Proseminar: Research and Writing Techniques (Proseminarium: techniki badań w naukach humanistycznych i pisanie akademickie)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZP101 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | Proseminar: Research and Writing Techniques (Proseminarium: techniki badań w naukach humanistycznych i pisanie akademickie) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka angielskiego na poziomie B2, podstawowa wiedza o badaniach w naukach humanistycznych; umiejętność pisania krótszych tekstów akademickich; podstawowa wiedz na temat budowania argumentacji, paragrafów, redakcji tekstów |
Skrócony opis: |
Kurs jest zaprojektowany w taki sposób, aby przygotować studentów do pisania pracy magisterskiej w języku angielskim w obszarze studiów amerykanistycznych. Zorganizowano go wokół planowania i pisania prac badawczych. W jego trakcie instruktor prowadzi studentów przez wszystkie etapy procesu badawczego (od pisania streszczenia i rozwiniętej bibliografii poprzez sformułowanie zarysu pracy, aż do pierwszej i ostatecznej wersji). P101 skupia się przede wszystkim na metodach badawczych, w tym na poszukiwaniu, ocenie, wykorzystaniu źródeł pierwotnych i wtórnych oraz konstruowaniu skutecznej argumentacji. Istotna dla przeprowadzenia udanych badań jest także wiedza o tym jak unikać plagiatu, także poprzez właściwe użycie stylów cytowania (w OSA - Chicago Style). W trakcie kursu omawiane będą ponadto konkretne elementy przygotowania tekstów akademickich, które są niezbędne dla skutecznego zaprezentowania wyników badań. Nacisk będzie położony na pracę nad indywidualnymi projektami studentów. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu przygotowanie studentów do napisania po angielsku pracy magisterskiej z dziedziny Amerykanistyki. Bezpośrednim celem zajęć jest zaplanowanie i napisanie krótkiej pracy badawczej, pod kierunkiem prowadzącego, którzy przeprowadza studentów przed kolejne etapy pracy (począwszy od abstraktu i bibliografii poprzez konspekt pracy aż po pierwszą wersję roboczą i ostateczną wersję poprawioną). Zajęcia P101 skoncentrowane są wokół metod badawczych: znajdowania, ewaluacji i korzystania ze źródeł pierwotnych i wtórnych oraz konstruowania efektywnej argumentacji. Ważną częścią zajęć jest nauka tego, że unikanie plagiatów, także poprzez poprawne korzystanie ze stylów bibliograficznych (styl Chicago), jest kluczowe dla pomyślnego zakończenia badań. Oprócz tego omawiane są elementy struktury tekstu akademickiego, od których zależy efektywność prezentacji wyników badań (wprowadzenie, poprawki, formalne aspekty redakcji). W trakcie zajęć akcent położony jest na indywidualną pracę studenta nad projektem badawczym pod opieką prowadzącego. Konspekt zajęć: 1. Wprowadzenie i. Proces pisania - etapy, wskazówki, trudności i wyzwania ii. Generowanie pomysłów iii. Skupienie na prospekcie pracy 2. Styl Chicago - przewodnik 3. Czytanie do pisania: parafrazowanie i streszczanie 4. Unikanie plagiatów, poprawne cytowanie 5. Skupienie na pracy: i. Wyszukiwanie materiałów pomocniczych ii. Tematyka - temat - teza iii. Metodologia 6. Notatki 7. Konspekt 8. Tworzenie bibliografii 9. Pisanie: i. Akapit - zdanie otwierające ii. Akapit - spójność (wyrazy łączące) 10. Poprawianie i redagowanie i. Interpunkcja i styl ii. Formalne cechy pracy akademickiej (wcięcie, margines, numery stron) 11. W stronę pracy magisterskiej |
Literatura: |
Harvey, Michael. The Nuts and Bolts of College Writing. Indianapolis and Cambridge: Hackett Publishing Company, Inc., 2003. http://nutsandbolts.washcoll.edu/nb-home.html Heffernan, James A. W., Lincoln, John E. Writing. A College Handbook. 3rd edition. New York: W.W. Norton & Company, 1990. The Chicago Manual of Style. The Essential Guide for Writers, Editors, and Publishers. 15th Edition. Booth, Wayne C. et al. The Craft of Research. Chicago: The University of Chicago Press, 1995. Williams, Joseph M. Style: Toward Clarity and Grace. Chicago: The University of Chicago Press, 1995. Nadell, Judith et. al. The Longman Writer: Rhetoric and Reader, Sixth Edition. New York: Pearson, 2007. Kirszner, Laurie G., and Stephen R. Mandell. The Brief Wadsworth Handbook, Fifth Edition. Boston: Thomson, 2007. http://www.chicagomanualofstyle.org/home.html http://owl.english.purdue.edu/ http://www.dianahacker.com/resdoc/ |
Efekty uczenia się: |
Najważniejszym oczekiwanym efektem kształcenia tego kursu jest nabycie umiejętności sporządzenia planu pracy badawczej, przeprowadzenia badań, i napisania tekstu naukowego o długości od 8 do10 stron Wśród umiejętności, które studenci powinni zdobyć w rezultacie tego kursu jest: - umiejętność szukania źródeł pierwotnych i wtórnych oraz ocena ich wartości i przydatności - umiejętność rozplanowania i prezentacji skomplikowanych wyników badań w sposób przejrzysty - umiejętność konstruowania skutecznej argumentacji - umiejętność dokumentowania źródeł w tekście akademickim (zgodnie ze stylem dokumentacyjnym opisanym przez Chicago Manual of Style) i uniknięcia w ten sposób plagiatu - sporządzenie streszczenia pracy - przeredagowanie pierwotnej wersji pod kierunkiem wykładowcy - umiejętność samodzielnej pracy - umiejętność namysłu nad własnymi wartościami by ocenić koncepcje, idee i teorie - umiejętność komunikowania się w języku angielskim przy użyciu odpowiedniej terminologii |
Metody i kryteria oceniania: |
Ostateczna ocena będzie oparta na następujących kryteriach: 1. Udział w zajęciach – zaleca się by studenci przychodzili na wszystkie zajęcia; niemniej jednak, student ma prawo opuścić jedne zajęcia – 5% ostatecznej oceny. 2. Aktywne uczestnictwo w zajęciach – 10% ostatecznej oceny. 3. Portfolio (wszystkie prace wykonywane w klasie i w domu; wszystkie ćwiczenia związane z projektem: streszczenie; opis; bibliografia opisowa; pierwsza wersja i wersja ostateczna) – 85% ostatecznej oceny. Studenci muszą przekroczyć pułap 60% by zaliczyć zajęcia. Jeżeli nie spełnią podstawowych wymogów kursu, nie zaliczą go. Skala ocen: 0-60 – 2 61-77 – 3 78-89 – 4 90-100 – 5 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.