Emisja głosu 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4101-2SEGO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Emisja głosu 2 |
Jednostka: | Uniwersytecki Ośrodek Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest odkrycie naturalnego głosu studenta. W ten sposób przygotowuje go do pracy dydaktycznej z użyciem głosu. |
Pełny opis: |
Celem kursu jest odnalezienie naturalnego głosu studenta. Odbywa się to poprzez kształtowanie świadomości ciała, cwiczenie umiejętności relaksu, dążenie do oddychania całościowego. Zwieńczeniem kursu jest cwiczenie elementów wystąpienia publicznego. Semestr drugi: 1.Ćwiczenia oddechowe –wydłużanie fazy wydechowej 2.Prawidłowa postawa 3.Ćwiczenia fonacyjne: - cwiczenie miękkiego ataku głosowego, - cwiczenie prowadzenia głosu w rozluźnionym ciele - głos podparty oddechem 4.Rozwijanie pracy rezonatorów: - ćwiczenia zmierzające do uaktywnienia pracy rezonatorów, - ćwiczenia prowadzenia głosu wyrównanego zakresie pracy rezonatorów 5.Elementarne cwiczenia w zakresie dykcji: - usprawnianie pracy narządów artykulacyjnych - ćwiczenia na sylabach 6.Wystąpienie publiczne – jak sobie z nim radzic? Ćwiczenia podstawowe |
Literatura: |
Bednarek, Janiana D., Ćwiczenia wyrazistości mowy .Wrocław 2002 Gawęda,Kazimierz i Jerzy Łazewski,. Uczymy się poprawnej wymowy. ALFA Warszawa 1995 Gawęda,Kazimierz i Jerzy Łazewski. O błędach wymowy. Książeczka dla dzieci, tudzież wyższych urzędników państwowych. Białystok 2000 Ingham, Penny and Colin Shelbourn, The Well –tuned Body. Chichester : Summersdale Publishers Ltd, 2007 Lewis, David. Spokojny oddech.Warszawa: Bis 2003 Linklater, Freeing the natural Voice.Hollywood: Drama Publishers 2006 Lowen, Alexander. Duchowośc ciała Warszawa: Jacek Santorski & Co 1991 Tarasiewicz, Bogu. „Mówię i śpiewam świadomie”, Kraków 2003 Toczyska B. "Elementarne ćwiczenia dykcyjne". Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe. Gdańsk 1998 Walczak – Deleżyńska M.”Aby język giętki...” Wrocław 2001 Weller S. "Oddech. który leczy" . Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2000 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA student: - ma uporządkowana wiedzę podstawową na temat głosu - ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń, wie, jak posługiwac się głosem UMIEJĘTNOŚCI student: - Potrafi porozumiewac się z wykorzystaniem różnych sposobów posługiwac się narzędziem, jakim jest głos - Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadac się KOMPETENCJE SPOŁECZNE student: - rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie - ma świadomośc poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia w zakresie posługiwania się głosem |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena na podstawie obecności na zajęciach, aktywności w ćwiczeniach oraz zaliczenia poszczególnych ćwiczeń. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.