Historia kultury polskiej do końca XVIII w. [3002-1LHKP1CW]
Semestr zimowy 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 5
Przedmiot: | Historia kultury polskiej do końca XVIII w. [3002-1LHKP1CW] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 23 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Piotr Morawski | ||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://classroom.google.com/c/MTgxNzk3NjA1Mzgw?cjc=js7uljn | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Wybrana literatura: Jan Sowa, Fantomowe ciało króla: peryferyjne zmagania z nowoczesną formą, Kraków 2011. Dziedzictwo w akcji. Rekonstrukcja historyczna jako sposób uczestnictwa w kulturze, red. Tomasz Szlendak i in., Warszawa 2012. Manfred Sommer, Zbieranie. Próba filozoficznego ujęcia, przeł. Jarosław Merecki, Warszawa 2003. Maria Anna Marchocka, Autobiografia mistyczna i inne pisma, Kraków 2010. Wojciech Kalwat, Małgorzata Lis, Historia 4: podręcznik: szkoła podstawowa, Warszawa 2017. Tadeusz Chrzanowski, Wędrówki po Sarmacji Europejskiej. Eseje o kulturze i sztuce staropolskiej, Kraków 1988. David Lowenthal, The Past is a Foreign Country - Revisited, Cambridge-New York 2015. Witold Gombrowicz, Transatlantyk. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Kultura staropolska: historie, nostalgie, rekonstrukcje Obrazy przeszłości legitymizują współczesny porządek społeczny. Podczas zajęć przyjrzymy się obrazom polskiego XVII i XVIII wieku, aby odpowiedzieć sobie na pytania: o czym chcemy pamiętać, a co wolelibyśmy zapomnieć? Jak praktykuje i performuje się pamięć historyczną? Czy szkolna i mainstreamowa wizja kultury staropolskiej jest „tradycją wynalezioną”? Jak konstruowany jest kanon? Oraz – jakie zabarwienie afektywne mają współczesne obrazy epoki staropolskiej? Zakres tematów:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, analiza tekstów kultury, elementy wykładu. tryb prowadzenia zdalny synchroniczny z elementami pracy asynchronicznej, (narzędzia Google Classroom, Zoom) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność i obecność na zajęciach + krótka praca zaliczeniowa. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Temat: Obrazy przeszłości |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.