Staropolska kultura polityczna na tle europejskim XVI-XVIII wieku [3104-SD19JCHM]
Semestr letni 2019/20
Seminarium dyplomowe,
grupa nr 1
Przedmiot: | Staropolska kultura polityczna na tle europejskim XVI-XVIII wieku [3104-SD19JCHM] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/20 [2019L]
(zakończony)
Seminarium dyplomowe [SEM-DYP], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 4 |
Limit miejsc: | 15 |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Prowadzący: | Jolanta Choińska-Mika |
Literatura: |
Lista lektur podana zostanie po ustaleniu tematów indywidualnych projektów badawczych studentów. |
Zakres tematów: |
Celem seminarium jest pogłębienie kompetencji warsztatowych studenta/studentki poprzez samodzielną pracę nad indywidualnym projektem badawczym, której wyniki zostaną zaprezentowane w postaci pracy dyplomowej. Rolą prowadzącej jest udzielanie merytorycznego wsparcia przy formułowaniu koncepcji projektu oraz w trakcie prac nad jego realizacją. Większość zajęć poświęcona będzie projektom przygotowywanym przez studentów. Będą one miały formę dyskusji nad prezentacją. By zapewnić merytoryczny charakter debaty, referent/referentka proszony/proszona będzie o przedstawienie (z odpowiednim wyprzedzeniem) literatury wprowadzającej do tematu. Co najmniej cztery spotkania w semestrze poświęcone będą wspólnej pracy nad źródłami – pogłębionej analizie i interpretacji. Na seminarium zapraszam osoby zainteresowane szerokorozumianą komunikacją społeczną, która jest niezbędnym warunkiem funkcjonowania każdej grupy i środowiska, niezależnie od epoki.. Podczas seminarium rozważać będziemy różnorodne kwestie związane z komunikacją społeczną w XVI i XVII stuleciu. Koncentrować się będziemy na Rzeczypospolitej, nie wykluczając wszakże innych krajów wczesnonowożytnej Europy, na czele z Anglią. Interesować nas będą m.in. formy, środki porozumiewania się i wymiany informacji, metody oddziaływania na odbiorcę. Zapraszam studentki i studentów, którzy chcieliby pod moim kierunkiem przygotować pracę dyplomową, jak również osoby, dla których byłoby to tzw. drugie seminarium. Szczegółowy plan seminarium i tematyka poszczególnych spotkań ustalona zostanie na pierwszych zajęciach, po zapoznaniu się z zainteresowaniami badawczymi uczestników. Efekty uczenia się: Studentka/student po ukończeniu seminarium a) zna i rozumie: 1. w stopniu pogłębionym kontekst historyczny oraz faktografię związaną z tematyką projektu badawczego, 2. typy źródeł wykorzystywane w badaniach nad komunikacją społeczną w epoce wczesnonowożytnej, 3. metody badawcze wykorzystywane w badaniach nad komunikacją społeczną w epoce wczesnonowożytnej, 4. zasady konstruowania prac naukowych, 5. zasady etyki pracy historyka oraz ochrony własności intelektualnej. b) potrafi: 1. przeprowadzić pogłębioną analizę źródeł wykorzystywanych w projekcie badawczym, 2. formułować problemy i pytania badawcze adekwatne do podejmowanego tematu projektu, 3. krytycznie, z poszanowaniem własności intelektualnej wykorzystywać literaturę przedmiotu, 4. konstruować krótszą (referat) i dłuższą (rozdział pracy) wypowiedź pisemną na temat związany z tematyką projektu. c) Jest gotowa/gotów do: 1. podejmowania merytorycznej dyskusji naukowej z poszanowaniem opinii innych uczestników, 2. poszanowania standardów pracy naukowej i przestrzegania norm etycznych w podejmowanych przez siebie projektach badawczych. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia mają formę dyskusji nad zaprezentowanym referatem/prezentacją z postępów prac nad indywidualnym projektem badawczym lub wspólnej pogłębionej analizy źródeł związanych z tematyką komunikacji społecznej w epoce wczesnonowozytnej. |
Uwagi: |
prof. J. Choińska-Mika |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.