Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Sustainable Development Strategies – Global, Regional, Local and Institutional

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4030-SDS
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Sustainable Development Strategies – Global, Regional, Local and Institutional
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Sustainable Development, obligatory courses, 2nd cycle pro+gramme, 2nd year, 1st semester
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Basic understanding of sustainable development challenges.

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

The course aims at translating macro-level sustainability considerations, encapsulated in the UN’s Sustainable Development Goals (SDGs), into micro-level strategies formulated in a social enterprise project. Building upon the concepts of Strategic Management, Sustainability and Design Thinking it reveals how the individual actors may address sustainability challenges in their strategies and how they measure, assess and report strategy implementation.

Students will be exposed to a number of real-life strategic dilemmas involving sustainability pressures, and encouraged to make their own decisions, using analytical tools and field research They will learn to build business models that address sustainability challenges and stakeholder pressures and discuss sustainability with invited guest speakers.

Pełny opis:

The course will be composed of 9 modules centered around phases of design thinking process:

1.Discovery

2. Intepretation.

3. Ideation

4. Experimentation

5. Evolution

Literatura:

• Frynas, J.G., Mellahi, K. (2015). Global strategic management, Oxford University Press.

• Jorgensen, S., Pedersen, L. (2018). RESTART Sustainable Business Model Innovation, Palgrave.

• Osterwalder, A., Pigneur, Y. (2010). Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers. John Wiley & Sons.

• Cases selected from the repositories of Harvard Business School, Ivey Business School and Emerald Emerging Market Case Study Collection.

Efekty uczenia się:

Upon successfull completion of the course students will:

- identify opportunities and threats in the political, economic, social and technological environment of organisations;

- analyse competitive forces shaping industries;

- perform stakeholder analysis;

- identify strategic resources, strenghts and weaknesses of organisations;

- collect and interpret data necessary to formulate organisational strategy;

- build business models which address sustainability challenges.

K_W03; K_W05; K_W07; K_W09; K_U02; K_U03; K_U04; K_U09; K_K01; K_K03; K_K05; K_K09; K_K10

Metody i kryteria oceniania:

Class participation (20%)

Group project (80%).

Group project description: students (working in small teams) will develop business models aimed at addressing sustainability challenges in a social enterprise. They will collect necessary data and analyse them using strategic management tools. Based their analyses, they will build business models for innovatve start-ups. They will communicate their business models in a ‘pitch session’, gathering various audiences (to groups of stakeholders). They will receive feedback from the audience.

Praktyki zawodowe:

-

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Projekt, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Zdziarski
Prowadzący grup: Michał Zdziarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)