Literatura najnowsza [3001-13B2LN]
Semestr zimowy 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Literatura najnowsza [3001-13B2LN] | ||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 17:40 - 19:10
sala 7 Budynek Wydziału Polonistyki jaki jest adres? |
||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Karol Hryniewicz | ||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Zajęcia wprowadzające (wokół przełomu 1989) Poetyckie kontynuacje i zerwania – starzy i młodsi poeci: 2. Epifanie Czesława Miłosza i transgresje Tadeusza Różewicza 3. „przyszli barbarzyńcy” - Marcin Świetlicki, Jacek Podsiadło 4. „…jest ważne to, co się wymyka” – poezja (neo)lingwistyczna Proza po 1989 roku: 5. „Po tej drugiej stronie historii” 6. „Melancholijne bóle głowy” 7. Miasto, historia i (anty)utopia 8. Zdać relację z życia – porządek pamięci, biografii oraz historii. Dramat po 1989 roku 9. (nie)Przerwana lekcja historii 10. Amerykański sen według Głowackiego |
||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Marcin Pietrzak, Przełom czy ciągłość, w: Literatura polska 1990-2000, t. I, red. Tomasz Cieślak, Krystyna Pietrych, Kraków 2002. Przemysław Czapliński, Ślady przełomu. O prozie polskiej 1976-1996. Kraków 1997. Janusz Sławiński, Zanik centrali, „Kresy” 1994, nr 1. 2. Czesław Miłosz: Dalsze okolice; Na brzegu rzeki; to; Druga przestrzeń; Wiersze ostatnie (wybrane utwory z: Czesław Miłosz, Wiersze wszystkie, Kraków 2011). Tadeusz Różewicz: Płaskorzeźba, Wrocław 1991; Zawsze fragment (recycling), Wrocław 1998; Nożyk profesora, Wrocław 2001. 3. Marcin Świetlicki, Wiersze, Kraków 2011 (tomy: Zimne kraje i Schizma) ; Jacek Podsiadło, Arytmia, Warszawa 1993. 4. Stanisław Barańczak, Chirurgiczna precyzja, Kraków 1998 oraz Krystyna Miłobędzka, Imiesłowy, Wrocław 2000. 5. Stefan Chwin, Hanemann, Gdańsk 1997. 6. Marek Bieńczyk, Melancholia. O tych, co nigdy nie odnajdą straty, Warszawa 1998. 7. Magdalena Tulli, Sny i kamienie, Warszawa 1995. 8. Wiesław Myśliwski, Traktat o łuskaniu fasoli, Kraków 2006. 9. Tadeusz Słobodzianek, Nasza klasa, Gdańsk 2008. 10. Janusz Głowacki, Antygona w Nowym Jorku, „Dialog” 1992. nr 10. |
||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, praca z tekstem literackim, krytycznoliterackim, kultury (ikonicznym i dźwiękowym), elementy wykładu. |
||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
ocena ciągła: kontrola obecności, bieżące przygotowanie do zajęć, aktywny udział w dyskusjach i ewentualne referaty uczestników. Końcowe kolokwium zaliczające. |
||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
* Zajęcia do odwołania odbywać się będą w trybie zdalnym z wykorzystaniem komunikatora Google Meet oraz platformy Google Classroom. *Ostateczny kształt listy lektur zostanie ustalony w porozumieniu z uczestnikami zajęć podczas pierwszego spotkania. *Zajęcia stanowią kolejną - po kursach literatury polskiej lat 1918-1945 oraz literatury polskiej lat 1945-1989 - część spotkań, podczas których szkicujemy mapę istotnych zjawisk w literaturze polskiej - w tym przypadku - po roku 1989. *Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.