Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie4

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3600-5-MT5-SM4
Kod Erasmus / ISCED: 08.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0229) Nauki humanistyczne (inne) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie4
Jednostka: Wydział Orientalistyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

seminaria magisterskie

Założenia (opisowo):

ZNAJOMOŚĆ JĘZYKA WSPÓŁCZESNEGO I KLASYCZNEGO MONGOLSKIEGO/TYBETAŃSKIEGO

STUDENT POWINIEN POSIADAĆ UMIEJETNOŚĆ CZYTANIA I ROZUMIENIA PROSTYCH TEKSÓTW W JĘZYKU MONGOLSKIM.


Skrócony opis:

NAUKA UMIEJĘTNOŚCI PISANIA PRACY DYPLOMOWEJ. EFEKTEM KOŃCOWYM MA BYĆ GOTOWA PRACA MAGISTERSKA. WYBÓR TEMATÓW PRAC MAGISTERSKICH I POMOC W WYBORZE MATERIAŁÓW ŹRÓDŁOWYCH I POMOCNICZYCH. PRZEDSTAWIENIE OGÓLNYCH ZASAD KONSTRUOWANIA PRAC MAGISTERSKICH Z UWZGLĘDNIENIEM ICH SPECYFIKI, UZALEŻNIONEJ OD TEMATYKI I WYBRANEJ METODOLOGII. NADZÓR NAD ZBIERANIEM MATERIAŁU I JEGO OPRACOWYWANIEM. PREZENTACJA PRZEZ STUDENTÓW CZĄSTKOWYCH OPRACOWAŃ I DYSKUSJA NAD NIMI.

Pełny opis:

NAUKA UMIEJĘTNOŚCI PISANIA PRACY DYPLOMOWEJ. EFEKTEM KOŃCOWYM MA BYĆ GOTOWA PRACA MAGISTERSKA. WYBÓR TEMATÓW PRAC MAGISTERSKICH I POMOC W WYBORZE MATERIAŁÓW ŹRÓDŁOWYCH I POMOCNICZYCH. PRZEDSTAWIENIE OGÓLNYCH ZASAD KONSTRUOWANIA PRAC MAGISTERSKICH Z UWZGLĘDNIENIEM ICH SPECYFIKI, UZALEŻNIONEJ OD TEMATYKI I WYBRANEJ METODOLOGII. NADZÓR NAD ZBIERANIEM MATERIAŁU I JEGO OPRACOWYWANIEM. PREZENTACJA PRZEZ STUDENTÓW CZĄSTKOWYCH OPRACOWAŃ I DYSKUSJA NAD NIMI.

Literatura:

PODSTAWOWA UZALEŻNIONA OD TEAMTYKI PRISANEJ PRACY

UZUPEŁNIAJĄCA:

Boć J., Jak pisać prace magisterską, Wrocław 1997.

Bogusławski L., Korekta drukarska i wydawnicza, Warszawa 1967.

Eco U., Jak napisać pracę dyplomową? Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

Efekty uczenia się:

PO UKOŃCZENIU KURSU PRZEWIDZIANEGO PROGRAMEM STUDENT:

WIEDZA

 MA WIEDZĘ (OBEJMUJĄCĄ TERMINOLOGIĘ, TEORIĘ I METODOLOGIĘ) Z ZAKRESU STUDIÓW NAD KULTURĄ I LITERATUROZNAWSTWA LUB JĘZYKOZNAWSTWA LUB FILOZOFII I RELIGII LUB HISTORII IM ZAGADNIEŃ SPOŁECZNO-KULTUROWYCH. K_W01

 POSIADA WIEDZĘ O WYBRANYCH PROBLEMACH KULTURY MONGOLII, TYBETU (Z ZAKRESU KULTURY, LITERATURY LUB JĘZYKA, FILOZOFII, RELIGII, HISTORII LUB ZAGADNIEŃ SPOŁECZNO-POLITYCZNYCH) W PERSPEKTYWIE PORÓWNAWCZEJ. K_W02

 POSIADA WIEDZĘ O WYBRANYCH PROBLEMACH KULTURY MONGOLII, TYBETU (Z ZAKRESU KULTURY, LITERATURY LUB JĘZYKA, FILOZOFII, RELIGII, HISTORII LUB ZAGADNIEŃ SPOŁECZNO-POLITYCZNYCH). K_W03

 MA POSZERZONĄ I POGŁĘBIONĄ WIEDZĘ O JĘZYKACH MONGOLII, TYBETU K_W04

 MA WIEDZĘ O STANIE BADAŃ W ZAKRESIE WYBRANEJ PROBLEMATYKI MONGOLII, TYBETU W OŚRODKACH BADAWCZYCH W POLSCE I NA ŚWIECIE. K_W05

 ZNA I ROZUMIE RODZIMĄ TRADYCJĘ NAUKOWĄ (METODY ANALIZY, INTERPRETACJI I WARTOŚCIOWANIA) MONGOLII, TYBETU K_W07

 MA ORIENTACJĘ WE WSPÓŁCZESNYM ŻYCIU KULTURALNYM MONGOLII, TYBETU K_W08

 ZNA I ROZUMIE METODY ANALIZY I INTERPRETACJI RÓŻNYCH WYTWORÓW KULTURY WŁAŚCIWE DLA WYBRANYCH TRADYCJI, TEORII I SZKÓŁ BADAWCZYCH W ZAKRESIE STUDIÓW NAD KULTURĄ ORAZ LIETARTUROZNAWSTWA, JĘZYKOZNAWSTWA, FILOZOFII, RELIGIOZNAWSTWA I HISTORII. K_W11

UMIEJĘTNOŚCI

 POTRAFI WYSZUKAĆ ANALIZOWAĆ I OCENIAĆ INFORMACJE Z WYKORZYSTANIEM RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ ORAZ FORMUŁOWAĆ NA ICH PODSTAWOWE KRYTYCZNE SĄDY. K_U01

 UMIE SAMODZIELNIE ZDOBYWAĆ WIEDZĘ I POSZERZAĆ UMIEJĘTNOŚCI BADAWCZE ORAZ ROZWIJAĆ ZDOLNOŚCI POZWALAJĄCE NA OSIĄGNIĘCIE KARIERY ZAWODOWEJ. K_U03

 UMIE PORÓWNAĆ I PRZEANALIZOWAĆ ZALEŻNOŚCI MIĘDZY WYBRANYMI TEKSTAMI LITERACKIMI I/LUB INNYMI DZIEŁAMI TWÓRCZOŚCI KULTURALNEJ (FILM, PRASA, PIŚMIENNICTWO O CHARAKTERZE SPOŁECZNYM), A ZAGADNIENIAMI TRADYCJI I WSPÓŁCZESNOŚCI. K_U09

 POTRAFI ANALIZOWAĆ NAJWAŻNIEJSZE ZJAWISKA Z ZAKRESU HISTORII/SYTUACJI SPOŁECZNO-POLITYCZNEJ/JĘZYKOWEJ/KULTUROWEJ. K_U11

 POTRAFI OCENIĆ, WYSELEKCJONOWAĆ I OBJAŚNIĆ NAJWAŻNIEJSZE WYTWORY WSPÓŁCZESNEJ KULTURY MONGOLII, TYBETU. K_U12

 POSŁUGUJE SIĘ JĘZYKIEM OBCYM CO NAJMNIEJ NA POZIOMIE B2+. K_U14

 POTRAFI WYBRAĆ I SFORMUŁOWAĆ TEMAT PRACY MAGISTERSKIEJ, DOBRAĆ I ODSZUKAĆ ŹRÓDŁA W JĘZYKU MONGOLSKIM, TYBETAŃSKIM, ODNIEŚĆ SIĘ DO RÓŻNYCH UJĘĆ TEORETYCZNYCH, A TAKŻE INNYCH ŹRÓDEŁ. K_U17

 POSIADA UMIEJĘTNOŚĆ FORMUŁOWANIA W MOWIE I PIŚMIE WŁASNYCH OPINII I WNIOSKÓW W JĘZYKU POLSKIM ORAZ JĘZYKU MONGOLSKIM, TYBETAŃSKIM. K_U19

 POSIADA UMIEJĘTNOŚĆ MERYTORYCZNEGO ARGUMENTOWANIA Z WYKORZYSTANIEM POGLĄDÓW INNYCH AUTORÓW. K_U20

 POTRAFI KORZYSTAĆ Z ZAAWANSOWANYCH NARZĘDZI ELEKTRONICZNYCH I INTERNETOWYCH W JĘZYKU POLSKIM I W JĘZYKU MONGOLSKIM, TYBETAŃSKIM K_U21

 UMIE SAMODZIELNIE ZDOBYWAĆ WIEDZĘ I ROZWIJAĆ UMIEJĘTNOŚCI BADAWCZE K_U22

 POSIADA UMIEJĘTNOŚĆ PREZENTACJI ZAGADNIEŃ SZCZEGÓŁOWYCH Z ZAKRESU PROBLEMATYKI KULTUROWEJ MONGOLII, TYBETU W JĘZYKU POLSKIM ORAZ W JĘZYKU MONGOLSKIM, TYBETAŃSKIM Z UWZGLĘDNIENIEM TRADYCJI INTELEKTUALNEJ MONGOLII, TYBETU K_U18

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

 ROZUMIE POTRZEBĘ UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE, POTRAFI INSPIROWAĆ I ORGANIZOWAĆ PROCES UCZENIA SIĘ INNYCH OSÓB.K_K01

 MA ŚWIADOMOŚĆ ODMIENNOŚCI WYNIKAJĄCEJ Z RÓŻNORODNOŚCI KULTUROWEJ, RELIGIJNEJ I FILOZOFICZNEJ I JEJ WPŁYWU NA KSZTAŁTOWANIE SIĘ POSTAW SPOŁECZNYCH I POLITYCZNYCH ORAZ PROCESÓW GOSPODARCZYCH K_K06

 ROZUMIE PROBLEMATYKĘ ETYCZNĄ I ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZWIĄZANĄ Z PRZEKAZYWANIEM WIEDZY O WYBRANYM REGIONIE K_K07

 ROZUMIE I DOCENIA WARTOŚĆ WŁASNEJ TRADYCJI I SPUŚCIZNY KULTUROWEJ ORAZ POZNANEJ Z WYBRANEGO REGIONU K_K08

 JEST OTWARTY NA NOWE IDEE I NURTY I ODMIENNOŚĆ KULTUROWĄ K_K05

 POTRAFI AKTYWNIE WSPÓŁDZIAŁAĆ I PRACOWAĆ W GRUPIE ORAZ NAWIĄZYWAĆ KONTAKTY I BUDOWAĆ RELACJE SPOŁECZNE K_K02

 DOSTRZEGA POTRZEBĘ WZBOGACENIA SWOJEJ TRADYCJI O POZYTYWNE WARTOŚCI FILOZOFICZNO-SPOŁECZNO-KULTUROWE MONGOLII, TYBETU, TRAKTUJE KULTUROWĄ SYNERGIĘ JAKO WARTOŚĆ DODANĄ. K_K09

 -AKTYWNIE DZIAŁA NA RZECZ UDOSTĘPNIANIA I PROMOWANIA SPUŚCIZNY KULTUROWEJ ORAZ NAJWAŻNIEJSZYCH WYTWORÓW WSPÓŁCZESNEJ KULTURY MONGOLII, TYBETU K_K11

Metody i kryteria oceniania:

OBECNOŚC NA ZAJĘCIACH I PRACA SEMINARYNA I PREZENTACJA W NOWOŻYTNYM JĘZYKU ZACHODNIM, PROJEKT

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)