Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka C - angielski, poz.4 [3200-L3-0KKKCA4]
Rok akademicki 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka C - angielski, poz.4 [3200-L3-0KKKCA4] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2021/22 [2021]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Agnieszka Błaszczak, Marta Sylwanowicz, Orhan Wasilewski |
Literatura: |
Burgess, S. (2004). Advanced Gold. Exam Maximiser. London: Pearson Longman. Capel, A., Sharp, W. (2010). Objective Proficiency. Cambridge: Cambridge Univeristy Press. Crace, A., Acklam, R. (2011). Total English Upper Intermediate. London: Pearson Longman. Gough, Ch. (2001). English vocabulary Organiser. Hove, UK: LTP. Gude, K., Duckworth, M. (2007). Proficiency Masterclass. Oxford: Oxford University Press. Harrison, M. (2001). CPE Practice Tests. Oxford: Oxford University Press. Hutchinson, T. & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centered Approach. Cambridge University Press. Mann, R. (2005). New Proficiency GOLD. Exam Maximiser. London: Pearson Longman. McCarthy M., O'Dell, F. (2007). English Phrasal Verbs in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. McCarthy M., O'Dell, F. (2008). English Collocations in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. Murphy, R. (2012). English Grammar in Use. 4th Ed. Cambridge: Cambridge University Press. Newbrook, J., Wilson, J. (2000). New Proficiency Gold. London: Pearson Longman. Pearson Longman. Side, R., Wellman G. (1999). Grammar and Vocabulary for Advanced and Proficiency. London: Pearson Longman. Soars, L., Soars, J., Sayer, M., May, P. (2005). New Headway Upper Intermediate. The New Edition. Oxford: Oxford University Press. Wallwork, A. (2013). English for Academic Research: Vocabulary Exercises. London & New York: Springer. Watcyn-Jones, E. (2000). Test Your Vocabulary. Book 5. Advanced. Harlow: Penguin. Materiały przygotowane przez prowadzącego |
Zakres tematów: |
Gramatyka - rodzajniki rzeczowników ogólnych i nazw własnych - atrybutywna i predykatywna pozycja wyrazów w zdaniu; czasowniki intencji i zamiaru - Czasy gramatyczne: zaawansowana problematyka i zastosowanie w tekście; ćwiczenia utrwalające - Gramatyka w dyskursie: stosowanie reguł i form gramatycznych w celu zachowania ciągłości informacji w tekście/wypowiedzi Pisanie akademickie - Abstrakt i plan pracy (kontynuacja); tytuły, rozdziały, podrozdziały - Struktura, jedność i styl tekstu akademickiego – zaawansowane aspekty i ćwiczenia - Ocena, dobór i wykorzystanie źródeł naukowych – odnośniki, style bibliograficzne - Edycja i korekta tekstu: słownictwo, struktura, ciągłość informacji, płynność językowa, interpunkcja w tekście naukowym Czytanie, komunikacja i leksyka - czytanie/słuchanie ze zrozumieniem tekstów źródłowych akademickich oraz specjalistycznych; dyskusje i ćwiczenia praktyczne/leksykalne do przeczytanego/odsłuchanego tekstu - czytanie i analiza wybranych esejów, tekstów naukowych i akademickich, z dziedzin językoznawczych i literaturoznawczych, języków specjalistycznych, poznawanie i wykorzystywanie terminologii - utrwalanie struktur leksykalnych, terminologii, wyrażeń idiomatycznych/związków frazeologicznych i kolokacji z zakresu języka ogólnego, akademickiego oraz specjalistycznego |
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne podające: opis, pogadanka, objaśnienia, omawianie, anegdoty, omawianie błędów; Metody dydaktyczne poszukujące: problemowa (rozwiązywanie problemów), ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, analiza tekstów źródłowych, zadania, pytania i odpowiedzi, analiza przypadku; Metody dydaktyczne eksponujące: odgrywanie scenek i dialogów sytuacyjnych, symulacja, przygotowanie prezentacji; Metody pracy: zajęcia w grupie/w parach/praca (domowa) indywidualna, konsultacje indywidualne, ćwiczenia (leksykalno-gramatyczne), dyskusje, słuchanie/czytanie (ze zrozumieniem), samodzielna analiza tekstu specjalistycznego; prezentacje. |
Uwagi: |
TTS-XA |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.