Seminarium dyplomowe 1 [4100-IMSEMDYP]
Semestr zimowy 2020/21
Seminarium dyplomowe,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe 1 [4100-IMSEMDYP] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020Z]
(zakończony)
Seminarium dyplomowe [SEM-DYP], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 16:45 - 18:15
sala 19 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 9 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 8 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Bloch-Rozmej | ||||||||||||||||
Literatura: |
Burns, A. (2010) Doing Action Research in English Language Teaching. New York/London, Rutledge. Cook, G. (2003) Applied Linguistics (in the series Oxford Introduction to Language Study), Oxford: Oxford University Press. Davies, A. & Elder, C. (eds.) (2004) Handbook of Applied Linguistics, Oxford/Malden, MA: Blackwell. Hackshaw, P. (2001) Classroom Research: getting started in small-scale research project in the classroom. Proceeding of PAC 3 at JALT 2001, Kitakyusyu, Japan. Larson-Hall, J. (2010). A guide to doing statistics in second language research using SPSS. London: Routledge. Loewen, S., Plonsky, L. (2016). An A–Z of applied linguistics research methods. London; New York: Palgrave. Mackey A., Gass, S. M. (2015). Second language research methodology and design (2nd edition), New York: Routledge. (biblioteka CKNJOIEE) Mackey, A., Gass, S. M. (2012). Research methods in second language acquisition: A practical guide. Oxford: Wiley-Blackwell. Literatura uzupełniajaca w zależności od tematu pracy |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Motywem przewodnim kursu są innowacyjne metody nauczania języków obcych.Przedmiot koncentruje się na poszerzeniu wiedzy studentów o metodologii badań z zakresu dydaktyki, konstrukcji eksperymentu badawczego, sposobach zbierania danych oraz interpretacji wyników badań w celu napisania przez nich pracy magisterskiej. Kurs obejmuje następujące zagadnienia: Lektura tekstów fachowych zgodnie z tematem pracy Przygotowanie i przeprowadzenie eksperymentu badawczego Gromadzenie potrzebnych danych językowych Przeprowadzenie analizy metodycznej/językowej Formułowanie wniosków badawczych Tworzenie części teoretycznej oraz badawczej (praktycznej) pracy magisterskiej. Tworzenie bibliografii oraz sposoby właściwego korzystania z dorobku innych autorów |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Różnorakie metody zawierające elementy wykładu, dyskusje, prezentacje, analizę i interpretację tekstów źródłowych itp metody podawcze: prezentacja multimedialna, wykład metody aktywizujące studentów: obowiązkowe wypowiedzi na forum, wzajemne sprawdzanie prac, samodzielna pracy studentów podczas zajęć synchronicznych: lektura tekstu, wykonanie zadania, przygotowanie krótkiej wypowiedzi na zadany temat, obejrzenie filmu, odsłuchanie nagrania w wyznaczonym czasie pracy w parach i w podgrupach (np. w tzw. pokojach) np. think – pair – share |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceny są jednakowe we wszystkich grupach seminaryjnych. Student przygotowuje kolejne elementy pracy magisterskiej zgodnie ze szczegółowym harmonogramem ustalonym przez osoby prowadzące seminaria magisterskie. Student uzyskuje zaliczenie w pierwszym semestrze na podstawie: - obecności na zajęciach, - przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach online, - terminowego i zgodnego z instrukcją wykonywania zadań na zajęciach i na platformie CKC UW zaplanowanych na pierwszy semestr, - uzyskania pozytywnych ocen za poszczególne zadania zaplanowane na pierwszy semestr. Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia w pierwszym semestrze jest 1) zatwierdzenie tematu i abstraktu pracy magisterskiej (abstrakt zawiera zakres tematyczny pracy, cel, pytania badawcze i zarys badania oraz 15 pozycji bibliografii) oraz 2) pisemna dokumentacja postępów w zapoznawaniu się z literaturą przedmiotu (np. w postaci dziennika lektur, zawierającego krótki opis, analizę i ocenę każdej przeczytanej pozycji pod kątem ich wykorzystania w pracy magisterskiej lub określonych fragmentów/rozdziałów części teoretycznej pracy) - formę określa osoba prowadząca seminarium. Ocena końcowa z seminarium w pierwszym semestrze stanowi: - 75% oceny za zrealizowanie poszczególnych zadań (weryfikowane efekty uczenia się: S_W02, S_W04, S_W11, S_W18, S_U01, S_U07, S_U08, S_U09, S_U19, S_U20, S_U21, S_U22, S_K02, S_K07, S_K12, S_K13) - 25% oceny za przygotowanie i aktywny udział w zajęciach (dyskusje, prezentacje studenckie, raporty z postępu prac) oraz terminowe wykonywanie zadań i umieszczanie ich na platformie CKC UW (weryfikowane efekty uczenia się: S_W02, S_W04, S_W11, S_W18, S_U01, S_U07, S_U08, S_U09, S_U19, S_U20, S_U21, S_U22, S_K02, S_K07, S_K12, S_K13). Skala ocen: 95-100% - 5 90-94% - 5- 85-89% - 4+ 80-84% - 4 75-79% - 4- 70-74% - 3+ 65-69% - 3 60-64% - 3- 0-59% - 2 Kryteria oceny prezentacji i zadań (mogą różnić się w zależności od charakteru zadania): - terminowość wykonania zadania, - zgodność z instrukcją (również w zakresie formatowania), - kompletność, - klarowność i logika wywodu, - organizacja treści i zgodność treści z tematem pracy, - wnikliwość i jakość argumentacji, - poprawność raportu z badań i wniosków, - liczba, dobór i dokumentacja źródeł (odpowiednio styl APA, MLA), - poprawność językowa (styl, gramatyka, słownictwo, pisownia). |
||||||||||||||||
Uwagi: |
seminarium magisterskie prof. A. Bloch-Rozmej zajęcia prowadzone synchronicznie: 26.10 / 9.11 / 23.11 / 7.12/ 21.12 / 18.01 / 25.01 zajęcia prowadzone asynchronicznie/zamieszczanie materiałów: 27.10 / 10.11 / 24.11/ 8.12 / 22.12 / 19.01 terminy składania zadań: 9.11 / 23.11 / 7.12/ 21.12 / 18.01 ostateczny termin zaliczenia: 25.01 Konsultacje: poniedziałek 10.30-11.30 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.