Nauka języka hiszpańskiego dla celów literaturoznawstwa I [3305-NJHdCL1-21]
Semestr letni 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Nauka języka hiszpańskiego dla celów literaturoznawstwa I [3305-NJHdCL1-21] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
każdy poniedziałek, 13:15 - 14:45
(sala nieznana)
każda środa, 15:00 - 16:30
(sala nieznana)
każdy czwartek, 8:00 - 9:30
(sala nieznana)
każdy piątek, 9:45 - 11:15
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Aitor Arruza Zuazo, Katarzyna Górna, Dominika Jarzombkowska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Materiały wyselekcjonowane z następujących podręczników: - Aula internacional 4 Nueva Edición, wydawnictwo DIFUSIÓN - Aula internacional 5 Nueva Edición, wydawnictwo DIFUSIÓN - Raya, Alonso R. Gramática básica del estudiante de español (A1-B1), Barcelona, Difusión, 2011. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Przybliżony zakres tematów podany został w rozszerzonym opisie kursu. - Film i literatura a obraz rzeczywistości. Sztuka jako świat alternatywny. - Cała przyroda stanowi jedność. Czy przestępstwa ekologiczne są wystarczająco surowo karane? Zmiany klimatu, Zielony Ład dla Europy, przyszłość Ziemi, katastrofy naturalne. - Jak przekonać podczas rozmowy kwalifikacyjnej, że jesteś idealnym kandydatem na wolne stanowisko? Zawody, umowy, bezrobocie, prawa i obowiązki pracowników. Czy praca może stać się głównym celem życia? Powołanie, prestiżowe zawody, uzależnienie od pracy, chciwość. - Demokracja zależy od opinii publicznej, a ta z kolei od opinii dziennikarzy. Kto więc rządzi w kraju? Społeczeństwo, polityka, środki masowego przekazu, edukacja. - Moda to wielki biznes, który pozwala jednym szybko się wzbogacić, a drugim wydać fortunę. Z jednej strony tworzy miejsca pracy, a z drugiej kompleks niższości. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia posiadają profil praktyczny. Ich celem jest przygotowanie studentów do aktywnego uczestnictwa w zajęciach merytorycznych prowadzonych w języku hiszpańskim oraz do udziału w życiu społecznym, zawodowym i kulturowym w środowiskach, w których używany jest język hiszpański. Bazują one na metodzie komunikacyjnej. Interakcja stanowi aspekt dominujący struktury zajęć. Dyskusje w grupach oraz wymiana myśli pomiędzy uczestnikami zajęć i prowadzącym służyć mają nie tylko systematyzacji użycia wprowadzanych struktur gramatycznych i leksykalnych, lecz w równym stopniu mają one kształtować postawę uważnego odbioru. Stosowane na zajęciach materiały tekstowe i nagrania są podstawą do rozwijania wszystkich sprawności językowych, ze szczególną dbałością o bogactwo i poprawność gramatyczną, które pozwolą studentom na dobre rozumienie treści przekazywanych na zajęciach merytorycznych prowadzonych w języku hiszpańskim. Interakcji służyć mają również praktyki ukierunkowane na pracę własną studenta. Redakcja prac pisemnych ma za zadanie tworzenie i konsolidację nawyku wyrażania treści bardziej złożonych, dających możliwość zastosowaniem trudniejszych struktur językowych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.