Rzecznik prasowy [3007-M1A3P-RP]
Semestr letni 2020/21
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Rzecznik prasowy [3007-M1A3P-RP] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 51 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 50 | ||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||
Prowadzący: | Mariusz Sokołowski | ||||||||||||
Literatura: |
Adam Łaszyn, Dariusz Tworzydło, 25 lat public relations w Polsce, Wyd. Newsline, Warszawa 2015 Beata Czechowska-Derkach, Marek Zimnach, Rzecznik prasowy. Oczekiwania i możliwości. Perspektywa teoretyczna i praktyczna, Wydawnictwo Diffin, 2015 Eliot Aronson, Środki masowego przekazu. Propaganda i perswazja, (w:)E. Aronson, CZłowiek Istota Społeczna, PWN Warszawa 2019, str. 146-189 Hainz Lemmermann, Komunikacja niewerbalna. Szkoła Retoryki, wyd. Astrum, 1995 Walentyna Trzcińska, Izabela Wiciak, Skuteczna komunikacja w administracji publicznej, Szczytno 2011 Paul Ekman, Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie, polityce i małżeństwie, PWN, Warszawa 2003. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Rzecznik prasowy - inteligentna tarcza szefa. 2. Podstawy prawne funkcjonowania rzecznika prasowego. 3. Prasa jako narzędzie urzeczywistnienia konstytucyjnej kontroli nad działalnością instytucji. 4. Zasady prowadzenia skutecznej komunikacji perswazyjnej. 5. Analiza audytorium. 6. Właściwe budowanie przekazu medialnego. 7. Dobór odpowiednich narzędzi przekazu. 8. Werbalne i niewerbalne aspekty wypowiadania się do mediów. 9. Charakterystyka wybranych typów rzecznika prasowego. 10. Panowanie nad emocjami w wypowiedziach prasowych. 11. Komunikacja kryzysowa. 12. Udzielanie odpowiedzi na trudne pytania. 13. Wybrane techniki udzielania odpowiedzi. 14. Fakty a wrażenie - co jest ważne w komunikacji? 15. Wiarygodność - czym jest i co na nią wpływa? 16. Przygotowanie dobrego komunikatu prasowego. 17. Przygotowanie debaty, konferencji, śniadania prasowego, briefingu. 18. "Setka" dziennikarska - czym jest i jak ją budować? |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład interaktywny, prezentacja, studium przypadku |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena pracy zaliczeniowej analizującej dobre i złe cechy rzecznika prasowego, dokonana w oparciu o uzyskaną w trakcie wykładu wiedzę i literaturę przedmiotu. |
||||||||||||
Uwagi: |
Środek sem. 08.04.2021 - 06.05.2021 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.