Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka C - angielski, poz.4 [3200-L3-0KKKCA4] Rok akademicki 2021/22
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka C - angielski, poz.4 [3200-L3-0KKKCA4]
Zajęcia: Rok akademicki 2021/22 [2021] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 13:15 - 14:45
sala 506
Budynek Dydaktyczny - Szturmowa 4 jaki jest adres?
każdy piątek, 13:15 - 14:45
sala 507
Budynek Dydaktyczny - Szturmowa 4 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Agnieszka Błaszczak, Marta Sylwanowicz, Orhan Wasilewski
Literatura:

Burgess, S. (2004). Advanced Gold. Exam Maximiser. London: Pearson Longman.

Capel, A., Sharp, W. (2010). Objective Proficiency. Cambridge: Cambridge Univeristy Press.

Crace, A., Acklam, R. (2011). Total English Upper Intermediate. London: Pearson Longman.

Gough, Ch. (2001). English vocabulary Organiser. Hove, UK: LTP.

Gude, K., Duckworth, M. (2007). Proficiency Masterclass. Oxford: Oxford University Press.

Harrison, M. (2001). CPE Practice Tests. Oxford: Oxford University Press.

Hutchinson, T. & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centered Approach. Cambridge University Press.

Mann, R. (2005). New Proficiency GOLD. Exam Maximiser. London: Pearson Longman.

McCarthy M., O'Dell, F. (2007). English Phrasal Verbs in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press.

McCarthy M., O'Dell, F. (2008). English Collocations in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press.

Murphy, R. (2012). English Grammar in Use. 4th Ed. Cambridge: Cambridge University Press.

Newbrook, J., Wilson, J. (2000). New Proficiency Gold. London: Pearson Longman.

Pearson Longman.

Side, R., Wellman G. (1999). Grammar and Vocabulary for Advanced and Proficiency. London: Pearson Longman.

Soars, L., Soars, J., Sayer, M., May, P. (2005). New Headway Upper Intermediate. The New Edition. Oxford: Oxford University Press.

Wallwork, A. (2013). English for Academic Research: Vocabulary Exercises. London & New York: Springer.

Watcyn-Jones, E. (2000). Test Your Vocabulary. Book 5. Advanced. Harlow: Penguin.

Materiały przygotowane przez prowadzącego

Zakres tematów:

Gramatyka

- rodzajniki rzeczowników ogólnych i nazw własnych

- atrybutywna i predykatywna pozycja wyrazów w zdaniu; czasowniki intencji i zamiaru

- Czasy gramatyczne: zaawansowana problematyka i zastosowanie w tekście; ćwiczenia utrwalające

- Gramatyka w dyskursie: stosowanie reguł i form gramatycznych w celu zachowania ciągłości informacji w tekście/wypowiedzi

Pisanie akademickie

- Abstrakt i plan pracy (kontynuacja); tytuły, rozdziały, podrozdziały

- Struktura, jedność i styl tekstu akademickiego – zaawansowane aspekty i ćwiczenia

- Ocena, dobór i wykorzystanie źródeł naukowych – odnośniki, style bibliograficzne

- Edycja i korekta tekstu: słownictwo, struktura, ciągłość informacji, płynność językowa, interpunkcja w tekście naukowym

Czytanie, komunikacja i leksyka

- czytanie/słuchanie ze zrozumieniem tekstów źródłowych akademickich oraz specjalistycznych; dyskusje i ćwiczenia praktyczne/leksykalne do przeczytanego/odsłuchanego tekstu

- czytanie i analiza wybranych esejów, tekstów naukowych i akademickich, z dziedzin językoznawczych i literaturoznawczych, języków specjalistycznych, poznawanie i wykorzystywanie terminologii

- utrwalanie struktur leksykalnych, terminologii, wyrażeń idiomatycznych/związków frazeologicznych i kolokacji z zakresu języka ogólnego, akademickiego oraz specjalistycznego

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne podające: opis, pogadanka, objaśnienia, omawianie, anegdoty, omawianie błędów;

Metody dydaktyczne poszukujące: problemowa (rozwiązywanie problemów), ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, analiza tekstów źródłowych, zadania, pytania i odpowiedzi, analiza przypadku;

Metody dydaktyczne eksponujące: odgrywanie scenek i dialogów sytuacyjnych, symulacja, przygotowanie prezentacji;

Metody pracy: zajęcia w grupie/w parach/praca (domowa) indywidualna, konsultacje indywidualne, ćwiczenia (leksykalno-gramatyczne), dyskusje, słuchanie/czytanie (ze zrozumieniem), samodzielna analiza tekstu specjalistycznego; prezentacje.

Uwagi:

TTS-XA

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)