Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - dydaktyka przedmiotowa(język angielski)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-5SDPA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - dydaktyka przedmiotowa(język angielski) |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu przygotowanie studenta do samodzielnego prowadzenia lekcji języka obcego w przedszkolu, na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym. |
Pełny opis: |
Program dotyczy okresu dwóch semestrów. Zajęcia mają na celu przygotowanie studenta do samodzielnego prowadzenia lekcji języka obcego w przedszkolu, na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym. Po ukończonym kursie student posiada kompetencje do tworzenia konspektów, planowania procesu dydaktycznego w nauczaniu języka obcego, wybierania odpowiednich materiałów dydaktycznych, metod nauczania, technik prezentacji materiału i technik oceniania. W trakcie trwania kursu studenci poznają różne metody nauczania i prezentacji ( także poprzez ocenę kolegów i indywidualne konsultacje w formie konsultacji). Tematy zajęć to: Uczenie i rozwój umiejętności receptywnych i produktywnych, gramatyki, słownictwa i wymowy, nauczanie mediacji i interakcji, nauczanie dzieci i uczniów szkoły podstawowej, używanie gier i zabaw, muzyki i piosenek w procesie uczenia się języka obcego. Przedmioty ze świata realnego i elementy kultury oraz ich zastosowanie w nauczaniu języka obcego, obserwacja lekcji, gromadzenie portfolio językowego to kolejne tematy zajęć. |
Literatura: |
Szpotowicz Magdalena , Małgorzata Szulc-Kurpaska Teaching English to Young Learners, PWN 2011 Jeremy Harmer The Practice of English Language Teaching, 2001 Penny Ur A Course in English Teaching, CUP 1996, 2012 Jim Scrivener Learning Teaching, Macmillan 2005 Adrian Doff Teach English, CUP, 1990 Hanna Komorowska Podstawy metodyki nauczania języków obcych. EDE - Poland 1993 Roger Gower et al. Teaching Practice Handbook. Heinemann: Oxford 1995 |
Efekty uczenia się: |
the student has a basic knowledge of the relevant study areas in the teaching of foreign languages, which have practical application in foreign language teaching at pre-school and the first and second stages of education, or teaching ‘’history and civic education’’ at the second stage K_W01 the student has a comprehensive area of knowledge, covering selected relevant study areas relevant to the studies being studied, which have practical application in foreign language teaching K_W02 the student has an understanding of the basic academic terms appropriate for teaching foreign languages K_W03 the student has a basic knowledge of the standards of practice in institutions related to the teaching of foreign languages K_W05 the student is able to search, analyse, evaluate, select and use information using a variety of sources and methods K_U01 the student has the necessary level of self-study skills to use a variety of sources (using their first and any other language/ new technologies (ICT) to acquire knowledge and develop their professional competences in teaching foreign languages K_U02 the student is capable of planning and implementing projects related to typical foreign language teaching enviroments K_U03 the student possesses the basic organisational skills required for the planning and carrying out the teaching of foreign languages K_U04 the student is able to interact and work in a group K_K02 the student can correctly identify the priorities for the implementation of specified tasks K_K03 the student correctly identifies and resolves dilemmas associated with the profession K_K04 |
Metody i kryteria oceniania: |
Aby zaliczyć kurs student musi wypełnić następujące wymogi: obecność - dopuszcza się dwie nieobecności - 10% oceny końcowej przygotowanie na zajęcia - czytanie zadanych artykułów, przygotowanie zadanych prezentacji, gromadzenie dokumentacji w portfolio - 40% oceny końcowej dodatkowo w każdym semestrze- I semestr - gromadzenie materiałów do portfolio i/ lub test semestralny (60% na zaliczenie) - 50% oceny końcowej Kryteria oceny portfolio: praca zgodnie z harmonogramem stosowanie się do poleceń jakość przygotowanych materiałów przemyślenia i jakość komentarzy estetyka i jakość materiałów dodatkowych Kryteria testu: wiedza i umiejętności wyniesione z zajęć, niezależność oceny, myślenie twórcze, krytyczna zdolność do analizy, argumentacja II semestr - mikro prezentacje i dyskusja (50% oceny końcowej) Kryteria oceny mikro prezentacji : zgodność z metodyką jakość języka wybór i jakość przedstawianych materiałów autorefleksja, samoocena, zdolność do refleksji w dyskusji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.