Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II [3305-PNJH2-11] Semestr letni 2020/21
Ćwiczenia, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II [3305-PNJH2-11]
Zajęcia: Semestr letni 2020/21 [2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 13:15 - 14:45
sala 126
Lokale w budynku Kupców - Oboźna 8 jaki jest adres?
każdy wtorek, 15:00 - 16:30
(sala nieznana)
każda środa, 8:00 - 9:30
(sala nieznana)
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
(sala nieznana)
każdy piątek, 8:00 - 9:30
sala Śląska
Lokale w budynku Kupców - Oboźna 8 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Zuzanna Geremek, Tamara Lamela Varela, Małgorzata Marzoch
Literatura:

Bibliografia uzupełniająca:

M. P. Soria, M. J. Martínez, D. Sánchez, Las claves del Nuevo DELE A2, Barcelona, 2015, Difusión.

M. J. Martínez, D. Sánchez, M. P. Soria, Las claves del Nuevo DELE B1, Barcelona, 2015, Difusión.

E. Ratajczak-Matusiak, Claves del español para hablantes de polaco, Madrid, 2007, Editorial SM.

Materiały własne (ćwiczenia, testy, wybór nagrań i filmów krótkometrażowych).

L. Miquel, N. Sans, Rápido, curso intensivo de español, Barcelona, 2000, Difusión.

Zakres tematów:

ZAGADNIENIA SPOŁECZNO-KULTUROWE

1. Język hiszpański i nauka języków.

2. Charakter narodowy: czy istnieje i jak go określić? Jacy są Hiszpanie, Polacy, Włosi, etc.?

3. Czy wygląd zewnętrzny jest ważny? Jak dbasz o siebie?

4. Plany, marzenia, ścieżki kariery; wady i zalety poszczególnych zawodów.

5. Człowiek we wszechświecie: środowisko naturalne, zjawiska atmosferyczne, ulubione miesiące i pory roku.

6. Podróże, warte zobaczenia miejsca i przestrzenie.

7. Rozwój osobisty i przyjemne spędzanie wolnego czasu (gotowanie, sport, malowanie, warsztaty teatralne, etc.)

8. Mistrzowie i nauczyciele, ludzie których podziwiamy (biografie).

9. Historia powszechna i historie, które pamiętamy (literackie, osobiste), opowieści ciekawych ludzi.

10. Język jako nośnik emocji. Sądy wartościujące, strategie argumentacji, uzgadnianie wspólnego stanowiska.

11. Kino i muzyka twórców hiszpańskojęzycznych.

12. Słowa, które nas inspirują. Cytaty, aforyzmy, ciekawe opinie.

ZAGADNIENIA GRAMATYCZNE

Na figurującej poniżej liście znajdują się, w postaci uszczegółowionej, zagadnienia, które zawarte zostały w części wspólnej dla wszystkich grup.

1. Rzeczownik i przymiotnik: zgodność liczby i rodzaju.

2. Zaimki zwrotne, dzierżawcze i dopełnieniowe.

2. Kontrast SER, ESTAR, HABER.

3. Wyrażenia przyimkowe.

4. Składnia zdania oznajmującego, pytającego i przeczącego.

5. Forma ciągła czasownika.

6. Konstrukcja peryfrastyczna ir + a + infinitivo.

7. Szczegółowa analiza użyć czasów przeszłych.

8. Tryb rozkazujący w połączeniu z zaimkami dopełnienia dalszego i bliższego.

9. Tryb subjuntivo: jego formy, czasy i zastosowania.

10. Warianty pierwszego zdania warunkowego.

11. Mowa zależna: podstawowe zasady dokonywania transformacji w jej ramach.

12. Analiza najczęstszych błędów.

Metody dydaktyczne:

- lektura analityczna, opatrzona obszernym komentarzem gramatyczno-leksykalnym oraz zakończona redakcją wypowiedzi zawierających wybrane struktury;

- uważne studium zagadnień gramatycznych, ilustrowane tekstami kultury oraz wypowiedziami studentów;

- lektura i tworzenie dialogów, zdawanie relacji z ich treści;

- korekta popełnianych błędów w oparciu o złożenie, zgodnie którym błąd jest czynnikiem rozwoju;

- dyskusja;

- praktyka rozumienia kontekstowego;

- słuchanie nagrań, zdawanie relacji z ich treści, analiza użytych w nich zwrotów i wyrażeń;

- swobodne wypowiedzi na tematy dotyczące życia codziennego, aktualnych zdarzeń, informacji ze świata kultury, etc.

Metody i kryteria oceniania:

Patrz: informacje wspólne dla wszystkich grup.

Uwagi:

Przedstawiony program uzupełniający dostosowany jest w sposób szczególny do pracy w grupach o niejednolitym poziomie, z uwzględnieniem możliwości uczestnictwa w zajęciach osób rozpoczynających naukę lub posiadających podstawową znajomość języka hiszpańskiego.

Ze względu na pandemię Koronawirusa, KURS TEN MOŻE BYĆ PROWADZONY ONLINE NA PLATFORMIE ZOOM.

Efekty uczenia się będą weryfikowane za pośrednictwem testów, zadań i sprawdzianów przeprowadzanych online.

Konsultacje będą się odbywały za pośrednictwem dostępnych komunikatorów, np. Zoom, Skype lub mailowo.

Konsultacje zostaną przeprowadzone po wcześniejszym ustaleniu terminu.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)