Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - praktyczna nauka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-6SPNJA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - praktyczna nauka języka angielskiego |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://sites.google.com/uw.edu.pl/ukknjapraktyki/strona-g%C5%82%C3%B3wna |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Cele i założenia: • Uświadomienie studentom specyfiki biernych i czynnych sprawności językowych zarówno dla celów akademickich jak i ogólnych. • Umożliwienie studentom prawidłowego rozumienia i samodzielnego tworzenia rozmaitego rodzaju wypowiedzi ustnych. • Wzbogacenie i uporządkowanie funkcjonalnego słownictwa w użyciu studenta. • Wypracowanie zwięzłości i spójności wypowiedzi ustnej i pisemnej przez zastosowanie odpowiednich znaczników dyskursu, spójników i zwrotów. • Przywiązywanie odpowiedniej wagi do poprawności wymowy, akcentu i intonacji. • Praca nad różnymi odmianami wymowy angielskiej i dostarczenie studentom praktycznych ćwiczeń z wybranych zagadnień z tego zakresu. • Troska o poprawność ortografii, interpunkcji i gramatyki w wypowiedziach pisemnych. • Zachęcanie studentów do korzystania z internetu oraz biblioteki uczelnianej jako źródeł przygotowania do zajęć w formie pisemnej lub ustnej. |
Pełny opis: |
Cele i założenia • Uświadomienie studentom specyfiki biernych i czynnych sprawności językowych zarówno dla celów akademickich jak i ogólnych. • Umożliwienie studentom prawidłowego rozumienia i samodzielnego tworzenia rozmaitego rodzaju wypowiedzi ustnych. • Wzbogacenie i uporządkowanie funkcjonalnego słownictwa w użyciu studenta. • Wypracowanie zwięzłości i spójności wypowiedzi ustnej i pisemnej przez zastosowanie odpowiednich znaczników dyskursu, spójników i zwrotów. • Przywiązywanie odpowiedniej wagi do poprawności wymowy, akcentu i intonacji. • Praca nad różnymi odmianami wymowy angielskiej i dostarczenie studentom praktycznych ćwiczeń z wybranych zagadnień z tego zakresu. • Troska o poprawność ortografii, interpunkcji i gramatyki w wypowiedziach pisemnych. • Zachęcanie studentów do korzystania z internetu oraz biblioteki uczelnianej jako źródeł przygotowania do zajęć w formie pisemnej lub ustnej. • Wdrażanie do wykorzystywania i doceniania roli samodzielnej lub wzajemnej pracy w parach nad poprawą tekstu. Treści kursu: Semestr I Uwzględnione zostaną następujące zagadnienia: • Zadawanie pytań w klasie • Wyrażanie upodobań i preferencji oraz ich hierarchizacja • Zadawanie pytań w celu uzyskania informacji oraz jej udzielanie • Identyfikacja lub wyrażenie opinii i werbalna reakcja na opinię • Zgadzanie się lub wyrażanie niezgody wraz z odpowiednim uzasadnieniem • Werbalizacja różnego stopnia pewności • Proponowanie i przyjecie względnie odrzucenie propozycji • Ekspozycja w komunikacji ustnej i pisemnej (opis, narracja, porównanie i kontrast, przyczyna i skutek, definicja, klasyfikacja) • 2-3 prace pisemne w semestrze – na ocenę • Samodzielnie nagrana przez studenta krótka wypowiedź ustna • Semestralne powtórzenie materiału/próbne zadania egzaminacyjne Semestr II Uwzględnione zostaną następujące zagadnienia: • Wyrażanie zobowiązania lub przymusu względnie ich braku • Prośba o przyzwolenie oraz udzielenie go lub odmowa • Prośba o radę, udzielanie rad • Sugerowanie lub zalecanie działań, ostrzeżenia, groźby • Pisemna reklamacja. Sposoby przepraszania i przyjmowania przeprosin. • Polemika i perswazja w komunikacji ustnej i pisemnej • Werbalizacja danych liczbowych/Język wykresów i badań statystycznych • Reklamy • Słowotwórstwo, rzeczownik odsłowny + konstrukcje bezokolicznikowe, mylące skojarzenia • 2-3 prace pisemne w semestrze – na ocenę • Samodzielnie nagrana przez studenta krótka wypowiedź ustna • Semestralne powtórzenie materiału/próbne zadania egzaminacyjne Realizacja i ocena • Bardzo ważne jest, aby nauczyciel często przeprowadzał na zajęciach ćwiczenia na rozumienie ze słuchu na poziomie C1. • Zasadnicze znaczenie ma także przywiązywanie wagi do fonetyki na zajęciach w klasie. Nauczyciel powinien zachęcać do korzystania z transkrypcji fonetycznej. |
Literatura: |
Materiały głowne: Hadfield, J., Advanced Communication Games. Harlow: Longman, 2003. Stanton, Alan, and Susan Morris. Fast Track to CAE. Harlow: Longman, 1999. Wellman, G., Wordbuilder. London: Heinemann, 1989. Vince, Michael. Advanced Language Practice. London: Macmillan Heinemann, 1994. Cambridge CAE Practice Tests. Cambridge: CUP,Black, V, McNorton, M., Maldrez, A. & Parker, S., Speaking Advanced, OUP, Oxford, 1992. Briggs, D. & Dummet, P., Listening and Speaking Advanced, Heineman, Oxford, 1995. Gude, K., Advanced Listening and Speaking, CAE. OUP, Oxford, 1999. Harmer, J. & Rossner, R., More Than Words, Longman, Harlow, 1991. Jones, L., New Cambridge Advanced English, CUP, Cambridge, 1998. Lynch, T. & Anderson, K., Study Speaking, CUP, Cambridge, 1992. Porter Ladouse, G., Speaking Personally, CUP, Cambridge, 1983. Preiss, S., Focus on Listening and Speaking Advanced, Longman, Harlow, 1998. Ponsonby, M., How Now Brown Cow? A course in the pronunciation of English, Prentice Hall Stanton, A. & Morris, S., CAE Practice Tests Plus (1+2), Pearson Education, Harlow, 2000. Soars, J. & Soars, L., Headway Advanced, OUP, Oxford, 1989. Ur, P., Discussions that work, CUP, Cambridge, 1996 Zbiory testów egzaminacyjnych CAE – z różnych źródeł |
Efekty uczenia się: |
W całym przebiegu kursu nacisk położono na rozwiniecie u studenta ogólnych umiejętności komunikacyjnych. Zakłada się, że w osiągnięciu tego celu pomogą następujące strategie: - Studenci będą na bieżąco wzbogacać swoją znajomość słownictwa tematycznego i zasób funkcji komunikacyjnych - Kurs zapewni studentom wiele okazji do ćwiczenia i doskonalenia umiejętności słuchania ze zrozumieniem i posługiwania się językiem w mowie - w indywidualnych lub grupowych prezentacjach - tak, aby zyskali wprawę i pewność w tym zakresie - Student powinien cały czas mieć świadomość zasad prawidłowej wymowy (np. samogłoski długie i krótkie, sylaby akcentowane w wyrazie, rozróżnianie „zlewanych” ciągów wyrazów itp.) i zapewnione ćwiczenie w tym zakresie pod kierunkiem nauczyciela - Studentom należy zapewnić dostęp do szerokiego zakresu tekstów jako modelu językowego z myślą o zadaniach pisemnych - Studentom należy zapewnić dostęp szerokiej gamy nagrań dźwiękowych z ćwiczeniami na rozumienie ze słuchu (zarówno na zajęciach jak w ramach pracy własnej) |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena oparta jest na aktywnym udziale w zajęciach, ocenach z dwóch testów o takiej samej wartości, 2-3 pisemnych pracach domowych oraz jednej samodzielnie nagranej krótkiej wypowiedzi ustnej w semestrze (każda po 25% końcowej oceny). Podstawą zaliczenia jest 75%. Obowiązuje obecność na zajęciach zgodna z zasadami regulaminu UW. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.