PNJF-B-rozumienie ze słuchu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4102-3M1S-PNJF-RS |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | PNJF-B-rozumienie ze słuchu |
Jednostka: | Uniwersytecki Ośrodek Kształcenia Nauczycieli Języka Francuskiego |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Założenia (opisowo): | Zdany egzamin z PNJF po I roku, znajomość języka francuskiego na poziomie B1/B1+ - docelowo B2. |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Przedmiot realizuje część programu PNJF – rok II (patrz: PNJF B Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji językowych: rozumienie ze słuchu i mówienie, a także poprawność ortograficzna). |
Pełny opis: |
Tematyka zajęć 1. rozgrzewka językowa 2. przypomnienie reguł gramatycznych pojawiających się w dyktandzie, które studenci mają przygotować na następne zajęcia 3. omówienie błędów w sprawdzonym dyktandzie 4. dyktando (czasami studenci sprawdzają prace kolegów) 5. wprowadzenie i ćwiczenia do nagrań audio sprawdzające zrozumienie całościowe i szczegółowe (odpowiedzi na pytania, test wielokrotnego wyboru, robienie notatek, rozmowa w parach sprawdzająca zrozumienie nagrania, krótka dyskusja w grupach na temat poruszony w nagraniu, krótka wypowiedź ustna prezentująca stanowisko grupy na temat poruszonego problemu, praca z transkrypcją nagrania) - sprawdzian zaliczeniowy i dyktando |
Literatura: |
1. Beaudet D., 1996, Réussir le DALF B2, Entrainement à la compréhension orale, Paris; Hatier/Didier 2. Chevalier-Wixler D., et alli, 2007, Réussir le Dalf Niveau C1 et C2, Paris : Didier 3. Dupoux, B., et alli, 2006, Réussir le Delf, Niveau B2, Paris : Didier 4. Girardet J., 1993, Le Nouveau Sans Frontières 4, Paris ; Clé International, (nagrania) 5. Girardet J., 1999, Panorama 4, Paris : Clé International, (nagrania) 6. Lescure R., et alli, 2007, Dalf C1/C2, 250 activités, Paris : Clé International 7. Roesch R., Rolle-Harold R., 2009, Ecouter et comprendre. La France au quotidien, Grenoble : PUG 8. Roesch R., Rolle-Harold, 2005, Cinq sur Cinq, Grenoble : PUG Nagrania radiowe, materiały audio do Le Français dans le Monde i do podręczników |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu procesu uczenia się student: Wiedza: student zna i rozumie - terminologię i słownictwo z zakresu tematów poruszanych w nagraniach (K_W03) Umiejętności: student potrafi: - potrafi wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje w wysłuchanym nagraniu i wykorzystywać je do krótkiej wypowiedzi ustnej (K_U01) - umie samodzielnie rozwijać umiejętności związane z kompetencjami: rozumienie ze słuchu i krótka wypowiedź ustna (K_U02) - posiada umiejętność przygotowania krótkiej wypowiedzi ustnej w języku francuskim dotyczącej zagadnień poruszanych w wysłuchanym nagraniu (K_U23) Kompetencje społeczne: student jest gotów do: - uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych przez całe życie (K_K01) - potrafi współdziałać w grupie przyjmując w niej różne role (K_K06) - potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego zadania w zakresie kompetencji językowych: rozumienie ze słuchu i krótka wypowiedź ustna (K_K07) |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest: a) obecność na zajęciach, powyżej 27% nieobecności (usprawiedliwionych lub nie) student traci prawo do zaliczania przedmiotu i musi go powtarzać b) końcowe zaliczenie pisemne: - dyktando - test do uzupełnienia na podstawie wysłuchanego materiału audio Obie prace muszą być zaliczone (test minimum 60% pkt, dyktando – nie więcej niż 10 błędów) Ects: 1 pkt Punkty ECTS: 1,5 = 30 godzin: Obecność na zajęciach (powyżej 27 % nieobecności na jednych z zajęć w ramach bloku PNJF student nie zalicza przedmiotu) oraz punktualne przychodzenie na zajęcia - 15% oceny końcowej. Wywiązywanie się z zadań domowych/praca na zajęciach - 30%. Zaliczenie wszystkich testów/prac - 45%. Praca własna - 10%. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.