PNJF-B-pisanie tekstów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4102-4M1S-PNJF-PT |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | PNJF-B-pisanie tekstów |
Jednostka: | Uniwersytecki Ośrodek Kształcenia Nauczycieli Języka Francuskiego |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Założenia (opisowo): | Przedmiot realizuje część programu PNJF – rok II - patrz: PNJF B. Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji językowej: pisanie tekstów argumentacyjnych. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot realizuje część programu PNJF – rok II - patrz: PNJF B. Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji językowej: pisanie tekstów argumentacyjnych. |
Pełny opis: |
W semestrze letnim: 1. 2 do 3 prac napisanych na miejscu 2. 4 plany wypracowań (wprowadzenie, rozwinięcie w punktach, zakończenie) do napisania w domu 2. ciągła analiza błędów (gramatycznych, stylistycznych, ortograficznych) i ćwiczenia mające na celu ich wyeliminowanie 3. dyskusje na zaproponowane tematy poprzedzające redagowanie wypracowań na miejscu. |
Literatura: |
1. Mimram R., Poisson-Quinton S., Expression écrite, compétences B2, B2+, CLE International, Paris, 2008 2. Spicher A., Savoir rédiger, Ellipses, Paris, 2006 3. Le Lay Y., Savoir rédiger, Larousse Bordas, Paris, 1997 4. Spicher A., 7 jours pour rédiger avec élégance, Ellipses, Paris, 2010 5. Vigner G., Ecrire pour convaincre, Hachette, Paris, 1996 6. Fayet M., Rédiger sans complexes, Eyrolles, Paris, 2008 7. Hongre B., Eterstein C., Joyeux M., Lesot A., Réussir le 1er sujet, Le texte argumentatif, Profil, Les pratiques du bac, Hatier, Paris, 1998 8. Lemeunier A., La dissertation, Profil, Pratiques du bac, Hatier, Paris, 2002 9. Crépin F., Desaintghislain C., Pouzalgues-Damon E., Français, Méthodes & Techniques, Nathan, 1996 10. Charnet C., Robin-Nipi J., Rédiger un résumé, un compte rendu, une synthèse, Hachette, Paris, 1997 11. Capelovici J., Le français sans fautes, L`Archipel, Paris, 2001 12. Chevallier-Wixler D., Dupleix D., Jouette I., Mègre B., Réussir le DALF niveaux C1 et C2, Didier, Paris, 2007 13. Kober-Kleinert C., Parizet M.-L., Poisson-Quinton S., Activités pour le Cadre Européen Commun de Référence, CLE International, Paris 2007 14. Chovelon B., Barthe M., Expression et style, PUG, Grenoble 2002 15. Wszystkie dostępne słowniki francusko-francuskie, synonimów, frazeologiczne... |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu procesu uczenia się student: WIEDZA 1. ma uporządkowaną wiedzę w zakresie strategii wykorzystywanych przy praktycznym rozwijaniu kompetencji językowej na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Oceniania: pisanie tekstów (K_W01) 2. zna słownictwo i terminologię w zakresie tematów poruszanych w czasie zajęć (K_W03) UMIEJĘTNOŚCI 1. potrafi zredagować wypracowanie typu rozprawka, esej argumentacyjny na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Oceniania: wypowiedź pisemna o spójnej strukturze – wprowadzenie, rozwinięcie, konkluzja, o długości na około 300 słów (K_U01) 2. umie samodzielnie rozpoznać strategie argumentacji (K_U01) 3. potrafi zastosować plan odpowiednio do proponowanego tematu (K_U01) 4. potrafi zilustrować odpowiednio dobranymi argumentami I przykładami postawioną tezę I napisać plan wypracowania z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów (K_U01) 5. zna podstawową strukturę paragrafu i stosuje zasady spójności logicznej tekstu (kolejność w/w części struktury, artykulatory logiczne) (K_W03) 6. potrafi obronić lub odrzucić postawioną w temacie tezę w sposób obiektywny, a własny punkt widzenia zaprezentować w zakończeniu wypracowania (K_U12) 7. potrafi odróżnić język pisany od mówionego I respektować specyfikę języka pisanego (K_U01) 8. potrafi zredagować tekst argumentacyjny na poziomie B2 zgodnie z regułami morfologii I składni języka francuskiego, a styl wypowiedzi jest w miarę przejrzysty I nie powiela składni języka polskiego (K_U11) KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1. potrafi współdziałać I pracować w grupie podczas zajęć (K_K02) 2. potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadań domowych (K_K03) 3. rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia znajomości języka (K_K01) |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia semestru letniego jest: - obecność na zajęciach (powyżej 27% nieobecności student traci prawo do zaliczenia semestru) i aktywny w nich udział (dyskusje na podane tematy, praca w grupach) - oddanie prac domowych (patrz: pełny opis) - napisanie 2 do 3 wypracowań na zajęciach według kryteriów ewaluacji podczas egzaminu końcowego z PNJF (czas: 2 godz. x 45 min., struktura: 4 pkt., treść argumentacyjna: 6 pkt., poprawność języka: 12 pkt., styl/słownictwo: 8 pkt., w sumie 30 pkt., a praca zalicza od 18 pkt.) - ocena końcowa (zaliczenie na ocenę) jest sumą otrzymanych punktów za oddane prace i te napisane na miejscu oraz za przygotowanie do zajęć. Punkty ECTS: 1,5 = 30 godzin: Obecność na zajęciach (powyżej 27 % nieobecności na jednych z zajęć w ramach bloku PNJF student nie zalicza przedmiotu) oraz punktualne przychodzenie na zajęcia - 15% oceny końcowej. Wywiązywanie się z zadań domowych/praca na zajęciach - 30%. Zaliczenie wszystkich testów/prac - 45%. Praca własna - 10%. PNJF PT jest jedną z części składowych przedmiotu PNJF, za który student otrzymuje łącznie na zakończenie semestru letniego 5,5 pkt ECTS wliczając w to zaliczenia i egzamin końcowy. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.