Komunikacja w tekstach medialnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3321-M2S20SM04 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja w tekstach medialnych |
Jednostka: | Katedra Italianistyki |
Grupy: |
Seminaria magisterskie na studiach II stopnia dla studentów II roku |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | włoski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria magisterskie |
Założenia (opisowo): | Zakłada się, że zapisując się na te zajęcia, student powinien znać: • język włoski na poziomie umożliwiającym zrozumienie analizowanych zagadnień językowych • podstawowe różnice między językiem włoskim a polskim. |
Skrócony opis: |
Przedmiot wprowadza w zagadnienia współczesnej komunikologii, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji językowej w tekstach medialnych i wybranych teorii komunikowania masowego. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zaznajomienie uczestników kursu z wybranymi teoriami, strategiami i narzędziami komunikacji w tekstach medialnych. Poszczególne jednostki zajęciowe łączą część wprowadzającą o charakterze wykładowym z częścią warsztatową, podczas której studenci (indywidualnie lub w grupach) dokonują analizy językowej włoskich (i w mniejszym stopniu polskich) tekstów medialnych. Część praktyczna kursu uczy samodzielnego rozpoznawania zjawisk językowych charakterystycznych dla przekazu medialnego oraz stosowania narzędzi analizy dyskursu. Zestawienie tekstów włoskich z polskimi pozwala określić różnice między językiem mediów we Włoszech i w Polsce. |
Literatura: |
Bentivegna, Sara; Boccia Artieri, Giovanni (2019), Le teorie delle comunicazioni di massa e la sfida digitale, Roma, Laterza. Morcellini, Mario (2013), Comunicazione e media, EGEA. Orletti, Franca ed. (2004), Scrittura e i nuovi media, Roma, Carocci. Wolf, Mauro (2001), Teorie delle comunicazioni di massa, Milano, Bompiani. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Definiuje i opisuje wybrane modele komunikacji językowej. UMIEJĘTNOŚCI Potrafi, stosując podstawowe metody badawcze, zbierać, selekcjonować, analizować i interpretować informacje z różnych źródeł i na tej postawie wnioskować i formułować krytyczne sądy. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i podnoszenia własnego poziomu kulturalnego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składają się: - ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność); - końcowe zaliczenie pisemne; - przedstawienie całości pracy magisterskiej i uzyskanie z niej pozytywnej oceny. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.