Seminarium magisterskie [2500-SEM-MGR]
Semestr zimowy 2021/22
Seminarium,
grupa nr 114
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [2500-SEM-MGR] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021Z]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 114 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (parzyste), 12:00 - 13:30
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 1 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | ||||||||||||
Prowadzący: | Mateusz Płatos | ||||||||||||
Zakres tematów: |
Seminarium obejmuje problematykę funkcjonowania społeczno-emocjonalnego osób o atypowym rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem osób ze spektrum autyzmu, ale również osób z ADHD, zaburzeniami przetwarzania sensorycznego i specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Na spotkaniach poruszymy wątki dotyczące kształtowania się tożsamości osób o atypowym rozwoju (w tym tożsamości płciowej i psychoseksualnej), funkcjonowania w bliskich relacjach (przyjaźni, związkach romantycznych, relacjach z rodzicami), a także postrzegania osób o atypowym rozwoju przez innych w różnych kontekstach społecznych (m.in. szkoły, uczelni, rodziny). Wreszcie, przyjrzymy się sposobom wsparcia tej grupy w osiąganiu dojrzałej tożsamości i satysfakcjonujących relacji z innymi. Obszary: 1) Nawiązywanie i utrzymywanie bliskich relacji przez osoby o atypowym rozwoju 2) Społeczne i kulturowe aspekty funkcjonowania osób o atypowym rozwoju 3) Skuteczność interwencji psychologicznych dla osób o atypowym rozwoju Uwaga: Seminarium nie obejmuje tematyki funkcjonowania osób z niepełnosprawnością narządu ruchu i zmysłów, a także osób z zaburzeniami psychicznymi. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia z zakresu tworzenia przeglądu literatury (w tym literatury anglojęzycznej), kompozycji tekstu, metodologii badań oraz pisania akademickiego. Referaty studenckie na tematy związane z pracą, ale też zadane przez prowadzącego. Dyskusja w grupie na tematy zaproponowane przez prowadzącego. |
||||||||||||
Uwagi: |
Mateusz Płatos, gr. wieczorowa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.