Nauczanie języka wspomagane komputerem
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4103-2M3S-NJWK |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | Nauczanie języka wspomagane komputerem |
Jednostka: | Uniwersytecki Ośrodek Kształcenia Nauczycieli Języka Niemieckiego |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://moodle.come.uw.edu.pl/course/view.php?id=3384 |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | kompetencje informatyczne w zakresie programu szkoły ponadgimnazjalnej, znajomość języka niemieckiego na poziomie A2 |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Program jest przewidziany do realizacji w trakcie jednego semestru. Zajęcia mają na celu przygotowanie studentów do wykorzystywania technologii informacyjnych w nauczaniu języka niemieckiego. Program zakłada opanowanie umiejętności w zakresie metodyki nauczania na odległość, korzystania z zasobów internetowych i obsługi platformy e-learningowej. |
Pełny opis: |
Program jest przewidziany do realizacji w trakcie jednego semestru. Zajęcia mają na celu przygotowanie studentów do wykorzystywania technologii informacyjnych w nauczaniu języka niemieckiego. Program zakłada opanowanie umiejętności w zakresie metodyki nauczania na odległość, korzystania z zasobów internetowych i obsługi platformy e-learningowej. Studenci zakładają i obsługują konta na platformie Moodle, tworzą proste materiały dydaktyczne z wykorzystaniem programów biurowych, korzystają ze źródeł i aplikacji internetowych, tworzą prezentacje i materiały interaktywne przydatne podczas przygotowania kursu na językowego platformie e-learningowej. Zakres tematów: -mówienie, -pisanie, -czytanie, -słuchanie, -kompetencja leksykalna, -kompetencja gramatyczna, -kompetencja fonologiczna, -interakcja pisemna, -interakcja ustna, -mediacja językowe, -kompetencja międzykulturowa. Nakład pracy studenta: 30 godzin pracy w laboratorium, 15 godzin pracy własnej. |
Literatura: |
Dudeney,G. i Hockly, N. 2007. How to Teach English with Technology. Harlow: Pearson. Gertsch, F. 2007. Das Moodle 1.8 Praxisbuch. München: Addison-Wesley Hiller, P. 2007. Design und Programmierung in Second Life. Poing: Franzis Kirchhoff, P. 2008. Blended Learning im Fachfremdsprachenunterricht. München: Langenscheidt Rice, W. H. 2010. Tworzenie serwisów e-learnigowych z Moodle 1.9. Gliwice: Helion Rösler, D. 2007. E-Learning Fremdsprachen – eine kritische Einführung. Tübingen: Stauffenburg |
Efekty uczenia się: |
K_W05 ma podstawową wiedzę o metodyce wykonywania zadań, normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w instytucjach związanych z nauczaniem języków obcych z wykorzystaniem technologii informacyjnych K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem technologii informacyjnych K_U02 umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z nauczaniem języków obcych, korzystając z nowoczesnych technologii (ICT) K_U03 samodzielnie planuje i realizuje typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach szkolnych i innych instytucji nauczających języków obcych, wykorzystując technologie informacyjne i komunikacyjne K_U22 potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w nauce języka obcego z wykorzystaniem technlogii informacyjnych, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie K_K13 odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje cyfrowe materiały dydaktyczne |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest zdobycie ponad 60% punktów za przygotowanie autorskich materiałów dydaktycznych umieszczanych na platformie oraz za zadania wykonywane w ramach zajęć stacjonarnych. Kryteria oceny końcowej: Poniżej 60 - 2,0 60-68 - 3,0 69-78 - 3,5 79-88 - 4,0 89-96 – 4,5 Powyżej 97 – 5,0 Ocenie podlegają: -przygotowanie autorskich materiałów dydaktycznych, -aktywny udział w zajęciach, w tym prezentacja przygotowanych materiałów. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.