Gramatyka praktyczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4103-1M1S-GP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Gramatyka praktyczna |
Jednostka: | Uniwersytecki Ośrodek Kształcenia Nauczycieli Języka Niemieckiego |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Gramatyka praktyczna prowadzona jest przez dwa semestry I roku. Omawiane zagadnienia:czasownik (koniugacja, rekcja) ,rzeczownik (deklinacja, rekcja, liczba mnoga),przymiotnik i przysłówek (deklinacja, stopniowanie,rekcja),zaimek, przyimek, rodzajnik,budowa zdania (zdania przydawkowe, przydawki imiesłowowe, przydawki; formy konkurencyjne strony biernej; styl rzeczownikowy i czasownikowy, tryb przypuszczający). |
Pełny opis: |
Semestr I: Składnia 1.1 zdania względne z zaimkami względnymi w dopełniaczu 2. szyk części zdania 2.1 lokalizacja zaimka zwrotnego sich 2.2 lokalizacja rzeczownikowych i zaimkowych dopełnień w celowniku i bierniku 2.3 lokalizacja nicht/kein 2.4 lokalizacja odmienionych i nieodmienionych form czasownika II. morfologia 1. czasownik (regularny, nieregularny, modalny, zwrotny, posiłkowy, rozdzielnie złożony, nierozdzielnie złożony) 1.1 tworzenie i użycie czasów przeszłych 1.2 szczególne przypadki związku zgody 1.3 rekcja- czasownika 2. rzeczownik i przymiotnik 2.1 odmiana rzeczownikowa i przymiotnikowa 1.2 rekcja rzeczownika i przymiotnika użycie rodzajnika 3. przyimki wtórne II semestr Składnia 1.1 tworzenie zdań ze spójnikami złożonymi 1.2 wybrane klasy semantyczne zdań okolicznikowych 1.3 wybrane konstrukcje bezokolicznikowe 1.4 zdania względne z zaimkami względnymi w dopełniaczu II. morfologia 1.1 tworzenie i użycie strony biernej procesu i stanu 1.2. tryb przypuszczający 1.3 mowa zależna 2. rzeczownik i przymiotnik 1.1 odmiana rzeczownikowa i przymiotnikowa |
Literatura: |
Grammatik aktiv A1–B1 Üben, Hören, Sprechen Übungsgrammatik mit Audio-CD Autoren / Herausgeber: Jin, Friederike; Voß, Ute ISBN/Verlag: 978-3-06-023972-6 Cornelsen Verlag |
Efekty uczenia się: |
Wiedza K_W01 ma uporządkowaną podstawową wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku nauczanie języków obcych, zorientowaną na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych w przedszkolu i na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym ew. nauczania przedmiotu „historia i społeczeństwo” w drugim etapie edukacyjnym K_W02 ma uporządkowaną wiedzę podstawową, obejmującą wybrane obszary z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zorientowaną na zastosowania praktyczne w dziedzinie nauczania języków obcych ew. nauczania przedmiotu „historia i społeczeństwo” K_W03 zna podstawową terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla nauczania języków obcych ew. nauczania przedmiotu „historia i społeczeństwo” Umiejętności K_U02 umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z nauczaniem języków obcych i ew. nauczaniem przedmiotu „historia i społeczeństwo” korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) K_U11 posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł K_U24 potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych K_U25potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu Kompetencje społeczne K_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie K_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role K_K03 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania K_K13 odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne |
Metody i kryteria oceniania: |
metody oceny: prace kontrolne, udział w zajęciach (2 nieobecności), aktywność, przygotowanie do zajęć,praca własna studenta, praca pisemna na koniec semestru I i II przygotowanie portfolio z materiałami dodatkowymi forma oceny semestr I: ocena wynik testu stanowi 40% oceny końcowej semestru Test jest zaliczony powyżej 60% • Forma oceny rocznej: ocena wystawiana na podstawie prac kontrolnych pisanych na zajęciach przez cały rok, pracy własnej studenta na platformie i pisemnego testu rocznego (test roczny przeprowadzany na ostatnich zajęciach), a także projektu przygotowanego przez studentów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.