Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Advanced topics in Proseminar: Research and Writing Techniques (Proseminarium: techniki badań w naukach humanistycznych i pisanie akademickie - zagadnienia zaawansowane)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4219-ZP101-A
Kod Erasmus / ISCED: 08.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0229) Nauki humanistyczne (inne) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Advanced topics in Proseminar: Research and Writing Techniques (Proseminarium: techniki badań w naukach humanistycznych i pisanie akademickie - zagadnienia zaawansowane)
Jednostka: Ośrodek Studiów Amerykańskich
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
proseminaria

Założenia (opisowo):

Znajomość języka angielskiego na poziomie B2, podstawowa wiedza o badaniach w naukach humanistycznych; umiejętność pisania krótszych tekstów akademickich; podstawowa wiedz na temat budowania argumentacji, paragrafów, redakcji tekstów

Skrócony opis:

Kurs jest zaprojektowany w taki sposób, aby przygotować studentów do pisania pracy magisterskiej w języku angielskim w obszarze studiów amerykanistycznych. Zorganizowano go wokół planowania i pisania prac badawczych. W jego trakcie instruktor prowadzi studentów przez wszystkie etapy procesu badawczego (od pisania streszczenia i rozwiniętej bibliografii poprzez sformułowanie zarysu pracy, aż do pierwszej i ostatecznej wersji). P101 skupia się przede wszystkim na metodach badawczych, w tym na poszukiwaniu, ocenie, wykorzystaniu źródeł pierwotnych i wtórnych oraz konstruowaniu skutecznej argumentacji. Istotna dla przeprowadzenia udanych badań jest także wiedza o tym jak unikać plagiatu, także poprzez właściwe użycie stylów cytowania (w OSA - Chicago Style). W trakcie kursu omawiane będą ponadto konkretne elementy przygotowania tekstów akademickich, które są niezbędne dla skutecznego zaprezentowania wyników badań. Nacisk będzie położony na pracę nad indywidualnymi projektami studentów.

Pełny opis:

Kurs jest zaprojektowany w taki sposób, aby przygotować studentów do pisania pracy magisterskiej w języku angielskim w obszarze studiów amerykanistycznych. Zorganizowano go wokół planowania i pisania prac badawczych. W jego trakcie instruktor prowadzi studentów przez wszystkie etapy procesu badawczego (od pisania streszczenia i rozwiniętej bibliografii poprzez sformułowanie zarysu pracy, aż do pierwszej i ostatecznej wersji). P101 skupia się przede wszystkim na metodach badawczych, w tym na poszukiwaniu, ocenie, wykorzystaniu źródeł pierwotnych i wtórnych oraz konstruowaniu skutecznej argumentacji. Istotna dla przeprowadzenia udanych badań jest także wiedza o tym jak unikać plagiatu, także poprzez właściwe użycie stylów cytowania (w OSA - Chicago Style). W trakcie kursu omawiane będą ponadto konkretne elementy przygotowania tekstów akademickich, które są niezbędne dla skutecznego zaprezentowania wyników badań (w tym zawartość i struktura wstępu, formalne aspekty edytowania). Nacisk będzie położony na pracę nad indywidualnymi projektami studentów.

Literatura:

Harvey, Michael. The Nuts and Bolts of College Writing. Indianapolis and Cambridge: Hackett Publishing Company, Inc., 2003.

http://nutsandbolts.washcoll.edu/nb-home.html

Heffernan, James A. W., Lincoln, John E. Writing. A College Handbook. 3rd edition. New York: W.W. Norton & Company, 1990.

The Chicago Manual of Style. The Essential Guide for Writers, Editors, and Publishers. 15th Edition.

Booth, Wayne C. et al. The Craft of Research. Chicago: The University of Chicago Press, 1995.

Williams, Joseph M. Style: Toward Clarity and Grace. Chicago: The University of Chicago Press, 1995.

Nadell, Judith et. al. The Longman Writer: Rhetoric and Reader, Sixth Edition. New York: Pearson, 2007.

Kirszner, Laurie G., and Stephen R. Mandell. The Brief Wadsworth Handbook, Fifth Edition. Boston: Thomson, 2007.

http://www.chicagomanualofstyle.org/home.html

http://owl.english.purdue.edu/

http://www.dianahacker.com/resdoc/

Efekty uczenia się:

Najważniejszym oczekiwanym efektem kształcenia tego kursu jest nabycie umiejętności sporządzenia planu pracy badawczej, przeprowadzenia badań, i napisania tekstu naukowego o długości od 8 do10 stron

Wśród umiejętności, które studenci powinni zdobyć w rezultacie tego kursu jest:

- umiejętność szukania źródeł pierwotnych i wtórnych oraz ocena ich wartości i przydatności

- umiejętność rozplanowania i prezentacji skomplikowanych wyników badań w sposób przejrzysty

- umiejętność konstruowania skutecznej argumentacji

- umiejętność dokumentowania źródeł w tekście akademickim (zgodnie ze stylem dokumentacyjnym opisanym przez Chicago Manual of Style) i uniknięcia w ten sposób plagiatu

- sporządzenie streszczenia pracy

- przeredagowanie pierwotnej wersji pod kierunkiem wykładowcy

- umiejętność samodzielnej pracy

- umiejętność namysłu nad własnymi wartościami by ocenić koncepcje, idee i teorie

- umiejętność komunikowania się w języku angielskim przy użyciu odpowiedniej terminologii

Metody i kryteria oceniania:

Ostateczna ocena będzie oparta na następujących kryteriach:

1. Udział w zajęciach – zaleca się by studenci przychodzili na wszystkie zajęcia; niemniej jednak, student ma prawo opuścić jedne zajęcia – 5% ostatecznej oceny.

2. Aktywne uczestnictwo w zajęciach – 10% ostatecznej oceny.

3. Portfolio (wszystkie prace wykonywane w klasie i w domu; wszystkie ćwiczenia związane z projektem: streszczenie; opis; bibliografia opisowa; pierwsza wersja i wersja ostateczna) – 85% ostatecznej oceny.

Studenci muszą przekroczyć pułap 60% by zaliczyć zajęcia. Jeżeli nie spełnią podstawowych wymogów kursu, nie zaliczą go.

Skala ocen:

0-60 – 2

61-77 – 3

78-89 – 4

90-100 – 5

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)