Nauka języka hiszpańskiego (2) z wykorzystaniem elementów językoznawstwa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3700-CS1-2-NHIS-2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.1
|
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka hiszpańskiego (2) z wykorzystaniem elementów językoznawstwa |
Jednostka: | Wydział "Artes Liberales" |
Grupy: |
Nauczanie języków nowożytnych z wykorzystaniem elementów językoznawstwa Przedmioty dla II roku programu kulturoznawstwo - cywilizacja śródziemnomorska (od 2019/20) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Założenia (opisowo): | Kurs ten jest przeznaczony dla studentów, którzy znają język hiszpański przynajmniej na poziomie A1 albo A2. |
Skrócony opis: |
Nauka języka nowożytnego - hiszpańskiego na poziomie sprawności językowej B1+ (wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego). |
Pełny opis: |
Kurs ten jest przeznaczony dla studentów, którzy znają język hiszpański przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym A2+. Student zna już najważniejsze struktury gramatyczne, dlatego na tym obszarze kurs przewiduje analizę zaawansowanych struktur oraz "subtelności" gramatyki hiszpańskiego. Kurs skupia się również na poszerzaniu znajomości słownictwa (w dużej mierze sektorowego) i rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych. Studenci będą pracować w oparciu o teksty literackie oraz artykuły prasy włoskiej. Kurs wpisuje się w podstawowy program zajęć kulturoznawstwa – cywilizacji śródziemnomorskiej. Jednakże nacisk kładziony jest na naukę hiszpańskiego dla celów praktycznych, oznacza to, że oprócz tego, że jest w stanie komunikować się właściwie w formalnych i nieformalnych kontekstach, student będzie potrafił zrozumieć i współuczestniczyć w kontekstach akademickich. Pod koniec kursu uczący się będą w stanie zrozumieć główne punkty jasnych tekstów w języku standardowym dotyczących znanych spraw, zarówno w pracy, nauce, jak i w czasie wolnym. Będą w stanie poradzić sobie z większością sytuacji, które mogą się pojawić podczas podróży w miejscach, gdzie język ten jest używany. Będą potrafili tworzyć proste i spójne Potrafi tworzyć proste, powiązane ze sobą teksty na tematy, które są mu znane lub znane. potrafi tworzyć proste, spójne teksty na tematy, które są mu znane lub które go osobiście interesują. potrafi tworzyć proste, spójne teksty na tematy, które są mu znane lub którymi jest osobiście zainteresowany. Potrafi opisać doświadczenia, wydarzenia, życzenia i potrafi opisać doświadczenia, wydarzenia, życzenia i dążenia, a także krótko uzasadnić krótko uzasadnić swoje opinie lub wyjaśnić plany. |
Literatura: |
• Podręczniki: Corpas, Jaime; Garmedia, Agustín; Soriano, Carmen (2014). Aula internacional 2-3 Nueva Edición. Castro Viúdez, Frncisca (2007). Aprende gramática y vocabulario 2. SGEL, S.A. • Wybór tematów i materiałów z innych podręczników. • Materiały własne: teksty, nagrania audiowizualne. Uwagi Podręcznik zostanie wybrany po uwzględnieniu charakteru, preferencji i zainteresowań grupy. Uczestnicy zajęć są zobowiązani do zakupienia podręcznika (i ćwiczeń), kopie pirackie oraz wersje na urządzeniach mobilnych nie będą akceptowane. |
Efekty uczenia się: |
Efekty przedmiotowe na poziomie B1+ takie jak dla lektoratów UW. Po ukończeniu przedmiotu - kulturę i język wybranego regionu Śródziemnomorza – język hiszpański w stopniu średniozaawansowanym (B1+), zgodnie z normą Europejskiego System Opisu Kształcenia Językowego - K_W08, K_W09 - rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z rozumieniem dyskusji na tematy techniczne z zakresu jej specjalności. K_W17 Umiejętności: Student potrafi - samodzielnie wyodrębnić podstawowe tezy wysłuchanej prezentacji / przeczytanego tekstu w języku hiszpańskim K_U11 - posługiwać się językiem hiszpańskim na poziomie B1 + (rozwiązywanie ćwiczeń gramatycznych odpowiednich do poziomu, aktywne używanie słownictwa związanego z pracą, szkołą, turystyką, geografią i historią Hiszpanii, pisanie tekstów: CV, e-mail, list, krótkie opowiadanie, bajkę) - K_U11, KU12 -radzić sobie z większością sytuacji komunikacyjnych, które mogą się zdarzyć w ciągu dnia, w pracy, szkole, rodzinie, podczas podróży, na wyjeździe dydaktyczno-naukowym - K_U13 -tworzyć proste, spójne wypowiedzi - K_U13 -opisywać doświadczenia, wydarzenia, marzenia, nadzieje i aspiracje, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany - K_U13 Kompetencje społeczne: Student jest gotów do - pracy w grupie zarówno jako jej moderator, jak i wykonawca powierzonego zadania K_K04 - zrozumienia zasady tolerancji i różnic kulturowych - K_K06 - zrozumienia wagi zachowania bogactwa, integralności oraz świadomości dziedzictwa kulturowego Europy, w tym poszczególnych tradycji Śródziemnomorza K_K08 - aktywnego uczestnictwa w dyskusji w języku polskim oraz języku hiszpańskiego, szanując poglądy partnerów K_K10 Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się Student zna i rozumie K_W08 kulturę i język wybranego regionu Śródziemnomorza K_ W09 najważniejszych twórców kultury europejskiej K_W17 znaczenia kompleksowej natury języka w badaniach filologicznych i kulturoznawczych, zapoznał się z założeniami semiotyki języka i kultury Student potrafi K_U11, potrafi: samodzielnie wyodrębnić podstawowe tezy wysłuchanej prezentacji / przeczytanego tekstu w języku polskim oraz w wybranym języku Śródziemnomorza K_U12, potrafi posługiwać się wybranym językiem Śródziemnomorza na poziomie B2 K_U13 przygotować prezentację pisemną oraz ustną z uwzględnieniem różnych potrzeb potencjalnych odbiorów, posługując się podstawowymi narzędziami cyfrowymi oraz przydatnymi do tych celów zasobami Internetu. Student jest gotów do K_K04 realizowania planu pracy własnej, będącej wkładem w dane zajęcia, zgodnie z wytycznymi prowadzącego K_K06, zrozumienia zasady tolerancji i różnic kulturowych K_K08, zrozumienia wagi zachowania bogactwa, integralności oraz świadomości dziedzictwa kulturowego Europy, w tym poszczególnych tradycji Śródziemnomorza K_K10 aktywnego uczestnictwa w dyskusji w języku polskim oraz wybranym języku Śródziemnomorza, szanując poglądy partnerów |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria brane pod uwagę przy ocenie końcowej są dwojakiego rodzaju. 1.- Kwalifikacja procesu. Obejmuje to: zaliczenie zajęć; wykonanie zadań; komentarze ustne na zajęciach; komentarze pisemne; wykonanie tekstów pisemnych na określone tematy; prezentacje ustne na określone pytania lub tematy; udział w działaniach indywidualnych, w parach i grupach; itp. W trakcie semestru będzie również prowadzona kontrola frekwencji z limitem według ogólnej liczby zajęć. Osoby, które w semestrze opuszczą więcej zajęć, nie będą dopuszczone do zaliczenia końcowego. 2a.- Co najmniej dwa sprawdziany pisemne w ciągu semestru. Gramatyka jest uwzględniona, ale nacisk położony jest na umiejętności komunikacyjne. 2b.- Co najmniej jeden egzamin ustny w ciągu semestru. Temat przydzielony przez nauczyciela wraz z cechami, które prezentacja powinna realizować (kolejność, czas trwania, interakcja z rówieśnikami i nauczycielem etc.) - Dopuszczenie do zaliczenia końcowego na podstawie oceny prac i kolokwiów cząstkowych. - Studenci, którzy uzyskają zaliczenie z obu testów oraz z procesu semestralnego nie przystępują do egzaminu. Egzamin: - Jeżeli uczeń nie zaliczy jednego ze sprawdzianów, to nowe treści są włączane do kolejnego sprawdzianu wraz z treściami z nie zaliczonego sprawdzianu. - Student, który nie uzyskał oceny ogólnej (3,0) może przystąpić do egzaminu. Egzamin będzie obejmował całą treść semestru. - Jeżeli student nie zdał egzaminu w pierwszym terminie, ma prawo do ponownego przystąpienia do egzaminu w drugim terminie egzaminacyjnym. - Ocena końcowa będzie łączyła ocenę z egzaminu z procedurą i ocenami z całego semestru. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.