Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pisanie i analiza tekstu dla celów akademickich

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3301-L2PAAW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pisanie i analiza tekstu dla celów akademickich
Jednostka: Instytut Anglistyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Założenia (opisowo):

Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności niezbędnych w pisaniu na poziomie akademickim oraz przygotowanie studenta do napisania pracy badawczej, w tym pracy licencjackiej. Do umiejętności tych należy wybór tematu, selekcja materiałów, opracowanie planu pracy, przygotowanie i omówienie wstępnej wersji, przygotowanie wersji finalnej z dołączonym abstraktem, przypisami i bibliografią w konwencji odpowiedniej do tematu pracy.

Zadaniem studenta jest przygotowanie pracy badawczej (2000 wyrazów) na wybrany przez siebie temat z zakresu literatury, językoznawstwa, kultury krajów angielskiego obszaru językowego). Każdy projekt (tytuł, teza, plan, bibliografia obejmująca przynajmniej 5 pozycji krytycznych) będzie omawiany indywidualnie. Wersja wstępna powinna być przedstawiona do omówienia w połowie semestru, a wersja finalna z abstraktem i przypisami dwa tygodnie przed końcem semestru.

Skrócony opis:

Ćwiczenia obejmują czytanie i analizę wybranych prac akademickich, przygotowanie planu (wstępnego) i finalnego, omawianie rozmaitych metod organizacji tekstu i przygotowania pracy, zapoznanie się z konwencjami bibliografii typowymi dla prac z dziedziny literatury i językoznawstwa (MLA/CMS/APA), sporządzanie odnośników i przypisów do tekstu, napisanie abstraktu/streszczenia pracy. Omawiane i doskonalone również będą inne umiejętności niezbędne w pisaniu pracy badawczej tj. umiejętność streszczenia i parafrazy tekstu. Omówione również będą reguły interpunkcji, ze szczególnym uwzględnieniem użycia przecinka i średnika.

W trakcie zajęć upowszechnia się wiedzę na temat przygotowywania prac zaliczeniowych i dyplomowych z poszanowaniem prawa, w tym prawa autorskiego związanego z ochroną własności intelektualnej.

Pełny opis:

1. Pisanie eseju licencjackiego typu research paper; idee, zagadnienia, argumenty.

2. Przygotowanie do pisania: praca ze źródłami; plagiat, cytowanie i dokumentacja źrodeł; wykorzystywanie danych i statystyk; styl bibliograficzny MLA i Chicago.

3. Formułowanie tezy, gromadzenie dowodów na poparcie tezy.

4. Wprowadzenia, część główna wywodu, konkluzje.

5. Pisanie planu pracy.

6. Spójność i logika wywodu.

7. Sztuka pisania: ton wypowiedzi, zabiegi stylistyczne, zwięzłość, poprawność genderowa.

8. Interpunkcja: przecinek, dwukropek, średnik.

9. Powtórzenie: styl i argument.

10. Pisanie abstraktu.

Literatura:

Barnet, Sylvan, William E. Cain. A Short Guide to Writing about Literature. Longman 2002.

Baugh, L. Sue. How to Write Term Papers and Reports. NTC Publishing Group 1997.

Frank, Marcella. Writing as Thinking. Prentice Hall 1990.

Merriwether, Nell W. 12 Easy Steps to Successful Research Papers, NTC Publishing Group 1997.

Shoemaker, Connie. Write in the Corner Where You Are, Holt, Reinehart and Winstoon, Inc. 1985.

Swales, John M., Christine B. Feak. Academic Writing for Graduate Students, The University of Michigan Press 1997.

Trzeciak, John, S. E. Mackay. Study Skills for Academic Writing, Prentice Hall International Ltd. 1994.

Garrett Bauman, M. Ideas and Details: A Guide to College Writing. 6th ed. Thomson Wadsworth, 2007.

Gerald Graff and Cathy Birkenstein, They Say, I Say. The Moves that Matter in Persuasive Writing. W.W. Norton and Company, 2007.

Gordon Taylor, A Student’s Writing Guide: How to Plan and Write Successful Essays, Cambridge UP, 2009.

Henning, Elizabeth et al., Finding your Way in Academic Writing 2nd ed. Van Schaik Publishers, 2005

Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb, Joseph M. Williams. The Craft of Research, 3rd ed. University of Chicago Press, 2008.

Efekty uczenia się:

Odniesienie do kodów w programie studiów:

K_U01.2,3,4,5,7,8,9,10,11

Metody i kryteria oceniania:

Prace cząstkowe pisane w klasie i prace domowe: 50% oceny końcowej.

Praca zaliczeniowa (plan pracy/ pierwsza i druga wersja pracy) stanowią 50% oceny końcowej.

Na podstawie regularnego uczęszczania na zajęcia i wykonania wszystkich zadanych prac pisemnych.

Zaliczenie poprawkowe polega na oddaniu zaległych prac i/lub ponownym napisaniu prac ocenionych negatywnie, ewentualnie na napisaniu prac/pracy dodatkowych/dodatkowej. Złożone prace muszą uzyskać pozytywną ocenę.

Dopuszcza się 2-3 usprawiedliwione nieobecności - do decyzji konkretnego prowadzącego.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)