Nauka języka francuskiego (2) z wykorzystaniem elementów językoznawstwa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3700-CS1-2-NFR-2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.1
|
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka francuskiego (2) z wykorzystaniem elementów językoznawstwa |
Jednostka: | Wydział "Artes Liberales" |
Grupy: |
Nauczanie języków nowożytnych z wykorzystaniem elementów językoznawstwa Przedmioty dla II roku programu kulturoznawstwo - cywilizacja śródziemnomorska (od 2019/20) |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Wymagania formalne: Język francuski na poziomie podstawowym Założenia wstępne: Znajomość języka francuskiego na poziomie A1+/A2 |
Skrócony opis: |
Nauka języka nowożytnego - francuskiego na poziomie sprawności językowej B1 (wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego). |
Pełny opis: |
Kurs jest przeznaczony dla studentów, którzy znają język francuski na poziomie B1. Kurs stawia sobie dwa główne cele. Pierwszy to poszerzanie znajomości struktur gramatyczno-leksykalnych tak, aby student był w stanie poradzić sobie w większości sytuacji komunikacyjnych i potrafił spontanicznie prowadzić rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka. Drugi cel to przedstawienie studentom rozmaitych tekstów kultury współczesnej Francji i krajów francuskiego obszaru językowego. Kurs wpisuje się w podstawowy program zajęć kulturoznawstwa – cywilizacji śródziemnomorskiej. Materiał prezentowany na zajęciach to fragmenty artykułów z francuskojęzycznych mediów społecznościowych, wybrane utwory literackie odpowiadające poziomowi języka, fragmenty filmów, reklamy, etc. |
Literatura: |
Lektorat prowadzony jest w oparciu o teksty przygotowane przez osobę prowadzącą specjalnie tak, aby umożliwić studentom jak najszybszą realizację materiału gramatycznego i opanowanie podstawowego słownictwa, a także przyswojenie wiadomości z zakresu kultury świata francuskojęzycznego. Ponadto wykorzystane zostaną materiały z podręczników wskazanych przez prowadzącego (szczegóły w części B sylabusa) |
Efekty uczenia się: |
Efekty przedmiotowe na poziomie B1+ Takie jak dla lektoratów UW. Wiedza: Student zna i rozumie - kulturę i język wybranego regionu Śródziemnomorza – tu: język francuski w stopniu średniozaawansowanym (B1), zgodnie z normą Europejskiego System Opisu Kształcenia Językowego, K_W08, K_W09 - znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w jasnych, standardowych wypowiedziach, które dotyczą znanych jemu spraw i zdarzeń typowych dla pracy, szkoły, czasu wolnego, życia rodzinnego podróży, sportu, hobby. K_W17 - etymologię wybranych wyrazów, elementy morfologii, zagadnienia związane z fonetyką teoretyczną języka francuskiego. K_W17 Umiejętności: Student potrafi - posługiwać się językiem francuskim na poziomie B1+ (rozwiązywanie ćwiczeń gramatycznych odpowiednich do poziomu, aktywne używanie słownictwa związanego z pracą, szkołą, turystyką, geografią i historią Francji, pisanie tekstów: CV, e-mail, list, krótkie opowiadanie), K_U11, KU12 - radzić sobie z większością sytuacji komunikacyjnych, które mogą się zdarzyć w ciągu dnia, w pracy, szkole, rodzinie, podczas podróży, na wyjeździe dydaktyczno-naukowym, K_U13 - tworzyć proste, spójne wypowiedzi na tematy, które są jemu znane lub które jego interesują,K_U13 - opisywać doświadczenia, wydarzenia, marzenia, nadzieje i aspiracje, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany. K_U13 Kompetencje społeczne: Student jest gotów do - pracy w grupie zarówno jako jej moderator, jak i wykonawca powierzonego zadania, K_K04 - zrozumienia zasady tolerancji i różnic kulturowych, K_K06 - zrozumienia wagi zachowania bogactwa, integralności oraz świadomości dziedzictwa kulturowego Europy, w tym poszczególnych tradycji Śródziemnomorza, K_K08 - aktywnego uczestnictwa w dyskusji w języku polskim oraz francuskim, szanując poglądy partnerów. K_K10 Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się Student zna i rozumie K_W08 kulturę i język wybranego regionu Śródziemnomorza K_ W09 najważniejszych twórców kultury europejskiej K_W17 znaczenia kompleksowej natury języka w badaniach filologicznych i kulturoznawczych, zapoznał się z założeniami semiotyki języka i kultury Student potrafi K_U11, potrafi: samodzielnie wyodrębnić podstawowe tezy wysłuchanej prezentacji / przeczytanego tekstu w języku polskim oraz w wybranym języku Śródziemnomorza K_U12, potrafi posługiwać się wybranym językiem Śródziemnomorza na poziomie B2 K_U13 przygotować prezentację pisemną oraz ustną z uwzględnieniem różnych potrzeb potencjalnych odbiorów, posługując się podstawowymi narzędziami cyfrowymi oraz przydatnymi do tych celów zasobami Internetu. Student jest gotów do K_K04 realizowania planu pracy własnej, będącej wkładem w dane zajęcia, zgodnie z wytycznymi prowadzącego K_K06, zrozumienia zasady tolerancji i różnic kulturowych K_K08, zrozumienia wagi zachowania bogactwa, integralności oraz świadomości dziedzictwa kulturowego Europy, w tym poszczególnych tradycji Śródziemnomorza K_K10 aktywnego uczestnictwa w dyskusji w języku polskim oraz wybranym języku Śródziemnomorza, szanując poglądy partnerów |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność, testy i prace pisemne, odpowiedzi ustne, prezentacje – 40%; zaliczenie semestralne– 60%. W trakcie zajęć przeprowadzana będzie również kontrola obecności: dopuszczalne są 2 nieobecności, ponadwymiarowe należy zaliczyć indywidualnie 25% nieobecności powoduje brak możliwości zaliczenia przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Walczyna | |
Prowadzący grup: | Alicja Walczyna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.