Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie [2500-SEM-MGR] Semestr zimowy 2021/22
Seminarium, grupa nr 56

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie [2500-SEM-MGR]
Zajęcia: Semestr zimowy 2021/22 [2021Z] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 56 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 3
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Prowadzący: Kamil Imbir
Literatura:

Jarymowicz, M. & Imbir, K. (2015). Toward a human emotions taxonomy (based on their automatic vs. reflective origin). Emotion Review, 7(2), 183-188.

Imbir, K. (2016). From heart to mind and back again. A duality of emotion overview on emotion-cognition interactions. New Ideas in Psychology, 43, 39-49.

Kahneman, D. (2011). Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym. Poznań: Media Rodzina.

Sokołowska, J. (2012). Dualizm poznania a procesy decyzyjne. W: A. Falkowski, T. Zaleśkiewicz (red.), Psychologia poznawcza w praktyce (str.53 – 73). Warszawa PWN.

Zakres tematów:

Co wpływa na podejmowane przez nas decyzje? Jaką rolę pełnią emocje? Ile jest w nas racjonalności? Jak podejmować trafne wybory? Te pytania stanowić będą oś zainteresowań prowadzonych seminariów. Do odpowiedzi na nie postaramy się użyć dwusystemowych teorii umysłu. Mówiąc o dwóch systemach mamy na myśli rozróżnienie procesów automatycznych (niekontrolowanych, spontanicznych i intuicyjnych) oraz refleksyjnych (kontrolowanych, wymagających wysiłku i opartych o myślenie). Dwusystemowe podejście zaowocowało odkryciem wielu złudzeń i błędów poznawczych, takich zjawisk jak na przykład efekt „mniej znaczy więcej”. Polega on na tym, że jesteśmy w stanie więcej zapłacić za mniejszą porcję lodów, ale podanych w małym kubku „z górką” niż za większą porcję nie wypełniającą całości trochę większego kubka. Dlaczego tak jest? Wciąż brak kompleksowego porównania sytuacji w których działają oba systemy oraz empirycznych opisów interakcji pomiędzy nimi, co może mieć fundamentalne znaczenie dla wyjaśnienia mechanizmów rządzących codziennymi wyborami. W trakcie badań postaramy się znaleźć odpowiedzi na takie i podobne pytania korzystając z generowania pomysłów na eksperymenty testujące i weryfikujące nasze przypuszczenia.

Metody dydaktyczne:

ćwiczenia w zakresie poszukiwania literatury, projektowanie metod badawczych, ćwiczenia z analiz statystycznych, referaty studentów

Uwagi:

Imbir Kamil, gr. wieczorowa

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)