Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJF-B-rozumienie ze słuchu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4102-4M1S-PNJF-RS
Kod Erasmus / ISCED: 05.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PNJF-B-rozumienie ze słuchu
Jednostka: Uniwersytecki Ośrodek Kształcenia Nauczycieli Języka Francuskiego
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: francuski
Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Zdany egzamin na poziomie B1/B1+

Tryb prowadzenia:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Przedmiot realizuje część programu PNJF – rok II (patrz: PNJF B

Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji językowych: rozumienie ze słuchu i mówienie, a także poprawność ortograficzna).

Pełny opis:

Tematyka zajęć

1. rozgrzewka językowa

2. przypomnienie reguł gramatycznych pojawiających się w dyktandzie, które studenci mają przygotować na następne zajęcia lub ćwiczenia leksykalno-ortograficzne (w zależności od prowadzącego zajęcia w danym cyklu)

3. omówienie błędów w sprawdzonym dyktandzie lub ćwiczenia leksykalno-ortograficzne (w zależności od prowadzącego zajęcia w danym cyklu)

4. dyktando (czasami studenci sprawdzają prace kolegów) lub kartkówka ze słówek (w zależności od prowadzącego zajęcia w danym cyklu)

5. wprowadzenie i ćwiczenia do nagrań audio sprawdzające zrozumienie całościowe i szczegółowe (odpowiedzi na pytania, test wielokrotnego wyboru, robienie notatek, rozmowa w parach sprawdzająca zrozumienie nagrania, krótka dyskusja w grupach na temat poruszony w nagraniu, krótka wypowiedź ustna prezentująca stanowisko grupy na temat poruszonego problemu, praca z transkrypcją nagrania)

W zależności od cyklu, zajęcia mogą być bardziej nakierowane na ćwiczenia leksykalne w oparciu o słownictwo z nagrań, a mniej na ćwiczenia typowo ortograficzne jak np. dyktando.

- sprawdzian zaliczeniowy i dyktando (lub test leksykalny)

Nakład pracy studenta

ECTS 1pkt=30h przyznawane jak poniżej:

- godziny kontaktowe = 0,75 (25h)

- praca własna na platformie = 0,25 (5h) - uzależnione od cyklu i od prowadzącego zajęcia

PNJF RS jest jedną z części składowych bloku przedmiotowego PNJF.

Literatura:

1. Beaudet D., 1996, Réussir le DELF B2, Entrainement à la compréhension orale, Paris; Hatier/Didier

2. Chevalier-Wixler D., et alli, 2007, Réussir le Dalf Niveau C1 et C2, Paris : Didier

3. Dupoux, B., et alli, 2006, Réussir le Delf, Niveau B2, Paris : Didier

4. Girardet J., 1993, Le Nouveau Sans Frontières 4, Paris ; Clé International, (nagrania)

5. Girardet J., 1999, Panorama 4, Paris : Clé International, (nagrania)

6. Lescure R., et alli, 2007, Dalf C1/C2, 250 activités, Paris : Clé International

7. Parizet M-L., 2013, ABC DELF B2, Paris: Clé International

8. Roesch R., Rolle-Harold R., 2009, Ecouter et comprendre. La France au quotidien, Grenoble : PUG

9. Roesch R., Rolle-Harold, 2005, Cinq sur Cinq, Grenoble : PUG

Nagrania radiowe, materiały audio do Le Français dans le Monde i do podręczników

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu procesu uczenia się student:

Wiedza

• ma uporządkowaną wiedzę w zakresie strategii wykorzystywanych przy rozwijaniu kompetencji językowych: rozumienie ze słuchu i wypowiedź ustna (K_W01)

• zna terminologię i słownictwo z zakresu tematów poruszanych w nagraniach (K_W03)

Umiejętności

• potrafi wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje w wysłuchanym nagraniu i wykorzystywać je do krótkiej wypowiedzi ustnej (K_U01)

• umie samodzielnie rozwijać umiejętności związane z kompetencjami: rozumienie ze słuchu i krótka wypowiedź ustna (K_U02)

• posiada umiejętność przygotowania krótkiej wypowiedzi ustnej w języku francuskim dotyczącej zagadnień poruszanych w wysłuchanym nagraniu (K_U12)

Kompetencje społeczne

• rozumie potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych przez całe życie (K_K01)

• potrafi współdziałać w grupie przyjmując w niej różne role (K_K02)

• potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego zadania w zakresie kompetencji językowych: rozumienie ze słuchu i krótka wypowiedź ustna (K_K03

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest:

a) obecność na zajęciach, powyżej 4 nieobecności (usprawiedliwionych lub nie) student traci prawo do zaliczania przedmiotu i musi go powtarzać

b) końcowe zaliczenie pisemne:

- dyktando lub test leksykalny uwzględniający poprawność ortograficzną (w zależności od cyklu)

- test do uzupełnienia na podstawie wysłuchanego materiału audio

Obie prace muszą być zaliczone (test minimum 60% pkt, dyktando – nie więcej niż 10 błędów/test leksykalny 60%pkt)

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)