Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka węgierskiego II - konwersacje

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3320-LPNW34K
Kod Erasmus / ISCED: 09.101 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka węgierskiego II - konwersacje
Jednostka: Katedra Hungarystyki
Grupy: Języki specjalności
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: węgierski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania (lista przedmiotów):

Praktyczna nauka języka węgierskiego I 3320-LW12C-PW1

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest ćwiczenie rozumienia tekstu czytanego oraz konwersacji na codzienne tematy. Po kursie student potrafi wyrazić w mowie swoją aprobatę i dezaprobatę, życzenia, nadzieje, marzenia i potrzeby, opinię o filmach, książkach, wyrazić swoje prośby w stylu formalnym i nieformalnym. Zajęcia mają też na celu rozwój kompetencji językowej związanej z rozumieniem tekstu ze słuchu ze szczególnym naciskiem na rozwój aktywnie wykorzystywanego słownictwa w dziedzinach wyznaczonych przez dobrany podręcznik. Ćwiczenia są ukierunkowane na globalne i szczegółowe rozumienie tekstu mówionego w różnych sytuacjach komunikacyjnych.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przygotowanie studenta do tego, by swobodnie posługiwał się językiem węgierskim w mowie, odnośnie do tematów związanych z pracą, szkołą, czasem wolnym itp. Student powinien rozumieć najważniejsze informacje dotyczące wydarzeń współczesnych, zainteresowań, uczuć i życzeń. Po kursie student potrafi wziąć udział w rozmowach na znane mu tematy, odnoszące się do życia codziennego, opisać doświadczenia i wydarzenia, a także marzenia, nadzieje, ambicje. Umie podać przyczyny i wyjaśnienia, sformułować opinie i plany. Potrafi opowiedzieć treść filmu lub książki oraz odpowiednio reagować w rozmaitych sytuacjach.

Wśród omawianych na zajęciach tematów znajdą się takie, jak rodzina, cechy charakteru, mieszkanie i dom, prace domowe, miasto i wieś, hobby, kultura, programy, spędzanie czasu wolnego, dni powszednie i weekendy, nauka, system szkolnictwa i nauczanie języków obcych.

Podstawowym celem zajęć jest też rozwój kompetencji językowej związanej z rozumieniem tekstu ze słuchu ze szczególnym naciskiem na rozwój aktywnie wykorzystywanego słownictwa w dziedzinach wyznaczonych przez dobrany podręcznik. Ćwiczenia są ukierunkowane na globalne i szczegółowe rozumienie tekstu mówionego w sytuacjach komunikacyjnych związanych z wyżej podanymi tematami.

Literatura:

1. Szita Szilvia - Pelcz Katalin, MagyarOK. Magyar nyelvkönyv A2+, 2. kötet

2. Szita Szilvia, Görbe Tamás: Gyakorló magyar nyelvtan, Akadémia Kiadó 2009

3. Laczkó Zsuzsa, Kindert Judit: Fülelő. Debreceni Nyári Egyetem 1998

Materiały pomocnicze:

artykuły z gazet, czasopism, teksty z Internetu, nagrania z radia i telewizji

Materiały własne

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu ćwiczeń student:

- rozumie główny sens wypowiedzi na tematy mu znane, związane z pracą, szkołą, zainteresowaniami, czasem wolnym

- radzi sobie w większości sytuacji codziennych, potrafi na nie zareagować

- potrafi uczestniczyć w rozmowach dotyczących tematów znanych mu z życia codziennego jak np. rodzina, praca, zainteresowania, szkoła, przyszła kariera

- potrafi ustnie wyrazić swoje opinie, marzenia, ambicje

- potrafi sformułować swoje opinie i plany na przyszłość w prosty sposób

- potrafi wychwycić najważniejsze informacje z rozmów, z audycji, z przeczytanych tekstów

- rozumie najważniejsze informacje w programach radiowych i telewizyjnych dotyczących tematów znanych mu z życia codziennego

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę.

Na ocenę semestralną wpływ mają:

- Kontrola obecności

- Ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność)

- Śródsemestralne pisemne testy kontrolne

- Śródsemestralne pisemne prace domowe

- Kolokwia z poszczególnych tematów

- krótkie referaty

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 90 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Eszter Biegelbauer
Prowadzący grup: Eszter Biegelbauer
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Tryb prowadzenia:

w sali

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)