Redakcja tekstów naukowych w języku hiszpańskim I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3305-RTNH1-1U |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.0
|
Nazwa przedmiotu: | Redakcja tekstów naukowych w języku hiszpańskim I |
Jednostka: | Instytut Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich |
Grupy: |
Plan specjalności hiszpańskiej 1 rok 2 stopnia Plan specjalności latnoamerykańskiej 1 rok 2 stopnia Przedmioty podstawowe dla 1 roku studiów 2 stopnia, specjalność hiszpańska Przedmioty podstawowe dla 1 roku studiów 2 stopnia, specjalność latynoamerykańska |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka hiszpańskiego na poziomie B2. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zrozumienie esejów oraz tekstów o charakterze naukowym i filologicznym. Zapoznanie z gramatyką, normami i technikami tworzenia tekstów naukowych. Zajęcia te zapoznają studenta z bardziej formalnymi i skomplikowanymi formami i strukturą tekstu akademickiego i są ukierunkowane na wykształcenie umiejętności językowych umożliwiających napisanie pracy magisterskiej bądź rozprawy naukowej. Analiza porównawcza tekstów uczy trafnego wyciągania wniosków, zrozumiałego przedstawienia myśli przewodniej, trafnego doboru i przekazu informacji oraz odpowiednich rejestrów językowych. Niniejsze zajęcia pozwalają na praktyczne zastosowanie wszystkich poznanych reguł obowiązujących w wypowiedzi pisemnej. |
Pełny opis: |
1.- Kompetencje językowa w zakresie jeżyka hiszpańskiego na poziomie zaawansowanym w języku pisanym i mówionym - C1, umożliwiająca rozumienie, analizę i interpretacje, a także przygotowanie prac ustnych i pisemnych w zakresie językoznawstwa, literaturoznawstwa, kulturoznawstwa i historii 2.- Struktura podstawowe tekstu akademickiego. 3.- Struktura proste argumentacji i wykładani. Teza i antyteza. Jak przedstawiać przykłady, argumentować tezy i wyciągać wnioski. 4.- Podstawowe elementy dla spójność tematyczna. Temat dyskursu i podmiot gramatyczny. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna) 5.- Inne elementy wypowiedzi. Stan badań na dany temat. Przypisy, cytaty i bibliografia. Cytowanie autorytetów. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna) 6.- Różnicowanie podstawowe dyskursu, niuanse/odcienie znaczeniowe i leksykalne, komentarz. Strategie językowe. Uzasadnienie wywodu, waga argumentów. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna) |
Literatura: |
- Con C de C1, Ed Difusión, 2018. - MANUAL DE ESCRITURA: ACADEMICA Y PROFESIONAL. Ed. Ariel, 2014. - ACTIVIDADES PARA LA ESCRITURA ACADÉMICA. Ed. Edinumen, 2001. - SABER ESCRIBIR, Ed. Aguilar, 2006. |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie: K_W01 metodologię badań naukowych prowadzonych na etapie redagowania pracy magisterskiej K_W05 terminologię niezbędną do redakcji tekstów naukowych w języku hiszpańskim K_W06 współczesne tendencje w redagowaniu tekstów naukowych Absolwent potrafi: K_U02 wyrażać w języku hiszpańskim treści będące efektem własnych badań naukowych K_U03 posługiwać się językiem hiszpańskim w celu zredagowania pracy magisterskiej K_U05 prowadzić dyskurs o charakterze naukowym w sposób spójny i klarowny Absolwent jest gotów do: K_K01 dzielenia się posiadaną przez siebie wiedzą w celu wspierania działań osób znajdujących się w jego otoczeniu |
Metody i kryteria oceniania: |
- aktywny udział w zajęciach ONLINE (3 nieobecności = brak zaliczenia). - wykonywać zadania domowe i ćwiczenia gramatyczne w domu. - eseje pisemne. - zaliczenie wszystkich testów ONLINE. Szczegółowe kryteria oceniania, wynikające z formy pracy zaproponowanej przez wykładowcę, podane zostaną na zajęciach. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 46 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Luis Miletti | |
Prowadzący grup: | Luis Miletti | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia te zapoznają studenta z bardziej formalnymi i skomplikowanymi formami i strukturą tekstu akademickiego i są ukierunkowane na wykształcenie umiejętności językowych umożliwiających napisanie pracy magisterskiej bądź rozprawy naukowej. Analiza porównawcza tekstów uczy trafnego wyciągania wniosków, zrozumiałego przedstawienia myśli przewodniej, trafnego doboru i przekazu informacji oraz odpowiednich rejestrów językowych. Niniejsze zajęcia pozwalają na praktyczne zastosowanie wszystkich poznanych reguł obowiązujących w wypowiedzi pisemnej. W roku akademickim 2020/2021 zajęcia prowadzone w trybie zdalnym, za pomocą metod synchronicznych i rzadziej asynchroniczne. |
|
Pełny opis: |
1.- Kompetencje językowa w zakresie jeżyka hiszpańskiego na poziomie zaawansowanym w języku pisanym i mówionym - C1, umożliwiająca rozumienie, analizę i interpretacje, a także przygotowanie prac ustnych i pisemnych w zakresie językoznawstwa, literaturoznawstwa, kulturoznawstwa i historii 2.- Struktura podstawowe tekstu akademickiego. 3.- Struktura proste argumentacji i wykładani. Teza i antyteza. Jak przedstawiać przykłady, argumentować tezy i wyciągać wnioski. 4.- Podstawowe elementy dla spójność tematyczna. Temat dyskursu i podmiot gramatyczny. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna) 5.- Inne elementy wypowiedzi. Stan badań na dany temat. Przypisy, cytaty i bibliografia. Cytowanie autorytetów. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna) 6.- Różnicowanie podstawowe dyskursu, niuanse/odcienie znaczeniowe i leksykalne, komentarz. Strategie językowe. Uzasadnienie wywodu, waga argumentów. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna) |
|
Literatura: |
- Con C de C1, Ed Difusión, 2018. - MANUAL DE ESCRITURA: ACADEMICA Y PROFESIONAL. Ed. Ariel, 2014. - ACTIVIDADES PARA LA ESCRITURA ACADÉMICA. Ed. Edinumen, 2001. - SABER ESCRIBIR, Ed. Aguilar, 2006. |
|
Uwagi: |
Jeśli sytuacja zdrowotna tego wymaga, nauczanie będzie odbywać się online. Forma i kryteria zaliczenia przedmiotu mogą ulec zmianie w zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej. Równoważne warunki zaliczenia zostaną ustalone zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na Uniwersytecie Warszawskim, w porozumieniu z uczestnikami zajęć |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 46 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Miguel Muñoz Muñoz | |
Prowadzący grup: | Miguel Muñoz Muñoz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia te zapoznają studenta z bardziej formalnymi i skomplikowanymi formami i strukturą tekstu akademickiego i są ukierunkowane na wykształcenie umiejętności językowych umożliwiających napisanie pracy magisterskiej bądź rozprawy naukowej. Analiza porównawcza tekstów uczy trafnego wyciągania wniosków, zrozumiałego przedstawienia myśli przewodniej, trafnego doboru i przekazu informacji oraz odpowiednich rejestrów językowych. Niniejsze zajęcia pozwalają na praktyczne zastosowanie wszystkich poznanych reguł obowiązujących w wypowiedzi pisemnej. W roku akademickim 2020/2021 zajęcia prowadzone w trybie zdalnym, za pomocą metod synchronicznych i rzadziej asynchroniczne. |
|
Pełny opis: |
1.- Kompetencje językowa w zakresie jeżyka hiszpańskiego na poziomie zaawansowanym w języku pisanym i mówionym - C1, umożliwiająca rozumienie, analizę i interpretacje, a także przygotowanie prac ustnych i pisemnych w zakresie językoznawstwa, literaturoznawstwa, kulturoznawstwa i historii 2.- Struktura podstawowe tekstu akademickiego. 3.- Struktura proste argumentacji i wykładani. Teza i antyteza. Jak przedstawiać przykłady, argumentować tezy i wyciągać wnioski. 4.- Podstawowe elementy dla spójność tematyczna. Temat dyskursu i podmiot gramatyczny. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna) 5.- Inne elementy wypowiedzi. Stan badań na dany temat. Przypisy, cytaty i bibliografia. Cytowanie autorytetów. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna) 6.- Różnicowanie podstawowe dyskursu, niuanse/odcienie znaczeniowe i leksykalne, komentarz. Strategie językowe. Uzasadnienie wywodu, waga argumentów. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna) |
|
Literatura: |
- Con C de C1, Ed Difusión, 2018. - MANUAL DE ESCRITURA: ACADEMICA Y PROFESIONAL. Ed. Ariel, 2014. - ACTIVIDADES PARA LA ESCRITURA ACADÉMICA. Ed. Edinumen, 2001. - SABER ESCRIBIR, Ed. Aguilar, 2006. |
|
Uwagi: |
Jeśli sytuacja zdrowotna tego wymaga, nauczanie będzie odbywać się online. Forma i kryteria zaliczenia przedmiotu mogą ulec zmianie w zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej. Równoważne warunki zaliczenia zostaną ustalone zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na Uniwersytecie Warszawskim, w porozumieniu z uczestnikami zajęć |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.