Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - praktyczna nauka języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4100-6SPNJA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - praktyczna nauka języka angielskiego
Jednostka: Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW
Grupy:
Strona przedmiotu: https://sites.google.com/uw.edu.pl/ukknjapraktyki/strona-g%C5%82%C3%B3wna
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Cele i założenia:

• Uświadomienie studentom specyfiki biernych i czynnych sprawności językowych zarówno dla celów akademickich jak i ogólnych.

• Umożliwienie studentom prawidłowego rozumienia i samodzielnego tworzenia rozmaitego rodzaju wypowiedzi ustnych.

• Wzbogacenie i uporządkowanie funkcjonalnego słownictwa w użyciu studenta.

• Wypracowanie zwięzłości i spójności wypowiedzi ustnej i pisemnej przez zastosowanie odpowiednich znaczników dyskursu, spójników i zwrotów.

• Przywiązywanie odpowiedniej wagi do poprawności wymowy, akcentu i intonacji.

• Praca nad różnymi odmianami wymowy angielskiej i dostarczenie studentom praktycznych ćwiczeń z wybranych zagadnień z tego zakresu.

• Troska o poprawność ortografii, interpunkcji i gramatyki w wypowiedziach pisemnych.

• Zachęcanie studentów do korzystania z internetu oraz biblioteki uczelnianej jako źródeł przygotowania do zajęć w formie pisemnej lub ustnej.

Pełny opis:

Cele i założenia

• Uświadomienie studentom specyfiki biernych i czynnych sprawności językowych zarówno dla celów akademickich jak i ogólnych.

• Umożliwienie studentom prawidłowego rozumienia i samodzielnego tworzenia rozmaitego rodzaju wypowiedzi ustnych.

• Wzbogacenie i uporządkowanie funkcjonalnego słownictwa w użyciu studenta.

• Wypracowanie zwięzłości i spójności wypowiedzi ustnej i pisemnej przez zastosowanie odpowiednich znaczników dyskursu, spójników i zwrotów.

• Przywiązywanie odpowiedniej wagi do poprawności wymowy, akcentu i intonacji.

• Praca nad różnymi odmianami wymowy angielskiej i dostarczenie studentom praktycznych ćwiczeń z wybranych zagadnień z tego zakresu.

• Troska o poprawność ortografii, interpunkcji i gramatyki w wypowiedziach pisemnych.

• Zachęcanie studentów do korzystania z internetu oraz biblioteki uczelnianej jako źródeł przygotowania do zajęć w formie pisemnej lub ustnej.

• Wdrażanie do wykorzystywania i doceniania roli samodzielnej lub wzajemnej pracy w parach nad poprawą tekstu.

Treści kursu:

Semestr I

Uwzględnione zostaną następujące zagadnienia:

• Zadawanie pytań w klasie

• Wyrażanie upodobań i preferencji oraz ich hierarchizacja

• Zadawanie pytań w celu uzyskania informacji oraz jej udzielanie

• Identyfikacja lub wyrażenie opinii i werbalna reakcja na opinię

• Zgadzanie się lub wyrażanie niezgody wraz z odpowiednim uzasadnieniem

• Werbalizacja różnego stopnia pewności

• Proponowanie i przyjecie względnie odrzucenie propozycji

• Ekspozycja w komunikacji ustnej i pisemnej (opis, narracja, porównanie i kontrast, przyczyna i skutek, definicja, klasyfikacja)

• 2-3 prace pisemne w semestrze – na ocenę

• Samodzielnie nagrana przez studenta krótka wypowiedź ustna

• Semestralne powtórzenie materiału/próbne zadania egzaminacyjne

Semestr II

Uwzględnione zostaną następujące zagadnienia:

• Wyrażanie zobowiązania lub przymusu względnie ich braku

• Prośba o przyzwolenie oraz udzielenie go lub odmowa

• Prośba o radę, udzielanie rad

• Sugerowanie lub zalecanie działań, ostrzeżenia, groźby

• Pisemna reklamacja. Sposoby przepraszania i przyjmowania przeprosin.

• Polemika i perswazja w komunikacji ustnej i pisemnej

• Werbalizacja danych liczbowych/Język wykresów i badań statystycznych

• Reklamy

• Słowotwórstwo, rzeczownik odsłowny + konstrukcje bezokolicznikowe, mylące skojarzenia

• 2-3 prace pisemne w semestrze – na ocenę

• Samodzielnie nagrana przez studenta krótka wypowiedź ustna

• Semestralne powtórzenie materiału/próbne zadania egzaminacyjne

Realizacja i ocena

• Bardzo ważne jest, aby nauczyciel często przeprowadzał na zajęciach ćwiczenia na rozumienie ze słuchu na poziomie C1.

• Zasadnicze znaczenie ma także przywiązywanie wagi do fonetyki na zajęciach w klasie. Nauczyciel powinien zachęcać do korzystania z transkrypcji fonetycznej.

Literatura:

Materiały głowne:

Hadfield, J., Advanced Communication Games. Harlow: Longman, 2003.

Stanton, Alan, and Susan Morris. Fast Track to CAE. Harlow: Longman, 1999.

Wellman, G., Wordbuilder. London: Heinemann, 1989.

Vince, Michael. Advanced Language Practice. London: Macmillan Heinemann, 1994.

Cambridge CAE Practice Tests. Cambridge: CUP,Black, V, McNorton, M., Maldrez, A. & Parker, S., Speaking Advanced, OUP, Oxford, 1992.

Briggs, D. & Dummet, P., Listening and Speaking Advanced, Heineman, Oxford, 1995.

Gude, K., Advanced Listening and Speaking, CAE. OUP, Oxford, 1999.

Harmer, J. & Rossner, R., More Than Words, Longman, Harlow, 1991.

Jones, L., New Cambridge Advanced English, CUP, Cambridge, 1998.

Lynch, T. & Anderson, K., Study Speaking, CUP, Cambridge, 1992.

Porter Ladouse, G., Speaking Personally, CUP, Cambridge, 1983.

Preiss, S., Focus on Listening and Speaking Advanced, Longman, Harlow, 1998.

Ponsonby, M., How Now Brown Cow? A course in the pronunciation of English, Prentice Hall

Stanton, A. & Morris, S., CAE Practice Tests Plus (1+2), Pearson Education, Harlow, 2000.

Soars, J. & Soars, L., Headway Advanced, OUP, Oxford, 1989.

Ur, P., Discussions that work, CUP, Cambridge, 1996

Zbiory testów egzaminacyjnych CAE – z różnych źródeł

Efekty uczenia się:

W całym przebiegu kursu nacisk położono na rozwiniecie u studenta ogólnych umiejętności komunikacyjnych. Zakłada się, że w osiągnięciu tego celu pomogą następujące strategie:

- Studenci będą na bieżąco wzbogacać swoją znajomość słownictwa tematycznego i zasób funkcji komunikacyjnych

- Kurs zapewni studentom wiele okazji do ćwiczenia i doskonalenia umiejętności słuchania ze zrozumieniem i posługiwania się językiem w mowie - w indywidualnych lub grupowych prezentacjach - tak, aby zyskali wprawę i pewność w tym zakresie

- Student powinien cały czas mieć świadomość zasad prawidłowej wymowy (np. samogłoski długie i krótkie, sylaby akcentowane w wyrazie, rozróżnianie „zlewanych” ciągów wyrazów itp.) i zapewnione ćwiczenie w tym zakresie pod kierunkiem nauczyciela

- Studentom należy zapewnić dostęp do szerokiego zakresu tekstów jako modelu językowego z myślą o zadaniach pisemnych

- Studentom należy zapewnić dostęp szerokiej gamy nagrań dźwiękowych z ćwiczeniami na rozumienie ze słuchu (zarówno na zajęciach jak w ramach pracy własnej)

Metody i kryteria oceniania:

Ocena oparta jest na aktywnym udziale w zajęciach, ocenach z dwóch testów o takiej samej wartości, 2-3 pisemnych pracach domowych oraz jednej samodzielnie nagranej krótkiej wypowiedzi ustnej w semestrze (każda po 25% końcowej oceny). Podstawą zaliczenia jest 75%. Obowiązuje obecność na zajęciach zgodna z zasadami regulaminu UW.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)