Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe 1 [4100-IMSEMDYP] Semestr zimowy 2020/21
Seminarium dyplomowe, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe 1 [4100-IMSEMDYP]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/21 [2020Z] (zakończony)
Seminarium dyplomowe [SEM-DYP], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 16:45 - 18:15
sala 19
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: 8
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Anna Bloch-Rozmej
Literatura:

Burns, A. (2010) Doing Action Research in English Language Teaching. New York/London, Rutledge.

Cook, G. (2003) Applied Linguistics (in the series Oxford Introduction to Language Study), Oxford: Oxford University Press.

Davies, A. & Elder, C. (eds.) (2004) Handbook of Applied Linguistics, Oxford/Malden, MA: Blackwell.

Hackshaw, P. (2001) Classroom Research: getting started in small-scale research project in the classroom. Proceeding of PAC 3 at JALT 2001, Kitakyusyu, Japan.

Larson-Hall, J. (2010). A guide to doing statistics in second language research using SPSS. London: Routledge.

Loewen, S., Plonsky, L. (2016). An A–Z of applied linguistics research methods. London; New York: Palgrave.

Mackey A., Gass, S. M. (2015). Second language research methodology and design (2nd edition), New York: Routledge. (biblioteka CKNJOIEE)

Mackey, A., Gass, S. M. (2012). Research methods in second language acquisition: A practical guide. Oxford: Wiley-Blackwell.

Literatura uzupełniajaca w zależności od tematu pracy

Zakres tematów:

Motywem przewodnim kursu są innowacyjne metody nauczania języków obcych.Przedmiot koncentruje się na poszerzeniu wiedzy studentów o metodologii badań z zakresu dydaktyki, konstrukcji eksperymentu badawczego, sposobach zbierania danych oraz interpretacji wyników badań w celu napisania przez nich pracy magisterskiej. Kurs obejmuje następujące zagadnienia:

Lektura tekstów fachowych zgodnie z tematem pracy

Przygotowanie i przeprowadzenie eksperymentu badawczego

Gromadzenie potrzebnych danych językowych

Przeprowadzenie analizy metodycznej/językowej

Formułowanie wniosków badawczych

Tworzenie części teoretycznej oraz badawczej (praktycznej) pracy magisterskiej.

Tworzenie bibliografii oraz sposoby właściwego korzystania z dorobku innych autorów

Metody dydaktyczne:

Różnorakie metody zawierające elementy wykładu, dyskusje, prezentacje, analizę i interpretację tekstów źródłowych itp

metody podawcze: prezentacja multimedialna, wykład

metody aktywizujące studentów: obowiązkowe wypowiedzi na forum, wzajemne sprawdzanie prac, samodzielna pracy studentów podczas zajęć synchronicznych: lektura tekstu, wykonanie zadania, przygotowanie krótkiej wypowiedzi na zadany temat, obejrzenie filmu, odsłuchanie nagrania w wyznaczonym czasie

pracy w parach i w podgrupach (np. w tzw. pokojach) np. think – pair – share

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceny są jednakowe we wszystkich grupach seminaryjnych.

Student przygotowuje kolejne elementy pracy magisterskiej zgodnie ze szczegółowym harmonogramem ustalonym przez osoby prowadzące seminaria magisterskie. Student uzyskuje zaliczenie w pierwszym semestrze na podstawie:

- obecności na zajęciach,

- przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach online,

- terminowego i zgodnego z instrukcją wykonywania zadań na zajęciach i na platformie CKC UW zaplanowanych na pierwszy semestr,

- uzyskania pozytywnych ocen za poszczególne zadania zaplanowane na pierwszy semestr.

Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia w pierwszym semestrze jest 1) zatwierdzenie tematu i abstraktu pracy magisterskiej (abstrakt zawiera zakres tematyczny pracy, cel, pytania badawcze i zarys badania oraz 15 pozycji bibliografii) oraz 2) pisemna dokumentacja postępów w zapoznawaniu się z literaturą przedmiotu (np. w postaci dziennika lektur, zawierającego krótki opis, analizę i ocenę każdej przeczytanej pozycji pod kątem ich wykorzystania w pracy magisterskiej lub określonych fragmentów/rozdziałów części teoretycznej pracy) - formę określa osoba prowadząca seminarium.

Ocena końcowa z seminarium w pierwszym semestrze stanowi:

- 75% oceny za zrealizowanie poszczególnych zadań (weryfikowane efekty uczenia się: S_W02, S_W04, S_W11, S_W18, S_U01, S_U07, S_U08, S_U09, S_U19, S_U20, S_U21, S_U22, S_K02, S_K07, S_K12, S_K13)

- 25% oceny za przygotowanie i aktywny udział w zajęciach (dyskusje, prezentacje studenckie, raporty z postępu prac) oraz terminowe wykonywanie zadań i umieszczanie ich na platformie CKC UW (weryfikowane efekty uczenia się: S_W02, S_W04, S_W11, S_W18, S_U01, S_U07, S_U08, S_U09, S_U19, S_U20, S_U21, S_U22, S_K02, S_K07, S_K12, S_K13).

Skala ocen:

95-100% - 5

90-94% - 5-

85-89% - 4+

80-84% - 4

75-79% - 4-

70-74% - 3+

65-69% - 3

60-64% - 3-

0-59% - 2

Kryteria oceny prezentacji i zadań (mogą różnić się w zależności od charakteru zadania):

- terminowość wykonania zadania,

- zgodność z instrukcją (również w zakresie formatowania),

- kompletność,

- klarowność i logika wywodu,

- organizacja treści i zgodność treści z tematem pracy,

- wnikliwość i jakość argumentacji,

- poprawność raportu z badań i wniosków,

- liczba, dobór i dokumentacja źródeł (odpowiednio styl APA, MLA),

- poprawność językowa (styl, gramatyka, słownictwo, pisownia).

Uwagi:

seminarium magisterskie prof. A. Bloch-Rozmej

zajęcia prowadzone synchronicznie: 26.10 / 9.11 / 23.11 / 7.12/ 21.12 / 18.01 / 25.01

zajęcia prowadzone asynchronicznie/zamieszczanie materiałów: 27.10 / 10.11 / 24.11/ 8.12 / 22.12 / 19.01

terminy składania zadań: 9.11 / 23.11 / 7.12/ 21.12 / 18.01

ostateczny termin zaliczenia: 25.01

Konsultacje: poniedziałek 10.30-11.30

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)