Praca socjalna z jednostką i rodziną
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3401-SEML-PSJd |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.0
|
Nazwa przedmiotu: | Praca socjalna z jednostką i rodziną |
Jednostka: | Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji |
Grupy: |
Przedmioty Instytutu Profilaktyki i Resocjalizacji Seminaria licencjackie |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria licencjackie |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest pomoc studentom w doskonaleniu warsztatu naukowego, podejmowaniu badań empirycznych i poprawnym przygotowaniu pracy licencjackiej. |
Pełny opis: |
Zakres tematyczny seminarium: 1. Praca socjalna z rodziną – teoria i praktyka 2. Praca socjalna z różnymi kategoriami klientów pomocy społecznej Tematy ustalane są wspólnie ze studentami |
Literatura: |
Dobór literatury jest indywidualny, związany z wybranym tematem pracy licencjackiej oraz z metodologią badań |
Efekty uczenia się: |
Student będzie w zakresie wiedzy: - posiadał specjalistyczną wiedzę w zakresie problematyki własnej pracy licencjackiej - znał zasady przygotowania pracy licencjackiej - posiadał wiedzę na temat procedury i standardów etycznych pracy naukowej - znał zasady ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego w zakresie umiejętności: - potrafił sformułować temat pracy stosownie do jej celu formalnego i możliwości terminowego zakończenia jej napisania. - potrafił samodzielnie tworzyć bibliografię analizowanych zagadnień, wyszukiwać materiały źródłowe, systematyzować je i interpretować - potrafił opracować warsztat metodologiczny swoich badań, przeprowadzić badania oraz dokonać analizy ich wyników - potrafił sformułować wnioski na podstawie wyników przeprowadzonych badań. w zakresie kompetencji: - miał świadomość znaczenia rzetelności i zasad etyki w pracy naukowej - gotowy do podejmowania zadań naukowych i ich sprawnej i systematycznej realizacji - doceniał umiejętność pracy w grupie - rozumiał i krytycznie odnosił się do prezentowanych treści, a także doceniał różnorodność i uzasadnienie różnorodnych – nawet sprzecznych – opinii - zdolny oddzielić prowadzoną dyskusję na wybrany temat od własnych przekonań |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: 1. systematyczna ocena uczestnictwa w zajęciach seminaryjnych dokonywana przez prowadzącego - kryterium oceny jest stwierdzony na podstawie analizy uczestnictwa studenta w zajęciach zakres posiadanej przez niego wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych 2. systematyczna ocena postępów w przygotowywaniu pracy licencjackiej dokonywana przez prowadzącego - kryterium oceny jest stwierdzony na podstawie analizy pracy dyplomowej zakres posiadanej przez studenta wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych Ocenie podlegają: - wiedza studenta ujawniona w prezentowaniu opracowań kolejnych etapów pracy dyplomowej (uzasadnienia i wybór tematyki pracy, dobór i znajomość literatury przedmiotu, znajomość koncepcji naukowych odnoszących się do problematyki pracy. - umiejętności wykazane w trakcie pracy koncepcyjnej i poszukiwaniu własnych rozwiązań badawczo – warsztatowych; umiejętność prezentowania swoich doświadczeń, systematyczność i dociekliwość badawcza; umiejętności naukowego argumentowania, precyzyjnego formułowania swoich myśli w mowie i na piśmie, krytyczna postawa wobec własnych dokonań, umiejętność pracy i dyskusji zespołowej. - kompetencje społeczne wykazane przez studenta w aktywnym uczestnictwie w zajęciach, w dyskusjach nad projektami badawczymi innych seminarzystów, w skutecznej realizacji wytyczonych celów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.