Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wprowadzenie do Projektowania Doświadczeń (User Experience)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3501-KOG-MS2-WPD
Kod Erasmus / ISCED: 08.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0223) Filozofia i etyka Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Wprowadzenie do Projektowania Doświadczeń (User Experience)
Jednostka: Instytut Filozofii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Kurs jest kierowany do studentów, którzy chcą zacząć swoją przygodę z projektowaniem doświadczeń (User Experience). Podczas kursu studenci w 2-3 osobowych zespołach realizują indywidualne projekty ze wsparciem prowadzącego. Celem projektów będzie identyfikacja potrzeb użytkowników, postawienie hipotez (znalezienie rozwiązań) oraz ich weryfikacja (zbudowanie i przetestowanie prototypu). Połowa kursu odbywa się w trybie warsztatowym. W trakcie kursu studenci poznają proces projektowy, techniki i narzędzia potrzebne do realizacji projektu. Na zakończenie kursu zespół projektowy prezentuje podsumowanie projekt oraz prototyp. Zajęcia poza wiedzą teoretyczną i warsztatową będą wsparte licznymi przykładami ze świata nowych technologii oraz prezentacją gości.

Pełny opis:

Projektowanie doświadczeń (ang. User Experience Design) to projektowanie produktów cyfrowych (i nie tylko) ze szczególnym zwróceniem uwagi na to, aby interakcja z nimi dostarczała użytkownikom jak najwięcej pozytywnych doświadczeń.

Kurs jest kierowany do studentów, którzy chcą zacząć swoją przygodę z projektowaniem doświadczeń (User Experience). Podczas kursu studenci w 2-3 osobowych zespołach realizują indywidualne projekty ze wsparciem prowadzącego. Celem projektów będzie identyfikacja potrzeb użytkowników, postawienie hipotez (znalezienie rozwiązań) oraz ich weryfikacja (zbudowanie i przetestowanie prototypu). Połowa kursu odbywa się w trybie warsztatowym. W trakcie kursu studenci poznają proces projektowy, techniki i narzędzia potrzebne do realizacji projektu. Na zakończenie kursu zespół projektowy prezentuje podsumowanie projekt oraz prototyp. Zajęcia poza wiedzą teoretyczną i warsztatową będą wsparte licznymi przykładami ze świata nowych technologii oraz prezentacją gości.

Literatura:

1) Donald Norman, The Design of Everyday Things (Język angielski)

2) Steve Krug, Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych.

3) Kahneman Daniel, Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym

4) Jake Knapp, Pięciodniowy sprint. Rozwiązywanie trudnych problemów i testowanie pomysłów

5) David Kelley, Tom Kelley, Twórcza odwaga

6) Susan Weinschenk, 100 rzeczy które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach

7) Louis Rosenfeld, Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko. Wydanie IV

8) Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek, Badania jako podstawa projektowania user experience

Efekty uczenia się:

Student:

Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu projektowania doświadczeń (User Experience).

Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu Architektury Informacji.

Zna i rozumie dobre praktyki projektowe.

Rozumie proces projektowy oraz zależności między poszczególnymi jego etapami.

Rozumie rolę projektanta w procesie tworzenia produktu.

Potrafi przeprowadzić podstawowe badania.

Potrafi zidentyfikować cele biznesowe i potrzeby użytkowników.

Potrafi stworzyć specyfikację techniczną i wymagania.

Potrafi zaprojektować makietę cyfrową.

Zna i rozumie procesy takie jak Design Thinking czy Design Sprint.

Zna podstawowe pojęcia z zakresu metodyk zwinnych i Scrum.

Potrafi prezentować wnioski z badań i efekty swojej pracy.

Metody i kryteria oceniania:

Prezentacja i przygotowanie projektu.

Warunki zaliczenia: udział w dyskusjach, praca zaliczeniowa

Liczba dopuszczalnych nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: 2

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)