Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4102-5M7S-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Założenia (opisowo): | Zaliczony II rok studiów. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Seminarium ma na celu zapoznanie studentów z teorią pisania pracy dyplomowej na temat wybranego zagadnienia z dziedziny dostępnej w ofercie dwóch seminariów. |
Pełny opis: |
W trakcie seminarium student przygotowywany jest do napisania pracy licencjackiej na temat wybranego przez siebie zagadnienia z zakresu tematów omówionych w toku studiów. Student konsultuje z promotorem metodologię części teoretycznej i praktycznej pracy. Praca dyplomowa powinna łączyć wiedzę teoretyczną z jej praktycznym wykorzystaniem w szkolnictwie, w różnych grupach wiekowych i na różnych poziomach edukacyjnych. W związku z tym, student zobowiązany jest do przygotowania minimum trzech konspektów lekcji pozwalających zaprezentować możliwość wprowadzenia zagadnień związanych z pracą dyplomową na lekcjach języka obcego w szkole podstawowej. |
Literatura: |
- BÉAUD M. (2006), L’art de la thèse, Paris, Editions La Découverte. - ECO U. (2007), Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego - GAMBARELLI G., ŁUCKI Z. (2001), Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków, Universitas. - Szkutnik Z. (2005), Metodyka pisania pracy dyplomowej, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań. Wilczyńska W., Michońska-Stadnik A., Metodologia badań w glottodydaktyce. Flair, Kraków 2010. - Żebrowski W. (2008), Technika pisania prac licencjackich i magisterskich, Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego, Olsztyn. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu seminarium student potrafi napisać pracę dyplomową spełniającą wymogi formalne i merytoryczne stawiane na poziomie licencjatu: - potrafi sporządzać przypisy i ułożyć bibliografię, - potrafi poddać analizie wybrane zagadnienia, bazując na literaturze przedmiotu i zapoznając się ze stanem badań w zakresie wybranego tematu, - potrafi łączyć wiedzę teoretyczną zdobytą na wykładach/ konwersatoriach i seminarium z wybranej dziedziny z jej praktycznym wykorzystaniem w szkolnictwie w różnych grupach wiekowych i na różnych poziomach nauczania. KIERUNKOWE EFEKTY KSZTAŁCENIA: Wiedza - zna i rozumie wybrane obszary z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla wybranego seminarium dyplomowego, zorientowaną na zastosowania praktyczne w dziedzinie nauczania języków obcych ew. nauczania (K_W02 ) - zna podstawową terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych nauczania języków obcych (K_W03) - zna i rozumie w elementarnym zakresie projektowanie i prowadzenie badań w glottodydaktyce, a w szczególności problemy badawcze, metody, techniki i narzędzia badawcze; zna podstawowe tradycje paradygmatyczne badań z zakresu dydaktyki językowej i językoznawstwa, z których wywodzą się poszczególne metody (K_W12) - zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego (K_W21) Umiejętności - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów (K_U01) - potrafi samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach przedszkolnych i szkolnych (K_U02) - potrafi w podstawowym zakresie analizować przykłady działań badawczych oraz konstruować i prowadzić proste badania dotyczące procesu nauczania i uczenia się języków obcych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań (K_U10) - potrafi argumentować merytorycznie z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski (K_U16) - jest w stanie przygotować pisemną pracę dyplomową w języku obcym , uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, (język francuski) dotyczącą wybranego zagadnienia szczegółowego, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł (K_U18) Kompetencje społeczne - jest gotów do świadomego dostrzegania etycznego wymiaru w badaniach naukowych (K_K03) - jest przygotowany do odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania (K_K07) - jest gotów do dostrzegania i formułowania problemów moralnych i etycznych związanych z własną i cudzą pracą, poszukiwania optymalnych rozwiązań, postępowania zgodnie z zasadami etyki badawczej (K_K12) |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia seminarium jest: - w każdym semestrze: a) obecność na zajęciach (student ma prawo do dwóch nieobecności w semestrze); b) przygotowanie do zajęć; c) aktywność (uczestnictwo w dyskusji, przygotowanie prezentacji nt. związany w wybranym zagadnieniem związanym z tematyką pracy); - w semestrze zimowym: d) przygotowanie planu pracy dyplomowej, jej dokładnego konspektu oraz zebranej bibliografii; e) przygotowanie fragmentu części teoretycznej lub części praktycznej (w formie fiszek pedagogicznych, projektu lub innej); - w semestrze letnim: f) stopniowe redagowanie kolejnych rozdziałów części teoretycznej oraz części praktycznej; g) uzupełnienie bibliografii; h) złożenie ostatecznej wersji pracy dyplomowej – licencjackiej (najpóźniej do końca 2. semestru) Ocenie podlegają: – stopień wypełnienia wymogów, – samodzielność, wnikliwość i konsekwencja w przygotowaniu, redagowaniu i realizowaniu poszczególnych elementów pracy, – argumentacja, – poprawność językowa i styl. Warunkiem otrzymania zaliczenia w semestrze letnim jest złożenie, przed jego zakończeniem, ostatecznej wersji pracy licencjackiej zaakceptowanej przez promotora. |
Praktyki zawodowe: |
Przygotowanie pracy licencjackiej jest ściśle powiązane z realizacją przez studenta praktyk pedagogicznych i opiekuńczo-wychowawczych. Przygotowane przez studenta konspekty lekcji, zawarte w części praktycznej pracy, są realizowane podczas lekcji przeprowadzonych przez studenta w szkołach ćwiczeń. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.