Zaburzenia funkcjonowania emocjonalnego na różnych etapach życia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3401-SEML-ZFEd |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.0
|
Nazwa przedmiotu: | Zaburzenia funkcjonowania emocjonalnego na różnych etapach życia |
Jednostka: | Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji |
Grupy: |
Przedmioty Instytutu Profilaktyki i Resocjalizacji Seminaria licencjackie |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Podstawowe wiadomości z psychologii ogólnej |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z technikami pisania i prezentowania prac naukowych oraz badawczych. Przygotowanie do samodzielnego wyszukiwania i analizy źródeł bibliograficznych, kształtowanie umiejętności korzystania z literatury przedmiotu. Prace będą przygotowywane w oparciu o metodę indywidualnego przypadku. |
Pełny opis: |
Przedmiot i cel badań Metody badania Opisowe -obserwacja - sondażowe badania opinii -analiza dokumentów Badania korelacyjne Badania eksperymentalne -eksperyment laboratoryjny - eksperyment w warunkach naturalnych - eksperyment naturalny Istota i rola teorii - różne znaczenia terminu teoria - rola teoretycznych modeli zjawisk i procesów społecznych Pojęcia i wskaźniki Sformułowanie problematyki badań Przedmiot badania a problem badawczy Problem a hipoteza Wybór metod badania, operacjonalizacja problemu Założenia badawcze Empiryczna kontrola hipotez Analiza wyników badań Praktyczne zastosowanie wyników badań |
Literatura: |
Podstawowa Gierz W. ( 1998). Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny. Gdańsk: Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki. Lindsay D. ( 1995). Dobre rady dla piszących teksty naukowe. Wrocław: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej. Łobocki M. ( 2003). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Warszawa: PWN. Maćkiewicz J. ( 1996). Jak pisać teksty naukowe. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego Maćkiewicz J.( 2010). Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu. Warszawa: PWN. Stoczewska B. (2009). Jak pisać pracę licencjacką lub magisterską poradnik dla studentów. Kraków: KTE – Oficyna Wydawnicza AFM. Zaczyński W. ( 1995). Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich. Warszawa: PWN. Literatura specyficzna dla poszczególnych prac i tematów badawczych . |
Efekty uczenia się: |
W sferze wiedzy student • Zna zasady redagowania tekstów naukowych • Zna zasady prowadzenia badań ilościowych i jakościowych • Zna teorie i pojęcia z zakresu problematyki dotyczącej regulacyjnej roli emocji Bilans nakładu pracy studenta Studia stacjonarne Udział w zajęciach - 30 godzin x 2 = 60 godzin Przygotowanie do zajęć - 30godzin x 2 = 60 godzin Udział w konsultacjach - 30 godzin x 2 = 60 godzin Realizacja zadań 180 godzin RAZEM: 120 godzin wymagających obecności prowadzącego seminarium = 4 pkt ECST W sferze umiejętności student • Rozumie zasady konstruowania pracy naukowej zarówno od strony formalnej jak i merytorycznej • Samodzielnie opracowuje konspekt pracy licencjackiej • Poprawnie dobiera i wykorzystuje w pracy źródła bibliograficzne • Potrafi zaprojektować ścieżkę badawczą w odniesieniu do podejmowanej problematyki badań • Potrafi dokonać właściwej selekcji narzędzi badawczych • Samodzielnie potrafi dokonać analizy i interpretacji wyników badań W sferze kompetencji społecznych student • Przestrzega zasad rzetelności i wymagań etycznych prowadzonych badań • Potrafi pracować i dyskutować w grupie • Potrafi prezentować własne poglądy, bronić je oraz przyjmować uwagi krytyczne • Rozumie konieczność ustawicznego rozwoju kompetencji zawodowych |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność i aktywny udział w zajęciach. Semestr V – wybrany temat, przedyskutowany i zatwierdzony plan pracy, wybrane narzędzia badawcze opracowany I i II rozdział pracy Semestr VI – realizacja badań, opracowanie dalszego ciągu pracy, złożenie pracy gotowej do obrony |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.