Przedmiot specjalizacyjny2 [3600-7-IN4-PS2(L)]
Semestr letni 2020/21
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Przedmiot specjalizacyjny2 [3600-7-IN4-PS2(L)] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Piotr Balcerowicz | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Materializm czarwaków/lokajatów (cārvāka/lokāyata) BHATTACHARYA, Ramkrishna (2017) ‘A History of Materialism: From Ajita To Udbhaṭa’, in: Ganeri, Jonardon (ed.) (2017) The Oxford Handbook of Indian Philosophy. Oxford: Oxford University Press: 344–359. 2. preliminary strony 27-48 Hiriyanna, M.: Indian Conception of Values. Mysore 1975: “Part One – Logical Value” (pp. 27-144). 3. teorie realistyczne strony 49-83 Hiriyanna, M.: Indian Conception of Values. Mysore 1975: “Part One – Logical Value” (pp. 27-144). 4. teorie idealistyczne strony 84-113 Hiriyanna, M.: Indian Conception of Values. Mysore 1975: “Part One – Logical Value” (pp. 27-144). 5. absolutna prawda strony 114-144 Hiriyanna, M.: Indian Conception of Values. Mysore 1975: “Part One – Logical Value” (pp. 27-144). 6. epistemologia (pramāṇa) strony 21-45 Matilal, Bimal Krisna: Perception. An Essay on Classical Indian Theories of Knowledge. Oxford 1986: “Philosophy and method” (pp. 21-93). 7. epistemologia (sceptycyzm) strony 46-68 Matilal, Bimal Krisna: Perception. An Essay on Classical Indian Theories of Knowledge. Oxford 1986: “Philosophy and method” (pp. 21-93). 8. epistemologia (argument filozoficzny) strony 69-93 Matilal, Bimal Krisna: Perception. An Essay on Classical Indian Theories of Knowledge. Oxford 1986: “Philosophy and method” (pp. 21-93). 9. mimansa - epistemologia I strony 50-73 Pandurangi, K.T. (ed.): Purvamimamsa from an Interdisciplinary Point of View. History of Science, Philosophy and Culture in Indian Civilization. Delhi 2006: chapter: K.T. Pandurangi: “The Epistemology of Purvamimamsa” (pp. 53-100). 10. mimansa - epistemologia II strony 74-100 Pandurangi, K.T. (ed.): Purvamimamsa from an Interdisciplinary Point of View. History of Science, Philosophy and Culture in Indian Civilization. Delhi 2006: chapter: K.T. Pandurangi: “The Epistemology of Purvamimamsa” (pp. 53-100). 11. Buddyjski fundacjonalizm I (‘Dignāga’s Transformation of Buddhist Abhidharma’) strony 11–31 Arnold, Dan: Buddhists, Brahmins and Belief. Epistemology in South Asian philosophy of Religion. New York 2005: “Buddhist Foundationalism”, pp. 11-55. 12. Buddyjski fundacjonalizm II (‘The Problems with Buddhist Foundationalism’) strony 32–56 Arnold, Dan: Buddhists, Brahmins and Belief. Epistemology in South Asian philosophy of Religion. New York 2005: “Buddhist Foundationalism”, pp. 11-55. 13. Jayarasi - sceptyk Mills, Ethan: "Jayaraśi’s Delightful Destruction of Epistemology", Philosophy East and West 65,2 (2015) 498–541. 14. Jayarasi - sceptyk (fragmenty) Franco, Eli: Perception, Knowledge and Disbelief: A Study of Jayarāśi's Scepticism, Motilal Banarsidass, Delhi 1994. (fragmenty) 15. Jayarasi - sceptyk czy materialista? Balcerowicz, Piotr: “Jayarāśi”, Stanford Encyclopedia of Philosophy, Spring 2011/2021 editions, edited by Edward N. Zalta. https://plato.stanford.edu/entries/jayaraasi/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.