Literatura lat 1864-1918 [3001-B9DS-LIT]
Semestr letni 2019/20
Seminarium doktoranckie,
grupa nr 1
Przedmiot: | Literatura lat 1864-1918 [3001-B9DS-LIT] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/20 [2019L]
(zakończony)
Seminarium doktoranckie [SEM-DR], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Prowadzący: | Ewa Paczoska |
Literatura: |
Poniższy ramowy zestaw lektur pomyślany jest jako podstawowe zaplecze, zestaw minimum. Na zajęciach przeczytamy niektóre z tych prac, ale przede wszystkim będziemy dobierać lektury (teksty literackie, filozoficzne, prace naukowe) tak, aby wiązały się z problematyką powstających dysertacji lub/i ze zjawiskami epoki, które nas szczególnie interesują. Zgodnie z założeniem i tradycją seminarium zakładowego w naszych dyskusjach oprócz tematycznego będą obecne dwa pozostałe wątki: rozwój rozpraw doktorskich seminarzystów oraz nowe prace naukowe ważne dla naszego obrazu epoki. Będziemy to ustalać zgodnie z okolicznościami, możliwościami i potrzebami. 1. Literatura przedmiotu (przykładowa): - S.S.Friedman, Planetary Modernism: Provocations on Modernity Across Time - W.Bolecki, Modalności modernizmu - G.Deleuze, F.Guattari, Anty-Edyp. Kapitalizm i schizofrenia - E.Hobwsbam, Wiek imperium 1875-1914; Wiek kapitału. 1848-1875; Wiek rewolucji 1789-1848 - J.Hőrisch, Orzeł czy reszka. Poezja pieniądza - Illouz E., Uczucia w dobie kapitalizmu - W.Marzec, Rebelia i reakcja. Rewolucja 1905 r. i plebejskie doświadczenie polityczne - J.Ranciere, Estetyka jako polityka - seria Uniwersytetu Śląskiego Ekonomia i literatura (t.1-5) - W.Tomasik, Szalony bieg. Kolej i ciemna nowoczesność - I.Watt, Conrad w wieku XIX + wybrane teksty polskiej i obcej literatury modernizmu 2. Literatura dotycząca warsztatu naukowego (przykładowa): - M.Blanchot, Przestrzeń literacka - E.Domańska, Historia egzystencjalna. Krytyczne studium narratywizmu i humanistyki zaangażowanej - M.Juda-Mieloch, Na ramionach gigantów. Figura autorytetu w polskich tekstach literaturoznawczych - W.Kalaga, Mgławice dyskursu. Podmiot, tekst, interpretacja - Kultura afektu – afekty w kulturze. Humanistyka po zwrocie afektywnym, red. R.Nycz, A.Łebkowska, A.Dauksza - P.Sloterdijk, Plagiat universitaire: le pacte de non-lecture - A.Socal, J.Bricmont, Modne bzdury - monograficzny numer “Tekstualiów” pt. Granice nadinterpretacji (2017) |
Zakres tematów: |
Dostosowany do zainteresowań i przygotowywanych rozpraw doktorantów. |
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, wykład wprowadzający. |
Metody i kryteria oceniania: |
Prowadzący seminarium oceniają aktywność doktorantów jako dyskutantów (aktywnych czytelników proponowanych lektur) i referentów, biorąc pod uwagę częstotliwość oraz poziom ich autorskich wystąpień związanych z realizowaniem planu doktoratu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.