Seminarium magisterskie4
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3600-5-MT5-SM4 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie4 |
Jednostka: | Wydział Orientalistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria magisterskie |
Założenia (opisowo): | ZNAJOMOŚĆ JĘZYKA WSPÓŁCZESNEGO I KLASYCZNEGO MONGOLSKIEGO/TYBETAŃSKIEGO STUDENT POWINIEN POSIADAĆ UMIEJETNOŚĆ CZYTANIA I ROZUMIENIA PROSTYCH TEKSÓTW W JĘZYKU MONGOLSKIM. |
Skrócony opis: |
NAUKA UMIEJĘTNOŚCI PISANIA PRACY DYPLOMOWEJ. EFEKTEM KOŃCOWYM MA BYĆ GOTOWA PRACA MAGISTERSKA. WYBÓR TEMATÓW PRAC MAGISTERSKICH I POMOC W WYBORZE MATERIAŁÓW ŹRÓDŁOWYCH I POMOCNICZYCH. PRZEDSTAWIENIE OGÓLNYCH ZASAD KONSTRUOWANIA PRAC MAGISTERSKICH Z UWZGLĘDNIENIEM ICH SPECYFIKI, UZALEŻNIONEJ OD TEMATYKI I WYBRANEJ METODOLOGII. NADZÓR NAD ZBIERANIEM MATERIAŁU I JEGO OPRACOWYWANIEM. PREZENTACJA PRZEZ STUDENTÓW CZĄSTKOWYCH OPRACOWAŃ I DYSKUSJA NAD NIMI. |
Pełny opis: |
NAUKA UMIEJĘTNOŚCI PISANIA PRACY DYPLOMOWEJ. EFEKTEM KOŃCOWYM MA BYĆ GOTOWA PRACA MAGISTERSKA. WYBÓR TEMATÓW PRAC MAGISTERSKICH I POMOC W WYBORZE MATERIAŁÓW ŹRÓDŁOWYCH I POMOCNICZYCH. PRZEDSTAWIENIE OGÓLNYCH ZASAD KONSTRUOWANIA PRAC MAGISTERSKICH Z UWZGLĘDNIENIEM ICH SPECYFIKI, UZALEŻNIONEJ OD TEMATYKI I WYBRANEJ METODOLOGII. NADZÓR NAD ZBIERANIEM MATERIAŁU I JEGO OPRACOWYWANIEM. PREZENTACJA PRZEZ STUDENTÓW CZĄSTKOWYCH OPRACOWAŃ I DYSKUSJA NAD NIMI. |
Literatura: |
PODSTAWOWA UZALEŻNIONA OD TEAMTYKI PRISANEJ PRACY UZUPEŁNIAJĄCA: Boć J., Jak pisać prace magisterską, Wrocław 1997. Bogusławski L., Korekta drukarska i wydawnicza, Warszawa 1967. Eco U., Jak napisać pracę dyplomową? Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. |
Efekty uczenia się: |
PO UKOŃCZENIU KURSU PRZEWIDZIANEGO PROGRAMEM STUDENT: WIEDZA MA WIEDZĘ (OBEJMUJĄCĄ TERMINOLOGIĘ, TEORIĘ I METODOLOGIĘ) Z ZAKRESU STUDIÓW NAD KULTURĄ I LITERATUROZNAWSTWA LUB JĘZYKOZNAWSTWA LUB FILOZOFII I RELIGII LUB HISTORII IM ZAGADNIEŃ SPOŁECZNO-KULTUROWYCH. K_W01 POSIADA WIEDZĘ O WYBRANYCH PROBLEMACH KULTURY MONGOLII, TYBETU (Z ZAKRESU KULTURY, LITERATURY LUB JĘZYKA, FILOZOFII, RELIGII, HISTORII LUB ZAGADNIEŃ SPOŁECZNO-POLITYCZNYCH) W PERSPEKTYWIE PORÓWNAWCZEJ. K_W02 POSIADA WIEDZĘ O WYBRANYCH PROBLEMACH KULTURY MONGOLII, TYBETU (Z ZAKRESU KULTURY, LITERATURY LUB JĘZYKA, FILOZOFII, RELIGII, HISTORII LUB ZAGADNIEŃ SPOŁECZNO-POLITYCZNYCH). K_W03 MA POSZERZONĄ I POGŁĘBIONĄ WIEDZĘ O JĘZYKACH MONGOLII, TYBETU K_W04 MA WIEDZĘ O STANIE BADAŃ W ZAKRESIE WYBRANEJ PROBLEMATYKI MONGOLII, TYBETU W OŚRODKACH BADAWCZYCH W POLSCE I NA ŚWIECIE. K_W05 ZNA I ROZUMIE RODZIMĄ TRADYCJĘ NAUKOWĄ (METODY ANALIZY, INTERPRETACJI I WARTOŚCIOWANIA) MONGOLII, TYBETU K_W07 MA ORIENTACJĘ WE WSPÓŁCZESNYM ŻYCIU KULTURALNYM MONGOLII, TYBETU K_W08 ZNA I ROZUMIE METODY ANALIZY I INTERPRETACJI RÓŻNYCH WYTWORÓW KULTURY WŁAŚCIWE DLA WYBRANYCH TRADYCJI, TEORII I SZKÓŁ BADAWCZYCH W ZAKRESIE STUDIÓW NAD KULTURĄ ORAZ LIETARTUROZNAWSTWA, JĘZYKOZNAWSTWA, FILOZOFII, RELIGIOZNAWSTWA I HISTORII. K_W11 UMIEJĘTNOŚCI POTRAFI WYSZUKAĆ ANALIZOWAĆ I OCENIAĆ INFORMACJE Z WYKORZYSTANIEM RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ ORAZ FORMUŁOWAĆ NA ICH PODSTAWOWE KRYTYCZNE SĄDY. K_U01 UMIE SAMODZIELNIE ZDOBYWAĆ WIEDZĘ I POSZERZAĆ UMIEJĘTNOŚCI BADAWCZE ORAZ ROZWIJAĆ ZDOLNOŚCI POZWALAJĄCE NA OSIĄGNIĘCIE KARIERY ZAWODOWEJ. K_U03 UMIE PORÓWNAĆ I PRZEANALIZOWAĆ ZALEŻNOŚCI MIĘDZY WYBRANYMI TEKSTAMI LITERACKIMI I/LUB INNYMI DZIEŁAMI TWÓRCZOŚCI KULTURALNEJ (FILM, PRASA, PIŚMIENNICTWO O CHARAKTERZE SPOŁECZNYM), A ZAGADNIENIAMI TRADYCJI I WSPÓŁCZESNOŚCI. K_U09 POTRAFI ANALIZOWAĆ NAJWAŻNIEJSZE ZJAWISKA Z ZAKRESU HISTORII/SYTUACJI SPOŁECZNO-POLITYCZNEJ/JĘZYKOWEJ/KULTUROWEJ. K_U11 POTRAFI OCENIĆ, WYSELEKCJONOWAĆ I OBJAŚNIĆ NAJWAŻNIEJSZE WYTWORY WSPÓŁCZESNEJ KULTURY MONGOLII, TYBETU. K_U12 POSŁUGUJE SIĘ JĘZYKIEM OBCYM CO NAJMNIEJ NA POZIOMIE B2+. K_U14 POTRAFI WYBRAĆ I SFORMUŁOWAĆ TEMAT PRACY MAGISTERSKIEJ, DOBRAĆ I ODSZUKAĆ ŹRÓDŁA W JĘZYKU MONGOLSKIM, TYBETAŃSKIM, ODNIEŚĆ SIĘ DO RÓŻNYCH UJĘĆ TEORETYCZNYCH, A TAKŻE INNYCH ŹRÓDEŁ. K_U17 POSIADA UMIEJĘTNOŚĆ FORMUŁOWANIA W MOWIE I PIŚMIE WŁASNYCH OPINII I WNIOSKÓW W JĘZYKU POLSKIM ORAZ JĘZYKU MONGOLSKIM, TYBETAŃSKIM. K_U19 POSIADA UMIEJĘTNOŚĆ MERYTORYCZNEGO ARGUMENTOWANIA Z WYKORZYSTANIEM POGLĄDÓW INNYCH AUTORÓW. K_U20 POTRAFI KORZYSTAĆ Z ZAAWANSOWANYCH NARZĘDZI ELEKTRONICZNYCH I INTERNETOWYCH W JĘZYKU POLSKIM I W JĘZYKU MONGOLSKIM, TYBETAŃSKIM K_U21 UMIE SAMODZIELNIE ZDOBYWAĆ WIEDZĘ I ROZWIJAĆ UMIEJĘTNOŚCI BADAWCZE K_U22 POSIADA UMIEJĘTNOŚĆ PREZENTACJI ZAGADNIEŃ SZCZEGÓŁOWYCH Z ZAKRESU PROBLEMATYKI KULTUROWEJ MONGOLII, TYBETU W JĘZYKU POLSKIM ORAZ W JĘZYKU MONGOLSKIM, TYBETAŃSKIM Z UWZGLĘDNIENIEM TRADYCJI INTELEKTUALNEJ MONGOLII, TYBETU K_U18 KOMPETENCJE SPOŁECZNE ROZUMIE POTRZEBĘ UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE, POTRAFI INSPIROWAĆ I ORGANIZOWAĆ PROCES UCZENIA SIĘ INNYCH OSÓB.K_K01 MA ŚWIADOMOŚĆ ODMIENNOŚCI WYNIKAJĄCEJ Z RÓŻNORODNOŚCI KULTUROWEJ, RELIGIJNEJ I FILOZOFICZNEJ I JEJ WPŁYWU NA KSZTAŁTOWANIE SIĘ POSTAW SPOŁECZNYCH I POLITYCZNYCH ORAZ PROCESÓW GOSPODARCZYCH K_K06 ROZUMIE PROBLEMATYKĘ ETYCZNĄ I ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZWIĄZANĄ Z PRZEKAZYWANIEM WIEDZY O WYBRANYM REGIONIE K_K07 ROZUMIE I DOCENIA WARTOŚĆ WŁASNEJ TRADYCJI I SPUŚCIZNY KULTUROWEJ ORAZ POZNANEJ Z WYBRANEGO REGIONU K_K08 JEST OTWARTY NA NOWE IDEE I NURTY I ODMIENNOŚĆ KULTUROWĄ K_K05 POTRAFI AKTYWNIE WSPÓŁDZIAŁAĆ I PRACOWAĆ W GRUPIE ORAZ NAWIĄZYWAĆ KONTAKTY I BUDOWAĆ RELACJE SPOŁECZNE K_K02 DOSTRZEGA POTRZEBĘ WZBOGACENIA SWOJEJ TRADYCJI O POZYTYWNE WARTOŚCI FILOZOFICZNO-SPOŁECZNO-KULTUROWE MONGOLII, TYBETU, TRAKTUJE KULTUROWĄ SYNERGIĘ JAKO WARTOŚĆ DODANĄ. K_K09 -AKTYWNIE DZIAŁA NA RZECZ UDOSTĘPNIANIA I PROMOWANIA SPUŚCIZNY KULTUROWEJ ORAZ NAJWAŻNIEJSZYCH WYTWORÓW WSPÓŁCZESNEJ KULTURY MONGOLII, TYBETU K_K11 |
Metody i kryteria oceniania: |
OBECNOŚC NA ZAJĘCIACH I PRACA SEMINARYNA I PREZENTACJA W NOWOŻYTNYM JĘZYKU ZACHODNIM, PROJEKT |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.