Analiza komparatystyczna [3001-13A2AKOM]
Semestr zimowy 2018/19
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Analiza komparatystyczna [3001-13A2AKOM] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2018/19 [2018Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 16:00 - 17:30
sala 10 Budynek Wydziału Polonistyki jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | 30 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Robert Birkholc |
Literatura: |
- J. Borges, Pierre Menard, autor Don Kichota, [w:] tegoż, Fikcje, Warszawa 2003. - M. Danielewski, The House of Leaves (fragmenty, wydanie dowolne). - G. Genette, Palimpsesty. Literatura drugiego stopnia, [w:] Teoretycznoliterackie tematy i problemy, Warszawa 2003, oprac. D. Ulicka. - P. Gogler, Kłopoty z ekfrazą, „Przestrzenie Teorii" 3/4, Poznań 2004. - A. Helman, Twórcza zdrada. Filmowe adaptacje literatury, Poznań 1998. - M. Hopfinger, Adaptacje filmowe utworów literackich. Problemy teorii i interpretacji, Wrocław - Warszawa - Kraków - Gdańsk 1974. - T. Kłys, Intencja zwrotna, [w:] Film fikcji i jego dominanty, Warszawa 1999. - A. Sandauer, Samobójstwo Mitrydatesa, [w:] tegoż, Pisma zebrane, tom 2: Studia historyczne i teoretyczne, Warszawa 1985. - E. Szczęsna, Dyskurs internetowy a literacki. O niektórych relacjach między internetem a literaturą, [w:] Komparatystyka dzisiaj, t.2: Interpretacje, red. E. Kasperski, E. Szczęsna, , Warszawa 2011. - B. Uspienski, Strukturalna wspólnota różnych rodzajów sztuki, [w:] tegoż, Poetyka kompozycji, Katowice 1997. - B. Witosz, Ekfraza w tekście użytkowym – w perspektywie genologicznej i dyskursywnej, „Teksty Drugie” 2009, nr 1-2. |
Zakres tematów: |
1) Wstęp do komparatystyki. 2) Komparatystyka literacka. Transtekstualność 3) Ekfrazy literackie 4) Semiotyka różnodyskursywna 5) Adaptacja jako przekład intersemiotyczny 6) Rama w utworach artystycznych 7) Reprezentacja świadomości w literaturze i filmie. Subiektywizacja 8) Samozwrotność w sztuce 9) Literatura a nowe media 10) Zaliczenie pisemne |
Metody i kryteria oceniania: |
- aktywność na zajęciach - test sprawdzający wiedzę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.