dark Thirty (Wróg numer jeden)

Rosemary V. Hathaway, “'Life in the TV': The Visual Nature of 9/11 Lore and Its Impact on Vernacular Response,” Journal of Folklore Research, Vol. 42, No. 1, 2005, p. 33-56.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (w trakcie)

Okres: 2020-02-17 - 2020-06-10
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin, 120 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Olena Petrashchuk, Elżbieta Plewa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

lektura monograficzna
w sali

Skrócony opis:

Celem kursu jest przedstawienie wybranych aspektów historii społecznej oraz kulturowej Stanów Zjednoczonych w XX wieku przy pomocy wizualnych reprezentacji zarówno stworzonych w przeszłości, jak i współcześnie. Czym różni się autoprezentacja danego momentu historycznego od jej późniejszej reinterpretacji? Wybrane problemy obejmują fotografię społeczną, historię ustną II wojny, ruchy emancypacyjne, społeczeństwo konsumpcyjne etc.

Pełny opis:

Obrazy Ameryki

1. Wprowadzenie

2. Naród imigrantów

3. Filmowy western i mit Zachodu

4. Wielki kryzys w fotografii Farm Security Administration

5. Historia społeczna 2 wojny światowej – Ken Burns The War

6. Narodziny społeczeństwa konsumpcyjnego – wzornictwo i reklama

7. Zimna wojna – obawy przed nuklearną zagładą: Dr. Strangelove Stanleya Kubricka

8. Nowe spojrzenie na lata 60. – Mad Men i Poważny człowiek

9. Równouprawnienie Afro-Amerykanów a inne ruchy emancypacyjne

10. Amerykańska polityka na dużym ekranie – od Good Night and Good Luck do Frost/Nixon

11. Od Stonewall do epidemii AIDS

12. Strzelaniny – Bowling for Columbine i Słoń

13. Charyzmatyczne chrześcijaństwo – Obóz Jezusa

14. Zamach na WTC i filmowe analizy wojny z terroryzmem – Fahrenheit 9/11, Hurt Locker (W pułapce wojny), Zero Dark Thirty (Wróg numer jeden)

15. Podsumowanie

Literatura:

1. Wprowadzenie

2. Naród imigrantów

Ran Abramitzky, “A Nation of Immigrants: Assimilation and Economic Outcomes in the Age of Mass Migration,” Journal of Political Economy, vol. 122, no. 3, 2014, p. 467-506.

3. Filmowy western i mit Zachodu

JoEllen Shively, “Cowboys and Indians: Perceptions of Western Films Among American Indians and Anglos,” American Sociological Review, Vol. 57, 1992, p. 725-734.

Gary j. Hausladen, “Where the Cowboy Rides Away: Mythic Places for Western Film,” in Western Places, American Myths: How We Think About the West, University of Nevada 2003, p. 296-317.

4. Wielki kryzys w fotografii Farm Security Administration

Ann Fabian, “Toast in Depression and War: The Photography of Everyday Life,” Raritan, Vol. 34, No. 2, 2014, p. 62-83.

Alissa C. Wetzel, “New Deal Photographs of the Hoosier State Farm Tenancy, the Great Depression, and the Young Girl who Lived Through it All, Indiana Magazine Of History, 109, 2013, p. 257-274.

5. Historia społeczna 2 wojny światowej – Ken Burns The War

Martha L. Hall, Belinda T. Orzada and Dilia Lopez-Gydosh, “American Women’s Wartime

Dress: Sociocultural Ambiguity Regarding Women’s Roles During World War II,” The Journal of American Culture, Vol. 38, Number 3, 2015, p. 232-242.

Neil A. Wynn, “War and Racial Progress: The African American Experience during World War II,” Peace & Change, vol. 20, 1995, p. 348-363.

6. Narodziny społeczeństwa konsumpcyjnego – wzornictwo i reklama

Nathan Michael Corzine, “Right At Home: Freedom and Domesticity in the Language and Imagery of Beer Advertising 1933-1960,” Journal of Social History, Vol. 43 Issue 4, 2010, p. 843-866.

Jan Logemann, “Different Paths to Mass Consumption: Consumer Credit in the United States and West Germany during the 1950s and '60s,” Journal of Social History, Vol. 41, Number 3, 2008, p. 525-559.

7. Zimna wojna – obawy przed nuklearną zagładą: Dr. Strangelove Stanleya Kubricka

Robert A. Jacobs, “Curing the Atomic Bomb Within: The Relationship of American Social Scientists to Nuclear Weapons in the Early Cold War,” Peace & Change, Vol. 35, No. 3, 2010, p. 434-463.

Robert A. Jacobs, ‘‘'There Are No Civilians; We Are All at War': Nuclear War Shelter and Survival Narratives during the Early Cold War,” The Journal of American Culture,Vol. 30, Number 4  2007, p. 401-416.

8. Nowe spojrzenie na lata 60. – Mad Men i Poważny człowiek

Christie L. Maloyed, “Mad Men and the Virtue of Selfishness,” Journal of Popular Film and Television, Vol. 42, Issue 1, 2014, p. 16-24.

Tor Egil Forland, “Cutting the Sixties Down to Size: Conceptualizing, Historicizing, Explaining,” Journal for the Study of Radicalism, Vol. 9, No. 2, 2015, p. 125–148.

9. Równouprawnienie Afro-Amerykanów a inne ruchy emancypacyjne

Leon F. Litwack, “'Fight the Power!' The Legacy of the Civil Rights Movement,” The Journal of Southern History, Vol. 75, No. 1, 2009, p. 3-28

Kristopher Burrell, “Where from Here? Ideological Perspectives on the Future of the Civil Rights Movement, 1964-1966,” Western Journal of Black Studies, Vol. 36, Issue 2, 2012, p. 137-148.

10. Amerykańska polityka na dużym ekranie – od Good Night and Good Luck do Frost/Nixon

Douglas M. Charles, “Communist and Homosexual: The FBI, Harry Hay, and the Secret Side of the Lavender Scare, 1943–1961,” American Communist History, Vol. 11, No. 1, 2012, p. 101-124.

Mark Feldstein, “Wallowing inWatergate: Historiography, Methodology, and Mythology in Journalism’s Celebrated Moment,” American Journalism, Vol. 31, No. 4, 2014, p. 550–570.

11. Od Stonewall do epidemii AIDS

Elizabeth A. Armstrong, Suzanna M. Crage, “Movements and Memory: The Making of the Stonewall Myth,” American Sociological Review, Vol. 71, 2006, p.724–751.

Lucas Richert, “Reagan, Regulation, and the FDA: The US Food and Drug Administration's Response to HIV/AIDS, 1980-90,” Canadian Journal of History, Vol. 44, Issue 3, 2009, p. 467-487.

12. Strzelaniny – Bowling for Columbine i Słoń

Michael L. Pittaro, “School Violence and Social Control Theory: An Evaluation of the Columbine Massacre,” International Journal of Criminal Justice Sciences, Vol. 2, Issue 1, 2007, p. 1-12.

Miguel A. Faria Jr., “Shooting rampages, mental health, and the sensationalization of violence,” Surgical Neurology International, 2013, 4:16.

13. Charyzmatyczne chrześcijaństwo – Obóz Jezusa

Charity R. Carney, “Lakewood Church and the Roots of the Megachurch Movement in the South,” Southern Quarterly, Vol. 50, no. 1, Fall 2012, p. 60-78.

Graham G. Dodds, “Crusade or Charade? The Religious Right and the Culture Wars,” Canadian Review of American Studies 42, no. 3, 2012, p. 274-300.

14. Zamach na WTC i filmowe analizy wojny z terroryzmem – Fahrenheit 9/11, Hurt Locker (W pułapce wojny), Zero Dark Thirty (Wróg numer jeden)

Rosemary V. Hathaway, “'Life in the TV': The Visual Nature of 9/11 Lore and Its Impact on Vernacular Response,” Journal of Folklore Research, Vol. 42, No. 1, 2005, p. 33-56.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2021-02-18 - 2021-06-13
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin, 120 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Olena Petrashchuk, Elżbieta Plewa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

lektura monograficzna
w sali

Skrócony opis:

Celem kursu jest przedstawienie wybranych aspektów historii społecznej oraz kulturowej Stanów Zjednoczonych w XX wieku przy pomocy wizualnych reprezentacji zarówno stworzonych w przeszłości, jak i współcześnie. Czym różni się autoprezentacja danego momentu historycznego od jej późniejszej reinterpretacji? Wybrane problemy obejmują fotografię społeczną, historię ustną II wojny, ruchy emancypacyjne, społeczeństwo konsumpcyjne etc.

Pełny opis:

Obrazy Ameryki

1. Wprowadzenie

2. Naród imigrantów

3. Filmowy western i mit Zachodu

4. Wielki kryzys w fotografii Farm Security Administration

5. Historia społeczna 2 wojny światowej – Ken Burns The War

6. Narodziny społeczeństwa konsumpcyjnego – wzornictwo i reklama

7. Zimna wojna – obawy przed nuklearną zagładą: Dr. Strangelove Stanleya Kubricka

8. Nowe spojrzenie na lata 60. – Mad Men i Poważny człowiek

9. Równouprawnienie Afro-Amerykanów a inne ruchy emancypacyjne

10. Amerykańska polityka na dużym ekranie – od Good Night and Good Luck do Frost/Nixon

11. Od Stonewall do epidemii AIDS

12. Strzelaniny – Bowling for Columbine i Słoń

13. Charyzmatyczne chrześcijaństwo – Obóz Jezusa

14. Zamach na WTC i filmowe analizy wojny z terroryzmem – Fahrenheit 9/11, Hurt Locker (W pułapce wojny), Zero Dark Thirty (Wróg numer jeden)

15. Podsumowanie

Literatura:

1. Wprowadzenie

2. Naród imigrantów

Ran Abramitzky, “A Nation of Immigrants: Assimilation and Economic Outcomes in the Age of Mass Migration,” Journal of Political Economy, vol. 122, no. 3, 2014, p. 467-506.

3. Filmowy western i mit Zachodu

JoEllen Shively, “Cowboys and Indians: Perceptions of Western Films Among American Indians and Anglos,” American Sociological Review, Vol. 57, 1992, p. 725-734.

Gary j. Hausladen, “Where the Cowboy Rides Away: Mythic Places for Western Film,” in Western Places, American Myths: How We Think About the West, University of Nevada 2003, p. 296-317.

4. Wielki kryzys w fotografii Farm Security Administration

Ann Fabian, “Toast in Depression and War: The Photography of Everyday Life,” Raritan, Vol. 34, No. 2, 2014, p. 62-83.

Alissa C. Wetzel, “New Deal Photographs of the Hoosier State Farm Tenancy, the Great Depression, and the Young Girl who Lived Through it All, Indiana Magazine Of History, 109, 2013, p. 257-274.

5. Historia społeczna 2 wojny światowej – Ken Burns The War

Martha L. Hall, Belinda T. Orzada and Dilia Lopez-Gydosh, “American Women’s Wartime

Dress: Sociocultural Ambiguity Regarding Women’s Roles During World War II,” The Journal of American Culture, Vol. 38, Number 3, 2015, p. 232-242.

Neil A. Wynn, “War and Racial Progress: The African American Experience during World War II,” Peace & Change, vol. 20, 1995, p. 348-363.

6. Narodziny społeczeństwa konsumpcyjnego – wzornictwo i reklama

Nathan Michael Corzine, “Right At Home: Freedom and Domesticity in the Language and Imagery of Beer Advertising 1933-1960,” Journal of Social History, Vol. 43 Issue 4, 2010, p. 843-866.

Jan Logemann, “Different Paths to Mass Consumption: Consumer Credit in the United States and West Germany during the 1950s and '60s,” Journal of Social History, Vol. 41, Number 3, 2008, p. 525-559.

7. Zimna wojna – obawy przed nuklearną zagładą: Dr. Strangelove Stanleya Kubricka

Robert A. Jacobs, “Curing the Atomic Bomb Within: The Relationship of American Social Scientists to Nuclear Weapons in the Early Cold War,” Peace & Change, Vol. 35, No. 3, 2010, p. 434-463.

Robert A. Jacobs, ‘‘'There Are No Civilians; We Are All at War': Nuclear War Shelter and Survival Narratives during the Early Cold War,” The Journal of American Culture,Vol. 30, Number 4  2007, p. 401-416.

8. Nowe spojrzenie na lata 60. – Mad Men i Poważny człowiek

Christie L. Maloyed, “Mad Men and the Virtue of Selfishness,” Journal of Popular Film and Television, Vol. 42, Issue 1, 2014, p. 16-24.

Tor Egil Forland, “Cutting the Sixties Down to Size: Conceptualizing, Historicizing, Explaining,” Journal for the Study of Radicalism, Vol. 9, No. 2, 2015, p. 125–148.

9. Równouprawnienie Afro-Amerykanów a inne ruchy emancypacyjne

Leon F. Litwack, “'Fight the Power!' The Legacy of the Civil Rights Movement,” The Journal of Southern History, Vol. 75, No. 1, 2009, p. 3-28

Kristopher Burrell, “Where from Here? Ideological Perspectives on the Future of the Civil Rights Movement, 1964-1966,” Western Journal of Black Studies, Vol. 36, Issue 2, 2012, p. 137-148.

10. Amerykańska polityka na dużym ekranie – od Good Night and Good Luck do Frost/Nixon

Douglas M. Charles, “Communist and Homosexual: The FBI, Harry Hay, and the Secret Side of the Lavender Scare, 1943–1961,” American Communist History, Vol. 11, No. 1, 2012, p. 101-124.

Mark Feldstein, “Wallowing inWatergate: Historiography, Methodology, and Mythology in Journalism’s Celebrated Moment,” American Journalism, Vol. 31, No. 4, 2014, p. 550–570.

11. Od Stonewall do epidemii AIDS

Elizabeth A. Armstrong, Suzanna M. Crage, “Movements and Memory: The Making of the Stonewall Myth,” American Sociological Review, Vol. 71, 2006, p.724–751.

Lucas Richert, “Reagan, Regulation, and the FDA: The US Food and Drug Administration's Response to HIV/AIDS, 1980-90,” Canadian Journal of History, Vol. 44, Issue 3, 2009, p. 467-487.

12. Strzelaniny – Bowling for Columbine i Słoń

Michael L. Pittaro, “School Violence and Social Control Theory: An Evaluation of the Columbine Massacre,” International Journal of Criminal Justice Sciences, Vol. 2, Issue 1, 2007, p. 1-12.

Miguel A. Faria Jr., “Shooting rampages, mental health, and the sensationalization of violence,” Surgical Neurology International, 2013, 4:16.

13. Charyzmatyczne chrześcijaństwo – Obóz Jezusa

Charity R. Carney, “Lakewood Church and the Roots of the Megachurch Movement in the South,” Southern Quarterly, Vol. 50, no. 1, Fall 2012, p. 60-78.

Graham G. Dodds, “Crusade or Charade? The Religious Right and the Culture Wars,” Canadian Review of American Studies 42, no. 3, 2012, p. 274-300.

14. Zamach na WTC i filmowe analizy wojny z terroryzmem – Fahrenheit 9/11, Hurt Locker (W pułapce wojny), Zero Dark Thirty (Wróg numer jeden)

Rosemary V. Hathaway, “'Life in the TV': The Visual Nature of 9/11 Lore and Its Impact on Vernacular Response,” Journal of Folklore Research, Vol. 42, No. 1, 2005, p. 33-56.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.