Język francuski - poziom podstawowy [4024-FRAOA2]
Semestr zimowy 2019/20
Lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język francuski - poziom podstawowy [4024-FRAOA2] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/20 [2019Z]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Iwona Bartnicka |
Literatura: |
Podręcznik wiodący: Semestr zimowy : A. Reboul, « Mobile A1 » Semestr letni : L. Alemanni « Mobile A2 » ; Uwaga, na każdy semestr obowiązuje inna część podręcznika ! Materiały uzupełniające: Mobile A1 i A2 (ćwiczenia); Evelyne Siréjols, Giovanna Tempesta, Grammaire. 450 nouveaux exercices, niveau débutant, CLE International; Roxane Boulet, Anne Vergne-Sirieys, Sylvie Poisson-Quinton, Célyne Huet-Ogle, Grammire expliquée du français, exercices, niveau débutant, CLE International; Maïa Grégoire, Odile Thiévenaz, Grammaire progressive du français avec 600 exercices, nouvelle édition, CLE International; Claire Miquel, Communication progressive du français avec 270 activités, niveau débutant, CLE International. Materiały własne lektora. |
Zakres tematów: |
Semestr zimowy 1) Wymowa francuska; 2) Pierwsze kontakty (kim jestem, przedstawianie osób, pozdrowienia i pożegnania, miejsce zamieszkania), wypełnianie formularzy; 3) Podstawowe zawody; 4) Podstawowe informacje o rodzinie; 5) Opis zainteresowań, ubrań, miejsca, aktywności kulturalnych, wakacji, 6) Jedzenie (upodobania, artykuły żywnościowe, posiłki we Francji); 7) Zaproszenia (składanie zaproszeń, przyjmowanie i odrzucanie); 8) Wyrażanie opinii; 9) Podstawowe sytuacje z życia codziennego (zakupy, restauracja, umawianie się na spotkanie, podawanie godziny, wskazywanie drogi, sytuacje zawodowe); 10) Elementy cywilizacji francuskiej. Semestr letni 1) Mówienie o przeszłości (opis wydarzeń, spotkań); 2) Opis mieszkania, miasta i dzielnicy; 3) Wakacje i czas wolny; 4) Poszukiwanie pracy (CV, List motywacyjny, rozmowa o pracę); 5) Przyroda i środowisko, 6) Zdrowie, stres, sport, porada lekarza; 7) Rozmowa telefoniczna; 8) Opis miejsca pracy, sytuacje zawodowe; 9) Sytuacje życia codziennego 10) Kultura i sztuka (organizacja wydarzenia kulturalnego, opis dzieła sztuki); 11) Elementy cywilizacji francuskiej. |
Metody dydaktyczne: |
Metoda komunikacyjna z uwzględnieniem podejścia zadaniowego. Rozwijanie wszystkich sprawności językowych (rozumienie tekstu pisanego, rozumienie ze słuchu, wypowiedź ustna i pisemna). Techniki dydaktyczne: aktywny udział studentów w zajęciach (ćwiczenia komunikacyjne w parach, dialogi, scenki, praca indywidualna i w grupach). Wykorzystanie materiałów autentycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena na podstawie kryteriów ogólnych dla Szkoły Języków Obcych. https://usosweb.uw.edu.pl/kontroler.php?_action=katalog2/przedmioty/pokazPrzedmiot&prz_kod=4024-FRAOA2 Ocena na podstawie obecności na zajęciach, aktywności, prac domowych, wypowiedzi ustnych i pisemnych, testów cząstkowych i testu końcowego. |
Uwagi: |
Profil ogólny z elementami języka akademickiego, dla studentów rozpoczynających naukę języka francuskiego. Celem kursu jest rozwijanie i doskonalenie wszystkich sprawności językowych z naciskiem na tworzenie prostych wypowiedzi ustnych i pisemnych. Studenci nie tylko będą potrafili komunikować się w różnorodnych sytuacjach, ale również przyswoją podstawowe informacje na temat kultury francuskiej. Kurs na poziomie podstawowym (A2) dla studentów Wydziału Pedagogiki. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.