Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zaburzenia funkcjonowania emocjonalnego na różnych etapach życia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3401-SEML-ZFEd
Kod Erasmus / ISCED: 14.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0310) Nauki społeczne i psychologiczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zaburzenia funkcjonowania emocjonalnego na różnych etapach życia
Jednostka: Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji
Grupy: Przedmioty Instytutu Profilaktyki i Resocjalizacji
Seminaria licencjackie
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria licencjackie

Założenia (opisowo):

Podstawowe wiadomości z psychologii ogólnej

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z technikami pisania i prezentowania prac naukowych oraz badawczych. Przygotowanie do samodzielnego wyszukiwania i analizy źródeł bibliograficznych, kształtowanie umiejętności korzystania z literatury przedmiotu. Prace będą przygotowywane w oparciu o metodę indywidualnego przypadku.

Pełny opis:

Przedmiot i cel badań

Metody badania

Opisowe

-obserwacja

- sondażowe badania opinii

-analiza dokumentów

Badania korelacyjne

Badania eksperymentalne

-eksperyment laboratoryjny

- eksperyment w warunkach naturalnych

- eksperyment naturalny

Istota i rola teorii

- różne znaczenia terminu teoria

- rola teoretycznych modeli zjawisk i procesów społecznych

Pojęcia i wskaźniki

Sformułowanie problematyki badań

Przedmiot badania a problem badawczy

Problem a hipoteza

Wybór metod badania, operacjonalizacja problemu

Założenia badawcze

Empiryczna kontrola hipotez

Analiza wyników badań

Praktyczne zastosowanie wyników badań

Literatura:

Podstawowa

Gierz W. ( 1998). Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny. Gdańsk: Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki.

Lindsay D. ( 1995). Dobre rady dla piszących teksty naukowe. Wrocław: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej.

Łobocki M. ( 2003). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Warszawa: PWN.

Maćkiewicz J. ( 1996). Jak pisać teksty naukowe. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

Maćkiewicz J.( 2010). Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu. Warszawa: PWN.

Stoczewska B. (2009). Jak pisać pracę licencjacką lub magisterską poradnik dla studentów. Kraków: KTE – Oficyna Wydawnicza AFM.

Zaczyński W. ( 1995). Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich. Warszawa: PWN.

Literatura specyficzna dla poszczególnych prac i tematów badawczych .

Efekty uczenia się:

W sferze wiedzy student

• Zna zasady redagowania tekstów naukowych

• Zna zasady prowadzenia badań ilościowych i jakościowych

• Zna teorie i pojęcia z zakresu problematyki dotyczącej regulacyjnej roli emocji

Bilans nakładu pracy studenta

Studia stacjonarne

Udział w zajęciach - 30 godzin x 2 = 60 godzin

Przygotowanie do zajęć - 30godzin x 2 = 60 godzin

Udział w konsultacjach - 30 godzin x 2 = 60 godzin

Realizacja zadań 180 godzin

RAZEM: 120 godzin wymagających obecności prowadzącego seminarium = 4 pkt ECST

W sferze umiejętności student

• Rozumie zasady konstruowania pracy naukowej zarówno od strony formalnej jak i merytorycznej

• Samodzielnie opracowuje konspekt pracy licencjackiej

• Poprawnie dobiera i wykorzystuje w pracy źródła bibliograficzne

• Potrafi zaprojektować ścieżkę badawczą w odniesieniu do podejmowanej problematyki badań

• Potrafi dokonać właściwej selekcji narzędzi badawczych

• Samodzielnie potrafi dokonać analizy i interpretacji wyników badań

W sferze kompetencji społecznych student

• Przestrzega zasad rzetelności i wymagań etycznych prowadzonych badań

• Potrafi pracować i dyskutować w grupie

• Potrafi prezentować własne poglądy, bronić je oraz przyjmować uwagi krytyczne

• Rozumie konieczność ustawicznego rozwoju kompetencji zawodowych

Metody i kryteria oceniania:

Obecność i aktywny udział w zajęciach.

Semestr V – wybrany temat, przedyskutowany i zatwierdzony plan pracy, wybrane narzędzia badawcze opracowany I i II rozdział pracy

Semestr VI – realizacja badań, opracowanie dalszego ciągu pracy, złożenie pracy gotowej do obrony

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)