Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nauczanie języka wspomagane komputerem

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4103-2M3S-NJWK
Kod Erasmus / ISCED: 05.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Nauczanie języka wspomagane komputerem
Jednostka: Uniwersytecki Ośrodek Kształcenia Nauczycieli Języka Niemieckiego
Grupy:
Strona przedmiotu: http://moodle.come.uw.edu.pl/course/view.php?id=3384
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

kompetencje informatyczne w zakresie programu szkoły ponadgimnazjalnej, znajomość języka niemieckiego na poziomie A2

Tryb prowadzenia:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Program jest przewidziany do realizacji w trakcie jednego semestru. Zajęcia mają na celu przygotowanie studentów do wykorzystywania technologii informacyjnych w nauczaniu języka niemieckiego. Program zakłada opanowanie umiejętności w zakresie metodyki nauczania na odległość, korzystania z zasobów internetowych i obsługi platformy e-learningowej.

Pełny opis:

Program jest przewidziany do realizacji w trakcie jednego semestru. Zajęcia mają na celu przygotowanie studentów do wykorzystywania technologii informacyjnych w nauczaniu języka niemieckiego. Program zakłada opanowanie umiejętności w zakresie metodyki nauczania na odległość, korzystania z zasobów internetowych i obsługi platformy e-learningowej. Studenci zakładają i obsługują konta na platformie Moodle, tworzą proste materiały dydaktyczne z wykorzystaniem programów biurowych, korzystają ze źródeł i aplikacji internetowych, tworzą prezentacje i materiały interaktywne przydatne podczas przygotowania kursu na językowego platformie e-learningowej.

Zakres tematów:

-mówienie,

-pisanie,

-czytanie,

-słuchanie,

-kompetencja leksykalna,

-kompetencja gramatyczna,

-kompetencja fonologiczna,

-interakcja pisemna,

-interakcja ustna,

-mediacja językowe,

-kompetencja międzykulturowa.

Nakład pracy studenta:

30 godzin pracy w laboratorium,

15 godzin pracy własnej.

Literatura:

Dudeney,G. i Hockly, N. 2007. How to Teach English with Technology. Harlow: Pearson.

Gertsch, F. 2007. Das Moodle 1.8 Praxisbuch. München: Addison-Wesley

Hiller, P. 2007. Design und Programmierung in Second Life. Poing: Franzis

Kirchhoff, P. 2008. Blended Learning im Fachfremdsprachenunterricht. München: Langenscheidt

Rice, W. H. 2010. Tworzenie serwisów e-learnigowych z Moodle 1.9. Gliwice: Helion

Rösler, D. 2007. E-Learning Fremdsprachen – eine kritische Einführung. Tübingen: Stauffenburg

Efekty uczenia się:

K_W05 ma podstawową wiedzę o metodyce wykonywania zadań, normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w instytucjach związanych z nauczaniem języków obcych z wykorzystaniem technologii informacyjnych

K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem technologii informacyjnych

K_U02 umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z nauczaniem języków obcych, korzystając z nowoczesnych technologii (ICT)

K_U03 samodzielnie planuje i realizuje typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach szkolnych i innych instytucji nauczających języków obcych, wykorzystując technologie informacyjne i komunikacyjne

K_U22 potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w nauce języka obcego z wykorzystaniem technlogii informacyjnych, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie

K_K13 odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje cyfrowe materiały dydaktyczne

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest zdobycie ponad 60% punktów za przygotowanie autorskich materiałów dydaktycznych umieszczanych na platformie oraz za zadania wykonywane w ramach zajęć stacjonarnych.

Kryteria oceny końcowej:

Poniżej 60 - 2,0

60-68 - 3,0

69-78 - 3,5

79-88 - 4,0

89-96 – 4,5

Powyżej 97 – 5,0

Ocenie podlegają:

-przygotowanie autorskich materiałów dydaktycznych,

-aktywny udział w zajęciach, w tym prezentacja przygotowanych materiałów.

Praktyki zawodowe:

brak

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)