PNJF-B-rozumienie ze słuchu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4102-4M1S-PNJF-RS |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | PNJF-B-rozumienie ze słuchu |
Jednostka: | Uniwersytecki Ośrodek Kształcenia Nauczycieli Języka Francuskiego |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Założenia (opisowo): | Zdany egzamin na poziomie B1/B1+ |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Przedmiot realizuje część programu PNJF – rok II (patrz: PNJF B Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji językowych: rozumienie ze słuchu i mówienie, a także poprawność ortograficzna). |
Pełny opis: |
Tematyka zajęć 1. rozgrzewka językowa 2. przypomnienie reguł gramatycznych pojawiających się w dyktandzie, które studenci mają przygotować na następne zajęcia lub ćwiczenia leksykalno-ortograficzne (w zależności od prowadzącego zajęcia w danym cyklu) 3. omówienie błędów w sprawdzonym dyktandzie lub ćwiczenia leksykalno-ortograficzne (w zależności od prowadzącego zajęcia w danym cyklu) 4. dyktando (czasami studenci sprawdzają prace kolegów) lub kartkówka ze słówek (w zależności od prowadzącego zajęcia w danym cyklu) 5. wprowadzenie i ćwiczenia do nagrań audio sprawdzające zrozumienie całościowe i szczegółowe (odpowiedzi na pytania, test wielokrotnego wyboru, robienie notatek, rozmowa w parach sprawdzająca zrozumienie nagrania, krótka dyskusja w grupach na temat poruszony w nagraniu, krótka wypowiedź ustna prezentująca stanowisko grupy na temat poruszonego problemu, praca z transkrypcją nagrania) W zależności od cyklu, zajęcia mogą być bardziej nakierowane na ćwiczenia leksykalne w oparciu o słownictwo z nagrań, a mniej na ćwiczenia typowo ortograficzne jak np. dyktando. - sprawdzian zaliczeniowy i dyktando (lub test leksykalny) Nakład pracy studenta ECTS 1pkt=30h przyznawane jak poniżej: - godziny kontaktowe = 0,75 (25h) - praca własna na platformie = 0,25 (5h) - uzależnione od cyklu i od prowadzącego zajęcia PNJF RS jest jedną z części składowych bloku przedmiotowego PNJF. |
Literatura: |
1. Beaudet D., 1996, Réussir le DELF B2, Entrainement à la compréhension orale, Paris; Hatier/Didier 2. Chevalier-Wixler D., et alli, 2007, Réussir le Dalf Niveau C1 et C2, Paris : Didier 3. Dupoux, B., et alli, 2006, Réussir le Delf, Niveau B2, Paris : Didier 4. Girardet J., 1993, Le Nouveau Sans Frontières 4, Paris ; Clé International, (nagrania) 5. Girardet J., 1999, Panorama 4, Paris : Clé International, (nagrania) 6. Lescure R., et alli, 2007, Dalf C1/C2, 250 activités, Paris : Clé International 7. Parizet M-L., 2013, ABC DELF B2, Paris: Clé International 8. Roesch R., Rolle-Harold R., 2009, Ecouter et comprendre. La France au quotidien, Grenoble : PUG 9. Roesch R., Rolle-Harold, 2005, Cinq sur Cinq, Grenoble : PUG Nagrania radiowe, materiały audio do Le Français dans le Monde i do podręczników |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu procesu uczenia się student: Wiedza • ma uporządkowaną wiedzę w zakresie strategii wykorzystywanych przy rozwijaniu kompetencji językowych: rozumienie ze słuchu i wypowiedź ustna (K_W01) • zna terminologię i słownictwo z zakresu tematów poruszanych w nagraniach (K_W03) Umiejętności • potrafi wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje w wysłuchanym nagraniu i wykorzystywać je do krótkiej wypowiedzi ustnej (K_U01) • umie samodzielnie rozwijać umiejętności związane z kompetencjami: rozumienie ze słuchu i krótka wypowiedź ustna (K_U02) • posiada umiejętność przygotowania krótkiej wypowiedzi ustnej w języku francuskim dotyczącej zagadnień poruszanych w wysłuchanym nagraniu (K_U12) Kompetencje społeczne • rozumie potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych przez całe życie (K_K01) • potrafi współdziałać w grupie przyjmując w niej różne role (K_K02) • potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego zadania w zakresie kompetencji językowych: rozumienie ze słuchu i krótka wypowiedź ustna (K_K03 |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest: a) obecność na zajęciach, powyżej 4 nieobecności (usprawiedliwionych lub nie) student traci prawo do zaliczania przedmiotu i musi go powtarzać b) końcowe zaliczenie pisemne: - dyktando lub test leksykalny uwzględniający poprawność ortograficzną (w zależności od cyklu) - test do uzupełnienia na podstawie wysłuchanego materiału audio Obie prace muszą być zaliczone (test minimum 60% pkt, dyktando – nie więcej niż 10 błędów/test leksykalny 60%pkt) |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.