Komunikacja społeczna w epoce wczesnonowożytnej – wybrane zagadnienia. [3104-SD20JCHM]
Semestr zimowy 2020/21
Seminarium dyplomowe,
grupa nr 1
Przedmiot: | Komunikacja społeczna w epoce wczesnonowożytnej – wybrane zagadnienia. [3104-SD20JCHM] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020Z]
(zakończony)
Seminarium dyplomowe [SEM-DYP], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jolanta Choińska-Mika | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Lista lektur podana zostanie po ustaleniu tematów indywidualnych projektów badawczych studentów. |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Celem seminarium jest pogłębienie kompetencji warsztatowych studenta/studentki poprzez samodzielną pracę nad indywidualnym projektem badawczym, której wyniki zostaną zaprezentowane w postaci pracy dyplomowej. Rolą prowadzącej jest udzielanie merytorycznego wsparcia przy formułowaniu koncepcji projektu oraz w trakcie prac nad jego realizacją. Większość zajęć poświęcona będzie projektom przygotowywanym przez studentów. Będą one miały formę dyskusji nad prezentacją. By zapewnić merytoryczny charakter debaty, referent/referentka proszony/proszona będzie o przedstawienie (z odpowiednim wyprzedzeniem) literatury wprowadzającej do tematu. Co najmniej cztery spotkania w semestrze poświęcone będą wspólnej pracy nad źródłami – pogłębionej analizie i interpretacji. Na seminarium zapraszam osoby zainteresowane szerokorozumianą komunikacją społeczną, która jest niezbędnym warunkiem funkcjonowania każdej grupy i środowiska, niezależnie od epoki.. Podczas seminarium rozważać będziemy różnorodne kwestie związane z komunikacją społeczną w XVI i XVII stuleciu. Koncentrować się będziemy na Rzeczypospolitej, nie wykluczając wszakże innych krajów wczesnonowożytnej Europy, na czele z Anglią. Interesować nas będą m.in. formy, środki porozumiewania się i wymiany informacji, metody oddziaływania na odbiorcę. Zapraszam studentki i studentów, którzy chcieliby pod moim kierunkiem przygotować pracę dyplomową, jak również osoby, dla których byłoby to tzw. drugie seminarium. Szczegółowy plan seminarium i tematyka poszczególnych spotkań ustalona zostanie na pierwszych zajęciach, po zapoznaniu się z zainteresowaniami badawczymi uczestników. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia mają formę dyskusji nad zaprezentowanym referatem/prezentacją z postępów prac nad indywidualnym projektem badawczym lub wspólnej pogłębionej analizy źródeł związanych z tematyką komunikacji społecznej w epoce wczesnonowożytnej. |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
prof. Jolanta Choińska-Mika |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.