Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - dydaktyka przedmiotowa(język angielski)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4100-5SDPA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - dydaktyka przedmiotowa(język angielski)
Jednostka: Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
uprawnienia pedagogiczne

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Zajęcia mają na celu przygotowanie studenta do samodzielnego prowadzenia lekcji języka obcego w przedszkolu, na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym.

Pełny opis:

Program dotyczy okresu dwóch semestrów. Zajęcia mają na celu przygotowanie studenta do samodzielnego prowadzenia lekcji języka obcego w przedszkolu, na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym. Po ukończonym kursie student posiada kompetencje do tworzenia konspektów, planowania procesu dydaktycznego w nauczaniu języka obcego, wybierania odpowiednich materiałów dydaktycznych, metod nauczania, technik prezentacji materiału i technik oceniania. W trakcie trwania kursu studenci poznają różne metody nauczania i prezentacji ( także poprzez ocenę kolegów i indywidualne konsultacje w formie konsultacji).

Tematy zajęć to: Uczenie i rozwój umiejętności receptywnych i produktywnych, gramatyki, słownictwa i wymowy, nauczanie mediacji i interakcji, nauczanie dzieci i uczniów szkoły podstawowej, używanie gier i zabaw, muzyki i piosenek w procesie uczenia się języka obcego. Przedmioty ze świata realnego i elementy kultury oraz ich zastosowanie w nauczaniu języka obcego, obserwacja lekcji, gromadzenie portfolio językowego to kolejne tematy zajęć.

Literatura:

Szpotowicz Magdalena , Małgorzata Szulc-Kurpaska Teaching English to Young Learners, PWN 2011

Jeremy Harmer The Practice of English Language Teaching, 2001

Penny Ur A Course in English Teaching, CUP 1996, 2012

Jim Scrivener Learning Teaching, Macmillan 2005

Adrian Doff Teach English, CUP, 1990

Hanna Komorowska Podstawy metodyki nauczania języków obcych. EDE - Poland 1993

Roger Gower et al. Teaching Practice Handbook. Heinemann: Oxford 1995

Efekty uczenia się:

the student has a basic knowledge of the relevant study areas in the teaching of foreign languages, which have practical application in foreign language teaching at pre-school and the first and second stages of education, or teaching ‘’history and civic education’’ at the second stage K_W01

the student has a comprehensive area of knowledge, covering selected relevant study areas relevant to the studies being studied, which have practical application in foreign language teaching K_W02

the student has an understanding of the basic academic terms appropriate for teaching foreign languages K_W03

the student has a basic knowledge of the standards of practice in institutions related to the teaching of foreign languages K_W05

the student is able to search, analyse, evaluate, select and use information using a variety of sources and methods K_U01

the student has the necessary level of self-study skills to use a variety of sources (using their first and any other language/ new technologies (ICT) to acquire knowledge and develop their professional competences in teaching foreign languages K_U02

the student is capable of planning and implementing projects related to typical foreign language teaching enviroments K_U03

the student possesses the basic organisational skills required for the planning and carrying out the teaching of foreign languages K_U04

the student is able to interact and work in a group K_K02

the student can correctly identify the priorities for the implementation of specified tasks K_K03

the student correctly identifies and resolves dilemmas associated with the profession K_K04

Metody i kryteria oceniania:

Aby zaliczyć kurs student musi wypełnić następujące wymogi:

obecność - dopuszcza się dwie nieobecności - 10% oceny końcowej

przygotowanie na zajęcia - czytanie zadanych artykułów, przygotowanie zadanych prezentacji, gromadzenie dokumentacji w portfolio - 40% oceny końcowej

dodatkowo w każdym semestrze-

I semestr - gromadzenie materiałów do portfolio i/ lub test semestralny (60% na zaliczenie) - 50% oceny końcowej

Kryteria oceny portfolio:

praca zgodnie z harmonogramem

stosowanie się do poleceń

jakość przygotowanych materiałów

przemyślenia i jakość komentarzy

estetyka i jakość materiałów dodatkowych

Kryteria testu: wiedza i umiejętności wyniesione z zajęć, niezależność oceny, myślenie twórcze, krytyczna zdolność do analizy, argumentacja

II semestr - mikro prezentacje i dyskusja (50% oceny końcowej)

Kryteria oceny mikro prezentacji :

zgodność z metodyką

jakość języka

wybór i jakość przedstawianych materiałów

autorefleksja, samoocena, zdolność do refleksji w dyskusji

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)